GFR a castigat CFR Marfa

Grup Feroviar Roman (GFR), companie controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, a castigat licitatia pentru preluarea pachetului de 51% de actiuni din CFR Marfa, oferta sa – singura, de altfel -, fiind de 202 milioane de euro. Ar fi vrut sa plateasca banii in rate, dar pana la urma a renuntat. „Prin contractul pe care si l-au asumat, plata era integrala, nu in rate. Le-am cerut sa precizeze in scris ca renunta la solicitarea pentru plata in rate si au facut-o, dupa negocieri“, a declarat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor la acea data.

Banii inca nu sunt virati in contul CFR Marfa, dar la o saptamana de la adjudecare, Relu Fenechiu a cerut Guvernului sa modifice pentru GFR termenul de plata la maxim 10 zile dupa avizul Consiliului Concurentei. Fostul ministru al Transporturilor a argumentat ca astfel se va evita situatia in care procesul sa fie anulat in urma unei decizii a autoritatii de concurenta. In strategia de privatizare, aprobata prin HG 46/2013, se prevede ca termenul de plata a actiunilor este negociabil, dar nu poate depasi 60 de zile de la data intrarii in vigoare a HG de aprobare a conditiilor principale ale contractului de privatizare. „Este o propunere de modificare pe care am trecut-o in hotararea de guvern pentru ca nu ne permitem sa ne jucam, sa facem privatizarea si dupa aia cineva sa mi-o anuleze. Asa ceva nu cred ca ar fi benefic pentru nimeni. In momentul in care am lansat procedura de privatizare, nu ne permitea legea sa anticipam ca ar putea cineva sa faca o concentrare economica. Concentrarea economica se stabileste doar in urma existentei ei de fapt, si fiecare tip de concentrare economica este tratat altfel de catre Consiliul Concurentei si, implicit, de DG Competition, asa incat pentru a nu ne juca, ca azi e privatizata, maine nu-i privatizata, vom propune Guvernului ca privatizarea efectiva, adica incasarea banilor – pentru ca din acel moment privatizarea este finalizata – sa fie la maxim 10 zile dupa ce avem acordul (final, n.r.) din partea Consiliului Concurentei. (…) Eu l-am rugat pe presedintele Consiliului Concurentei sa incerce sa grabeasca cat mai mult luarea unei decizii, mai mult de atat nu am ce face“, a precizat Relu Fenechiu. Contractul, desi nu s-a semnat inca, este trimis spre avizare, a precizat el. In anexa proiectului de aprobare a elementelor principale ale contractului se arata ca pretul de cumparare a pachetului de actiuni este de 904,98 milioane lei. Plata integrala va consta in incasarea de catre vanzator a sumei de 10 milioane euro, constituita de cumparator cu titlu de garantie de participare, a 90,49 milioane lei reprezentand fondurile dintr-un cont escrow si diferenta pretului de cumparare oferit. „In situatia in care Consiliul Concurentei sau alte institutii ale statului ne vor spune ca nu se poate adjudeca licitatia, bineinteles ca ea va trebui anulata si ca banii vor fi returnati celui care i-a dat, pentru ca nu e vina lui. Eu sper din toata inima sa nu se intample acest lucru“, a aratat fostul ministrul. Cat ii priveste pe angajatii CFR Marfa, Relu Fenechiu a precizat ca exista un contract colectiv de munca in vigoare pana anul viitor.

„Sunt convins ca vom gasi solutiile pentru ca oamenii sa nu fie disponibilizati. Deja am demarat procedura ca 1.000 de salariati sa poata beneficia de Ordonanta 36 privind salariile compensatorii“, a spus el. Amintim ca Relu Fenechiu a demisionat din functia de ministru al Transporturilor in 12 iulie, imediat dupa ce a fost condamnat la 5 ani de inchisoare cu executare, in Dosarul Transformatorul.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

Foto: Jean-Mihai PÂLSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.