HENKEL mizeaza pe externalizare totala

Viteza. Organizare in detaliu. Presiune pe costuri. Pe scurt, elemente care caracterizeaza activitatea de logistica a bunurilor de larg consum. Pentru Henkel, eficienta se traduce prin externalizarea totala a activitatii de logistica.

Henkel a luat recent de cizia de externa li zare, ca tre Centrum, a intregii acti vitati de logistica aferenta pietei ro ma nesti, dupa un proces complex de ana i za a potentialilor parteneri. Cele doua companii colaborau deja pe acest segment, dar decizia ar fi putut viza orice alt prestator de servicii din domeniu care ar fi putut oferi o varianta competitiva. Potrivit lui Romeo Dumitru, Logistics Manager al Henkel Romania si presedinte al Asociatiei Logisticienilor din Romania – ARILOG, procesul de externalizare, inclusiv implementarile de sisteme pe care le presupune va fi finalizat in aceasta vara. „Centrum va prelua de la noi intreaga activitate de logistica. Este clar ca vorbim despre o regandire a sistemului de lucru, care ne va aduce atat avantaje financiare cat si, nu mai putin importante, operationale. Pentru alegerea partenerului pe segmentul de logistica a existat o grila complexa de evaluare, iar faptul ca lucram deja cu Centrum nu a reprezentat o garantie pentru ei. A fost vorba despre un proces foarte complex si de lunga durata, care a insumat zeci de fisiere si analize, in urma carora s-a ajuns la decizia finala“, a explicat Romeo Dumitru. El a adaugat ca una dintre conditiile importante avute in vedere a fost ca depozitul sa fie de tip „multi-user“. „Nu neaparat numai din punct de vedere spatial, cat mai curand al resurselor implicate, este important ca depozitul sa deserveasca mai multe companii, tocmai pentru a oferi sinergii, deci solutii de optimizare. Daca din punct de vedere spatial trebuie respectate reguli stricte, resursele pot fi alocate dinamic in astfel de situatii, iar costurile unitare se reduc, motiv pentru care putem beneficia de tarife mai bune. Aceasta este filozofia Henkel pe plan international, din punct de vedere al logisticii. Preferam depo zite «multi-user» acolo unde volumele o permit. Sunt insa tari, precum Polonia, unde volumele sunt atat de mari incat este greu sa construiesti un depozit care sa mai contina altceva in afara produselor Henkel“, a mentionat Romeo Dumitru.

Detergentii se vand bine

El a subliniat ca din punctul de vedere al produselor Henkel (detergenti, cosmetice), care se inscriu in categoria bunurilor de larg consum, anul a inceput bine. „Oamenii trebuie sa se spele, sa spele rufe, vase… Noi si cei din zona de produse alimentare nu parem sa fim atat de afectati de criza. Sunt produse de larg consum, de consum permanent, iar cand produsele sunt de calitate, vanzarile se mentin la aceleasi cote. Romanul inca nu are reflexul de a dramui cu mare grija consumul, asa cum se intampla acum in Vest“, a apreciat managerul de logistica al Henkel. El a precizat ca, daca ultimii trei ani au fost caracterizati de o crestere abrupta, in 2009, nu vom mai putea discuta de o tendinta similara. „Ca previ ziuni, nu pare ca vor fi inregistrate picaje. Situatia de pana acum nu este deloc ingrijoratoare. Nu cred ca piata romaneasca si-a atins intregul potential de consum, in sensul ca nu am ajuns la nivelul din Vest, unde o crestere de 1% este considerata un succes. Mai este destul loc pana sa ajungem la asa ceva. In plus, reculul pietei a avut suficient spatiu, in asa fel incat sa nu intram pe o panta descendenta, cel putin pe acest segment al bunurilor de larg consum. In criza, exista si foarte multe zvonuri. Probabil ca, in vara acestui an, se vor decanta lucrurile. Deocamdata, de bine de rau, cursul valutar a ramas stabil si nici romanii plecati la munca in Spania sau Italia nu par sa se mai inghesuie sa se intoarca in Romania“, a concluzionat Romeo Dumitru. Henkel Romania a fost infiintata in 1994, compania avand in prezent doua facilitati de productie in tara pentru adezivi industriali. Cele mai importante brand-uri ale Henkel sunt Persil, Pur, Silan, Rex, Bref, Clin, Somat, Fa, Taft, Palette, Gliss, Schauma, Vademecum, Loctite, Ceresit, Thomsit, Moment, Super Attack si Pritt.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.