Fonduri pentru camioane cu emisii ZERO

Transportatorii români pot primi până la 15 milioane de euro, fonduri nerambursabile, pentru înlocuirea camioanelor diesel cu unele cu emisii zero. Bugetul sesiunii se ridică la 120 de milioane de euro.

Roxana Mircea

Măsura, care constituie o premieră pentru piața românească, face obiectul unei scheme de ajutor de stat, ce urmează să fie lansată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Aflată încă în pregătire, la data închiderii ediției, noua schemă de ajutor de stat vizează achiziția de vehicule cu emisii zero atât pentru transportul rutier, cât și feroviar, maritim sau pe căile navigabile interioare.

Bugetul total alocat, în perioada 2024-2029, este de 300 de milioane de euro.

România trebuie să se alinieze, utilizând fonduri europene, la standardele care vizează operatorii de transport, pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră (GES). Viitoarea sesiune de finanțare face parte din programul Fondul pentru Modernizare, care a beneficiat, în ultimii ani, de alocări de miliarde, pentru creșterea eficienței energetice, atât în rândul companiilor interesate, cât și al autorităților publice. În acest an, și transportatorii vor beneficia de fonduri, reprezentând una dintre cele mai importante măsuri de finanțare pentru sector, cu o alocare generoasă, ce poate stimula o creștere a eficienței activității. Intrarea României în spațiul Schengen contribuie, cu atât mai mult, la o dinamică și mai mare pentru sectorul de transport, context în care este de așteptat ca interesul să fie unul foarte ridicat.

Beneficiari pot fi microîntreprinderi, IMM, dar și întreprinderi mari, sau chiar companii de tip start-up.

Un detaliu important este că, în plafonul maxim, de 15 milioane euro/proiect, se oferă doar diferența de preț dintre un vehicul cu combustibil fosil și unul electric.

Sunt eligibile, în cadrul acestei scheme, proiectele care se încadrează în una dintre cele două submăsuri, după cum urmează:

  • Submăsura 1 – achiziția vehiculelor grele de marfă, respectiv o dubiță sau un camion, cu o masă brută proiectată fără încărcătură mai mare de 3,5 tone, alimentate de o baterie electrică, aceasta putând fi încărcată și reîncărcată numai prin conectarea la o sursă externă de energie electrică, pentru a se califica drept vehicule cu emisii zero.
  • Submăsura 2 – modernizarea vehiculelor pentru transportul feroviar, maritim și pe căi navigabile interioare, pentru a se califica drept vehicule nepoluante, sau vehicule cu emisii zero.

Despre REI Grup

Potrivit datelor din 2023, REI se situează în topul companiilor de consultanță din România, specializate în atragerea de finanțări prin fonduri europene și ajutoare de stat. Echipa REI numără, în prezent, peste 80 de consultanți specializați, în 8 birouri, la nivel național, cu o vastă experiență în domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru companiile cu activitate pe plan local sau internațional.

REI a reușit cu succes atragerea finanțării pentru peste 1.500 de clienți la nivel național, cu peste 1.000 de proiecte implementate și o rată de succes – lider în domeniu – de 99%.

Cu o experiență de peste 10 ani, specialiștii REI se adaptează ușor cerințelor pieței, cunoscând foarte bine mecanismele fondurilor nerambursabile, și identifică oportunitățile de obținere de finanțări din surse interne și externe. Aceștia gestionează eficient activitățile proiectelor, relația cu autoritățile publice și pe cea cu companiile private, atât companii multinaționale, cât și companii antreprenoriale românești.

Roxana MIRCEA
managing partner REI Grup
www.reigrup.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.