GOPET ROMÂNIA: Orientați către soluții

Flexibilitatea reprezintă elementul principal pe care se concentrează echipa Gopet, în condițiile în care activează pe piața dinamică a serviciilor integrate de transport și logistică. Grupul a intrat pe piața românească în urmă cu 15 ani, direct din Bulgaria, unde a fost înființat în 1995.

Despre un drum de la o simplă companie de transport rutier către un integrator de servicii de transport si logistică, având cartierul general în Europa de Est, și despre rolul României, esențial, astăzi, în economia grupului, am aflat mai multe de la Andreea Banu, Commercial Manager Gopet România.

„Bazele Gopet România au fost puse în 2002, în urma relațiilor foarte bune ale companiei mamă, Gopet Trans, din Bulgaria, cu clienții din România. Inițial, ofeream servicii de transport rutier internațional pentru clienții locali, în vremea în care România nu era, încă, membră UE și, încet, încet, portofoliul de clienți a crescut. La fel și echipa. În prezent, avem o gamă care include servicii de transport rutier internațional, soluții de transport intermodal și servicii de logistică. Dezvoltarea treptată, solidă, a avut la bază cerințele clienților și dorința noastră de a oferi soluția potrivită și de a ne dezvolta împreună cu ei”.

Elementul pe care echipa Gopet s-a bazat, pentru a se diferenția în piață și pentru a atrage clienții, a constat în flexibilitate.

„Inițial, capacitatea de a oferi soluții, indiferent de momentul în care era făcută cererea, ne-a ajutat să câștigăm piață. Apoi, am crescut împreună cu clienții și am reu- șit sa creăm un sistem care funcționează bine. Transportatorii pe care i-am adus alături de noi s-au așezat, de asemenea, foarte bine în acest tablou în care oferim, în mod profesionist, servicii integrate”, a explicat Andreea Banu.

În total, flota subcontractată pe parcursul unui an atinge 800 de camioane, iar focusul este pe cele cu care se colaborează în regim de exclusivitate.

„Pentru acestea din urmă, asigurăm curse tur – retur, avantaje și condiții special gândite pentru ei, astfel încât să se poată dezvolta alături de noi. Componenta umană a relațiilor este foarte importantă pentru noi, de aceea încercăm, întotdeauna, să le oferim suport și să fim disponibili. În plus, pe lângă camioanele de 40 t, Gopet subcontractează dube, atât ambient, cât și frigo”, a mai arătat managerul comercial Gopet România.

Deși este principalul generator de cifră de afaceri, transportul rutier reprezintă, astăzi, o parte dintr-un întreg bine gândit. Soluțiile intermodale sau spațiile de depozitare proprii creează, alături de transportul rutier, un cadru favorabil pentru dezvoltare.

Intermodalul, în creștere

„Operăm, săptămânal, un tren între Curtici și Bulgaria, la care se adaugă linii unde participăm la formarea garniturilor de tren. În acest moment, avem aproximativ 10 plecări săptămânale din Curtici, către Vestul Europei, cărora li se adaugă linia Budapesta – Duisburg.

Clienții externi îmbrățișează această soluție de transport, dar, în România, ne lovim de anumite probleme care țin de infrastructură. Pe lângă eficientizarea costurilor, care vine pentru client doar o dată cu creșterea volumelor și crearea de setup-uri, transportul intermodal înseamnă, însă, mai mult decât atât, oferind un nivel de predictibilitate și trasabilitate foarte mare.

În plus, noile directive aflate în discuție, la nivelul UE, privind transportul rutier, favorizează dezvoltarea segmentului feroviar” a mai arătatAndreea Banu, apreciind că interesul pentru intermodal este în creștere, în principal în rândul marilor clienți din Europa.

Nici măcar sezoanele nu mai sunt ce au fost…

Managerul comercial Gopet România a menționat că, anul acesta, la nivel de piață, a fost consemnată o creștere a volumelor, însă fluctuațiile înregistrate sunt destul de mari, atât în cazul clienților mari, cât și al celor mici.

În acest context, devine extrem de dificil să te ghidezi după previziunile bazate pe cifrele înregistrate în cursul anilor trecuți.

„Au dispărut zonele bine definite de sezonalitate, în condițiile în care inclusiv consumatorii își schimbă destul de rapid alegerile, ținând cont de gama largă pe care o au la dispoziție, în orice domeniu. Este motivul pentru care am încercat ca, pe lângă clienții mari, care asigură un anumit nivel al volumelor, să avem și clienți mici și mijlocii, din toate industriile, astfel încât să obținem o aplatizare a vârfurilor. Vom continua pe aceeași direcție, pentru că, de-a lungul timpului, am câștigat parteneri, nu clienți, și doar împreună ne putem dezvolta”, a concluzionat Andreea Banu.

Din Romania până în… Spania La nivel de grup, Gopet are depozite proprii în România, la Pitești, și în Bulgaria, la Sofia, iar, în Grecia, s-a optat pentru închiriere. În ultimii ani, au fost deschise birouri în Polonia și Spania (cel mai recent).

„În România, avem inclusiv parteneri pentru crossdocking, care ne ajută să acoperim țara. În 2016, Gopet România a adus cam 35% din cifra de afaceri a grupului, aproximativ 47,3 milioane euro, plasându-se pe locul doi la nivel de venituri”, a concluzionat reprezentantul Gopet România.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.