Furnizori de soluții

Într-un context economic din ce în ce mai competitiv, identificarea unor surse suplimentare de eficiență operațională poate reprezenta un avantaj major pentru afaceri. CHEP România a continuat să aducă valoare adăugată, asumându-și, în paralel, și rolul de consultant în supply chain.

Gabriel Andronescu

La baza soluțiilor propuse pe piață stă, potrivit lui Gabriel Andronescu, Country General Manager CHEP România, experiența dobândită de către companie, mai ales pe plan internațional, în sisteme logistice moderne și complexe. Obiectivul vizat ține de oferirea de transparență și de eficientizare prin standardizare, sau, altfel spus, un serviciu specific unui lanț de distribuție adaptat tuturor participanților din supply chain, de la furnizorii aflați în amonte, până la clientul final.

„Soluția de externalizare a paleților se potrivește celor mai mulți, dar nu tuturor. Însă și celor care nu văd schimbarea oportună, în acest moment, le oferim consultanța de care ar putea avea nevoie, pentru a lua o decizie în cunoștință de cauză. Au fost multe cazuri în care diverse companii au spus că nu sunt interesate de externalizare, la un moment dat, pentru ca, după 2-3 ani, să solicite colaborarea cu CHEP”, a precizat Gabriel Andronescu.

Jumătăți și sferturi de paleți

Country Manager-ul CHEP a explicat că, în magazin, se manifestă o nevoie acută de spațiu. Din dorința de a optimiza spațiul de vânzare și a oferi clienților o gamă variată de produse, dar în același timp, de a reduce costurile operaționale, se observă o creștere semnificativă a cererii de jumătăți și sferturi de paleți.

De exemplu, dacă ne uităm la ceea ce se întâmplă în Marea Britanie sau Spania, observăm că, în multe situații, s-a renunțat la partea inferioară de rafturi, în favoarea jumătății de palet care se încadrează în acest spațiu, fiind utilizat pentru produsele cu rotație rapidă. În acest context, devine importantă activitatea de consultanță, foarte interesantă pentru zona in-store, prin care CHEP oferă analize de identificare a poziționării optime a produselor, în funcție de viteza lor de rotație.

„Fluxurile operaționale sunt, astfel, mult îmbunătățite, nemaifiind necesară reaprovizionarea manuală la raft, jumătatea de palet fiind amplasată fără alte operațiuni suplimentare. Pasul următor ține de plasarea secundară, care oferă nu numai eficientizare operațională, ci și posibilitatea de a avea cât mai multe produse într-un spațiu limitat, cu o vizibilitate sporită.”

Gabriel Andronescu a explicat că, în cele mai multe cazuri, astfel de soluții țin de zona promoțiilor. „În general, fie pe jumătatea de palet, fie pe sfertul de palet, am adus standardizarea promoțiilor. Orice produs promovat poate să fie folosit într-o multitudine de ipostaze. Jumătatea sau, mai ales, sfertul de palet oferă o flexibilitate mare adaptată la layout-ul magazinului”, a menționat Gabriel Andronescu

Costuri reduse

Pentru reducerea costurilor înregistrate în supply chain, CHEP a implementat, împreună cu o parte dintre clienți, un sistem care permite preluarea directă de către client a paleților albaștri, de la retailer. Mai departe, inspecția lor este efectuată de utilizator, iar paleții deteriorați sunt livrați către CHEP pentru un proces riguros de reparație. „Economisim, astfel, timp și costuri aferente transportului și depozitării, iar toate aceste economii se reflectă într-un cost de închiriere mai mic. De altfel, echipa CHEP oferă consultanță în supply chain, prin analiza situației existente și conturarea de soluții potențiale de îmbunătățire.”

Gabriel Andronescu a subliniat că, în perioada următoare, compania pe care o reprezintă în România va privi cu atenție și către alte sectoare, diferite de cel al bunurilor de larg consum. „Am primit inclusiv solicitări din sectorul materialelor de construcții, care are un potențial foarte mare, dar un alt specific. Avem clienți care nu sunt din sectorul FMCG, dar trimit către acesta, spre exemplu, electrocasnicele. Suntem atenți la orice înseamnă modernizare și eficientizare în supply chain, de la A la Z”, a concluzionat Country Manager-ul CHEP.

Gabriel Andronescu, Country General Manager CHEP: „Am dezvoltat un proiect pe baza tehnologiei Virtual Reality, în care simulăm diverse soluții de eficientizare a reaprovizionării direct în spațiul comercial și de creștere a vânzărilor prin plasări secundare. Astfel, comerciantul beneficiază de o comparație clară între aspectul actual al spațiului său de vânzare și cel în care sunt implementate soluțiile noastre.”

Andreea ALECU

andreea.alecu@ziuacargo.ro

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.