FM LOGISTIC – ZIUA CLIENŢILOR: Co-packing… bine împachetat

Cea de-a 8-a ediție a FM Logistic Customer Day a avut loc la Ambasada Franței în România, eveniment în cadrul căruia invitații au primit o nouă provocare: descoperirea Universului Francez într-o atmosferă plăcută. Totul bine împachetat în informație de calitate privind misiunea companiei.

Astfel, cu ocazia tradiţionalului eveniment anual dedicat clienţilor, Cătălin Olteanu, director general FM Logistic România, a transmis partenerilor de afaceri că întregul grup este pregătit pentru provocările viitorului. Un exemplu în acest sens este oferit chiar de țara noastră, unde platforma de la Petrești se extinde cu încă 10.000 mp, iar activitatea de co-packing, care a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă la nivel de grup în ultimii ani, vine tare din urmă și în România.

Drumul spre excelență

„Lumea se schimbă, chiar în acest moment, sub ochii noștri. Vedem că s-au schimbat centrele de consum și producție. Vedem că planeta este atentă la dezvoltarea sustenabilă. Apar reguli noi, standarde noi de siguranță. Se schimbă nevoile și obiceiurile de consum. De la o zi la alta, informația devine din ce în ce mai rapidă. Cine și-ar fi putut imagina, de exemplu, acum 5 ani, că România e în top 5 la viteza de internet? Trebuie să avem un supply chain cât mai verde și prietenos cu planeta. Pentru aceasta ne îndreptăm spre o nouă eră de supply chain management. Iar misiunea FM este să devenim calea spre excelență între clienții noștri și clienții clienților noștri”, a spus Cătălin Olteanu.

Iar dacă în grupul FM se face o activitate care nu a ajuns încă în România, oricând aceasta poate fi preluată și la noi dacă există cerere în acest sens.

Cu 5 minute mai rapizi

Întrebările permanente, programul vânătoare de pierderi, inovația sunt doar câteva dintre măsurile de îmbunătățire continuă a activității companiei.

Reamintim, conducerea FM Logistic a regândit în 2012 strategia grupului, definind „Ambiţia 2022“, de a ajunge de la o firmă de aproape un miliard de euro în 2012, la două miliarde în 2022.

„Ne punem permanent întrebări: cu ce anume am putea să fim mai rapizi decât ieri? Dar nu este suficient să fim mai rapizi decât competitorii noștri, ci trebuie să fim și mai rapizi decât noi”, a spus directorul general FM Logistic România.

Co-packing-ul, subiectul zilei

Transportul a reprezentat direcţia pe care FM Logistic şi-a început activitatea în Franţa şi continuă să rămână în România „liderul“ cifrei de afaceri. Depozitarea și-a adjudecat în timp întâietatea la nivel de grup, iar co-packing-ul a cunoscut o dezvoltare importantă: de la 3-4% în urmă cu câțiva ani la 11% în prezent.

„Astăzi, am ajuns să vorbim despre co-packing – care este o componentă importantă, dar văzută ca o Cenușăreasă în cadrul activității de logistică”, a spus Cătălin Olteanu.

Cele mai importante zone pentru partea de co-packing sunt în Europa, unde există o mare cerere din partea clienților, care au această nevoie în a-și expune marfa către clienții finali. În acest moment, cel mai mare site de activitate de co-packing al grupului se află în Slovacia, lângă Bratislava. Iar dacă se face o raportare la populația țărilor în care Grupul FM este prezent, se operează cel puțin 1 pachet pentru fiecare locuitor.

Spre deosebire de corporație, în România, cifrele sunt puțin diferite, co-packingul reprezentând doar 3% din activitate, dar numai pentru moment…

Mașinile devin mai ieftine ca oamenii

Serviciile de împachetare secundară (co-packing), la care se adaugă cele de manufacturare – co-manufacturing (spre exemplu: asamblare modemuri, stilouri etc) încep să capteze atenția clienților din România. Iar mașinile se pare că devin mai ieftine decât oamenii.

„Unul dintre argumentele principale îl reprezintă productivitatea. Și noi ne adaptăm: am investit în mașini cu care putem să facem mai repede, mai bine ceea ce făceam până acum cu oameni. Sperăm ca mașina să ne ajute să lucrăm repede și fără greșeală, să ne păstrăm în fața clienților noștri acel nivel de indicatori de performanță cu care i-am obișnuit”, a spus directorul general FM Logistic România.

În cadrul corporației, sunt utilizate în prezent tehnologii complexe:

– Shrink-wrapping (soluție folosită în special pe zona cash&carry – ambalare orizontală cu folie termocontractabilă, a mai multor unități într-un pachet)

– Over-wrapping (soluție pentru produse mari, precum recipiente de detergent sau binecunoscutele six-pack, pachete de 6 cutii sau sticle de bere/suc)

– Sleeving (soluție de ambalare „mai elegantă” – folia poate să aibă mai multe culori, poate fi etichetată personalizat etc)

– X-folding (soluție de ambalare pentru pachete elegante, tip cadou)

– Flow-packing (soluție pentru ambalarea în țiplă de plastic, colorată, etichetată, în funcție de solicitarea departamentului de marketing).

– Shelf-ready trays filling (ambalare în cutii pe zona de promoții, cadouri – acestea se regăsesc adesea lângă casa de marcat).

O parte din aceste mașini se utilizează deja și în țara noastră.

O altă soluție de ambalare la nivel de grup o reprezintă insula de prezentare. În Franța, de exemplu, a fost inventat un tip de insulă de dimensiunea unui palet, care ajută și la transport.

„Nu facem încă acest lucru în România, dar am putea să pregătim aceste insule la cerere. În ceea ce privește partea de etichetare, România este încă o țară în care oamenii sunt mai ieftini decât mașinile, dar nu pentru foarte mult timp.

Nu există nimic pe lumea asta care să poată fi împachetat, despachetat, reîmpachetat și pe care noi să nu îl putem face. Este o chestiune doar de timp și, evident, de bani”, a spus Cătălin Olteanu.

FM Logistic în lume

De la o cifră de afaceri de 526 milioane euro în 2009 la 1.043 milioane euro în 2014.

18.700 angajați în 12 țări:

– Europa de Vest: 5.400 angajați, 40 centre, 266 milioane euro cifra de afaceri

– Europa de Est: 4.700 angajați, 21 centre, 266 milioane euro cifra de afaceri

– Rusia și China: 7.300 angajați, 20 centre, 297 milioane euro cifra de afaceri

– Brazilia: 1.300 angajați, 4 centre, 50 milioane euro cifra de afaceri

Industrii deservite: 30% agroalimentație, 26% distribuție, 24% industrie & electronică, 10% îngrijire, 6% cosmetică & frumusețe, 4% sănătate

Activități:

– 55% depozitare

– 34% transport

– 11% co-packing și co-manufacturing

Co-packing:

30 centre în Europa

Pachete: 1,341 miliarde/an, 25,7 milioane/săptămână, 3,674 milioane /zi, 43 pachete/secundă

Bunuri finite: 333 milioane/an, 11/secundă

1 pachet pentru fiecare locuitor al țărilor în care activează FM Logistic

FM Logistic România

2003 – debutul activității

450 angajați

5 centre

55.000 mp 

Activități:

– 59% transport și supply chain management

– 38% depozitare

– 3% co-packing și co-manufacturing

Industrii deservite: 34% retail, 27% alimentație, 18% alte sectoare, 13% cosmetică și frumusețe, 4% HPC

Depozitare: 3 platforme, 2 huburi cross-docking, 87.500 locații paleți, certificări pentru 3 standarde majore

Transport: 5 birouri, 80.000 destinații, 90.000 shipping/year, 1,8 milioane unități transportate, TMS Chainware

Co-packing: 24 milioane unități, 10 linii producție

Chiajna (București): 4,7 milioane unități – etichetare, 1,5 milioane unități – pachete promoționale, tehnologie: shrink wrapping machine (proiect: implementarea unei mașini automate de etichetare)

Dudeștii Noi (Timișoara): peste 1,85 milioane unități – etichetare, peste 7,7 milioane unități – pachete promoționale, tehnologii: sleeving, boundling (proiect: flow-pack machine pentru a crește de patru ori productivitatea în comparație cu horizontal shrink equipment)

Petrești: peste 4,7 milioane unități – etichetare, peste 1,5 milioane unități – pachete promoționale, tehnologii: shrink wrapping machine (în viitor și sleeving)

Cristina TOBESCU

cristina.tobescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.