Ford Ranger PHEV aduce revoluția pick-up-urilor

Ford Pro, divizia vehiculelor comerciale produse de Ford, se pregătește să „arunce” pe piață modelul Ranger PHEV, un pick-up plug-in hybrid, a cărui producție a debutat la finalul lui 2024, în Silverton (Africa de Sud), iar livrările sunt programate să înceapă în primăvara acestui an.

Noul model Ranger Plug-in Hybrid a adus electrificarea celui mai bine vândut pick-up din Europa și oferă valori ridicate pentru capacitatea de tractare și sarcină utilă, la care se adaugă caracteristicile tipice unui Ranger în off-road și sistemul Pro Power On-board.

Disponibil în 3 versiuni de echipare, PHEV are și o ediție specială de lansare, Stormtrak, care propune un stil exclusivist și specificații standard de nivel premium, cu finisaje exclusive. Mulțumită noului sistem de propulsie de care beneficiază, Ranger PHEV va dezvolta o putere de 279 CP și un cuplu maxim de 690 Nm, cea mai mare valoare din întreaga gamă Ranger produsă până acum.

Suflu nou

PHEV-ul oferă performanțe remarcabile, în ceea ce privește capacitatea de remorcare și sarcina utilă, dar păstrează caracteristicile atât de apreciate ale lui Ranger, la care se adaugă posibilitatea de a rula pur electric, autonomia în modul exclusiv electric fiind de aproximativ 45 km.

Pentru „meseriași”, Ford oferă sistemul Pro Power Onboard, permițând alimentarea uneltelor direct de la bateria sistemului plug-in. Sunt oferiți 2,3 kW standard, dar clienții pot alege și o opțiune de 6,9 kW, cu două prize de 15 amperi (3,45 kW), pentru a răspunde cerințelor echipamentelor mai grele.

Plug-in Hybrid

Noutatea exclusivă, propulsia PHEV, combină motorul Ford EcoBoost pe benzină, de 2,3 litri, și cutia de viteze automată cu 10 trepte, cu un motor electric de 75 kW și o baterie de 11,8 kWh (net). Versiunea PHEV produce mai multă putere decât un Ranger V6 turbodiesel de 3,0 litri. Motorul electric permite modelului Ranger PHEV să ruleze pur electric, în mai mult moduri de rulare: Auto EV, EV Now, EV Later sau EV Charge.

O nouă transmisie hibridă modulară integrează motorul electric în carcasă, pentru a permite conducerea în modul hibrid. Încărcarea bateriei durează mai puțin de 4 ore, folosind un încărcător monofazat, de 16 amperi.

În ceea ce privește latura utilă, Ranger PHEV oferă aceleași performanțe tipice gamei – sarcină utilă de până la 1 t și capacitate o de tractare de 3.500 kg. Sistemul de tracțiune integrală oferit este e-4WD, care permite blocarea diferențialului spate. Bateria de tracțiune este amplasată într-un cadru protejat, special conceput.

Stormtrak, ediția de lansare

Pentru a marca debutul versiunii PHEV, Ford Pro vine cu o versiune specială, numită Stormtrak. Aceasta are caracteristici de design unice, jante de aliaj de 18 inch, grilă tip fagure, orificii de ventilație pentru aripi și stickere specifice, iar, în ceea ce privește paleta de culorile disponibile, ca noutate, avem noua vopsea Chill Grey, exclusiv pentru Stormtrak, dar și Agate Black.

Printre dotările mai deosebite regăsim farurile Matrix LED, sistemul Flexible Rack (acesta permite transportarea obiectelor lungi deasupra plafonului, eliberând, astfel, spațiul din benă), asistență Pro Trailer Backup și o cameră de 360 de grade standard, pentru maximizarea funcționalității. Interiorul se bucură și el de materiale exclusive, luxoase, fiind completate de un sistem de sunet Bang & Olufsen, cu 10 difuzoare.

Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.