FORT si-a stabilit prioritatile

La inceputul lunii aprilie, a avut loc adunarea generala FORT, iar Federatia si-a stabilit, cu aceasta ocazie, prioritatile pentru perioada urmatoare.

Pe segmentul transportului rutier de marfuri, FORT isi propune ca in ceea ce priveste infrastructura, sa se asigure aceeasi portanta pe toata lungiimea diferitelor rute de transport. De asemenea, se doreste rezolvarea problemelor de necorelare intre portanta drumurilor si indicatoare. Softul utilizat de catre CNADNR pentru cantarire reprezinta o alta problema luata in considerare, acesta nefiind corelat cu portanta stabilita pe reteaua de drumuri nationale. FORT solicita si o verificare metrologica a cantarelor CNADNR, precum si scoaterea cantarelor din punctelor de frontiera. O alta solicitare este oprirea cantaririi pe fiecare axa in parte, in cazul marfurilor pulverulente. O prioritate pentru FORT o va constitui si monitorizarea si in cercarea de stopare a abuzurilor legate de stabilirea unor taxe pentru utilizarea infrastructurii rutiere la nivel judetean. Pentru segmentul de transport persoane, FORT se va concentra pe combaterea OG 5/2011 si OG 8/2011 si, de asemenea, va participa la dezbaterile privind amendamentele aduse OUG 109/2005.

Bilant 2010

FORT a implinit 5 ani de la infiintare, iar intalnirea organizata la Sacele (Judetul Brasov) a fost si un prilej de a realiza un bilant al activitatii. Anul trecut, a fost unul extrem de activ pentru FORT, care a avut opt colegii directoare. In 2010, reprezentanti ai Federatiei au participat la 67 de emisiuni TV in direct, avand o lungime de peste 30 minute fiecare. De asemenea, au fost consemnate 124 de interventii in emisiuni de stiri. FORT a apa rut in 240 de articole din presa scrisa (32 de articole au fost in presa de specialitate). Trebuie amintit si faptul ca FORT va fi membru fondator al IPRU, o uniune internationala a operatorilor rutieri de transport persoane.

AUGUSTIN HAGIU, presedinte FORT:

„Dupa o perioada mai buna, s-a trecut din nou la abuzuri. Printre acestea se numara actele normative care nu au fost discutate in cadrul CES sau faptul ca softul de cantarire al CNADNR nu a fost updatat cu cei 9.700 km adusi la portanta de 11,5 t pe axa.“

FLORIAN COSTACHE, presedinte al Consiliului Economic si Social (CES), presedinte al Patronatului National Roman (PNR):

„Fara a ne uni intr-o miscare patronala, nu se poate rezolva nimic in Romania. Din pacate, in continuare, multi intreprinzatori romani nu fac parte din nici un patronat.“

CONSTANTIN OPREA, vicepresedinte FORT:

„Prin acest patronat, am reusit sa fim prezenti in locurile importante, in legislativ, in mediul politic… in ceea ce priveste criza, aceasta se va manifesta in continuare in Romania, chiar daca anul 2011 a adus cateva semne pozitive.“

DORU MARIAN CRAC, vicepresedinte FORT:

„Anul trecut, ne-am propus cateva obiective pe care le-am atins – OG 27, privind prelungirea valabilitatii programului de transport, recuperarea unei parti a datoriilor privind deconturile… in continuare, discutam despre amendamentele aduse OG 27 in Camera Deputatilor si trebuie sa fim uniti pentru a avea rezultate.“

ORBAN LASZLO, vicepresedinte FORT:

„Lucrurile merg prost pentru ca totul este subordonat politicului. Se incearca mentinerea monopolurilor asupra traseelor judetene si interjudetene.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.