GTI Logistic a deschis un hub nou în Cluj

Investiţia, care consolidează capacitatea companiei de a face distribuţie în regim „next day“ în zonă, ar putea aduce majorări importante în volumele operate.

„Avem în vedere realizarea acestei investiţii de doi ani, dar am decis să o facem în acest moment datorită creşterii volumelor“, ne-a explicat Mihai Iancu, directorul general GTI Logistic. El a precizat că în situaţia în care hub-ul companiei din Deva funcţiona în condiţii de rentabilitate, o investiţie suplimentară în zona Clujului ar fi putut duce într-o primă fază la necesitatea susţinerii financiare din partea companiei pentru ambele hub-uri, lucru care nu mai este necesar în prezent. „În acest moment, investiţia s-a justificat din toate punctele de vedere. Volumele au început să crească pentru noi, depăşind nivelul celor din 2008, an pe care îl vom depăşi la nivel de profit în 2013. Pot spune că pe segmentul de grupaje putem discuta despre ieşirea din criză în condiţiile în care am înregistrat profit şi la sfârşitul anului trecut şi la jumătatea acestui an“, a mai arătat Mihai Iancu, exprimându-şi optimismul privind activitatea companiei în acest an. De altfel, segmentul de grupaje este în creştere în condiţiile în care volumele de marfă se încadrează într-o zonă nouă, numărul clienţilor care solicită camioane întregi fiind în scădere. „Ne-am specializat în distribuţie la nivelul ţării şi putem realiza timpi competitivi de tranzit între Bucureşti şi orice alt oraş îndepărtat din ţară. Aproximativ 80% din volumul de marfă rulat îl distribuim în 24 de ore. Acoperim 100% în acest sistem Moldova, zona de Banat, zona Deva şi după deschiderea hub-ului din Cluj ne apropiem de 100% şi în această zonă. După ce vom distribui 100% marfa în 24 de ore vom ajunge să ne uităm în volumele curierilor, care au câştigat până acum volume importante în condiţiile în care poate nici un operator nu este capabil 100% să meargă în 24 de ore în toată România. Oferta noastră de transport vizează volume de la jumătate de palet în sus. Am vehiculat într-un timp sfertul de palet, dar nu este sustenabil.“ Directorul general GTI Logistic a precizat că, în general, cei care cer distribuţie în 24 de ore sunt clienţii noi şi mai ales clienţii mari pe care compania (specializată până în prezent pe clienţi mici şi mijlocii) a început să îi vizeze. GTI Logistic operează în prezent peste 100 de camioane, flota proprie ridicându-se la 28 de vehicule comerciale.

Depozite în dezvoltare, flotă în creştere

„Creştem în fiecare an. Iar dacă până acum ne-am axat pe vehicule de peste 7,5 t, din acest moment începem să ne specializăm inclusiv pe segmentul de vehicule de 3,5 t, ca urmare a faptului că am câştigat un client foarte important. Fiecare hub GTI Logistic este deservit de câte 7 camioane de 7,5 t“, a mai arătat Mihai Iancu. El a adăugat că în prezent compania operează 8.500 mp de depozit propriu, la care se adaugă alţi 7.500 mp care aparţin clientului, dar unde activitatea logistică este realizată de GTI. 80% dintre clienţii companiei sunt firme mici şi mijlocii, nici unul dintre aceştia nedepăşind 10% din totalul volumului de marfă transportată. „Noul hub din Cluj va ajuta la scurtarea timpului de distribuţie în zonă şi în mod clar acest timp va aduce clienţi noi, care vor distribuţie în 24 de ore. În plus, avem deja clienţi în zona Cluj, care vor opera prin intermediul nostru volume pe care nu le operau până la deschiderea noului hub. Eram conştienţi şi în urmă cu doi ani de beneficiile pe care ni le va aduce un hub la Cluj, numai că, odată cu criza, am început să fim de 10 ori mai prudenţi.“ În prezent, GTI Logistic are în vedere achiziţia a 10 vehicule de 3,5 t pentru distribuţie în Bucureşti, în centrul Constanţei şi al Braşovului. „Ne pregătim să facem inclusiv distribuţia către magazine de cartier. Pentru perioada următoare avem în vedere deschiderea de hub-uri în Constanţa şi Braşov, iar atunci când vom putea face distanţa Bucureşti – Timişoara într-un program de şofer, vom deschide un hub şi la Timişoara“, a concluzionat Mihai Iancu.

Mihai Iancu, director general GTI Logistic

„Lucrurile s-au mai stabilizat pe piaţa şoferilor din punctul nostru de vedere. Oamenii sunt mai serioşi. Nu se depăşeşte consumul şi nu m-am mai confruntat cu lucruri ciudate. În acest moment căutăm şoferi.“

„Am decis să reducem termenul de plată în cazul transportatorilor cu care lucrăm de la 45 la 30 de zile pentru a crea presiune pe calitate. Respectăm acest termen şi cred că trebuie să ne educăm transportatorii într-o direcţie corectă. Ne dorim să avem transportatori de calitate alături de noi, iar ei nu au nici o vină dacă mie clientul îmi plăteşte la 60 în loc de 45 de zile. Nu vrem să transmitem nerealizările noastre către cărăuşi.“

„Punem accent pe respectarea timpilor de condus şi odihnă, iar şoferii arată de fiecare dată la control 28 de diagrame, nu foi privind alte activităţi. Tocmai din această cauză am primit de la începutul anului amenzi pentru depăşirea timpilor de condus cu 5-10-20 de minute. Dacă şoferul s-ar fi dat jos la control cu o fişă de alte activităţi şi cu o singură diagramă tahograf, nu am fi avut astfel de probleme. Este incorect pe undeva să te amendeze inclusiv pentru o depăşire de 5 minute, chiar dacă este vorba despre amenzile minime. Ar trebui introduse avertismentele în aceste cazuri.“

„În prezent, se măresc termenele de plată extracontractual. Nimeni nu mai vrea să plătească conform contractului. Nu mai ştii pe ce să te bazezi, încheiem contracte parcă de dragul de a le încheia, pentru a avea o acoperire juridică.“

GTI Logistic pe scurt

– O echipă de 70 profesionişti

– Peste 120 de parteneri

– 8.500 mp depozite (Bucureşti, Deva, Bacău, Cluj)

– Flotă proprie: 28 de camioane cu masa cuprinsă între 7,5 şi 40 t

– Parteneriat cu peste 100 de companii de transport

– O cifră de afaceri de peste 1,8 milioane euro în continuă creştere

– Peste 12.000 paleţi livraţi lunar în sistem cross docking la nivelul anului 2012

– Peste 2.500 puncte de livrare

– Servicii oferite: cross-docking (prealocated şi break-bulk); depozitare; distribuţie; preluare documente şi instrumente de plată; VAS; reverse logistics.

– Next day delivery: în Moldova, Ardeal, Muntenia, Banat.

– Same day delivery: zona Bucureşti şi judeţul Ilfov.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.