Holleman investeste din nou in Serbia

Romania nu mai este astazi indeajuns, iar pentru companiile care au facut cariera in transporturile autohtone, oportunitatile apar acum din tarile vecine. Lider pe piata transporturilor agabaritice din Bulgaria si Ucraina, Holleman isi propune sa investeasca in 2013, in Serbia, pentru transportul morilor de vant.

„Am investit constant in segmentul de transport, am facut investitii pentru sisteme specializate in sectorul eolienelor“, ne-a declarat George Nita, director general Holleman. Iar oportunitatile nu au venit numai din Romania, unde proiectele sunt aproape de final in acest domeniu. „Mergem mai departe cu specializarea in domeniul eolienelor, avem in vedere inclusiv Africa, unde proiectele sunt in dezvoltare. Suntem deja prezenti in Ucraina, unde am inregistrat o dezvoltare foarte buna si suntem lideri de piata pe segmentul de transport agabaritic. Am investit aici, in 2012, 2,3 milioane de euro, iar pentru 2013 ne propunem sa sustinem extinderea. Dar 2013 va fi anul Serbiei din punctul de vedere al investitiilor. Au proiecte importante in sectorul energiei eoliene si vrem sa fim pregatiti in momentul in care vor incepe sa le dezvolte“, a explicat George Nita, precizand ca, pentru instalarea morilor de vant, a fost utilizata firma de manipulari industriale Holleman Heavy Lift, Industrial Transfer & Mounting SRL, care are 20 de tehnicieni pregatiti in Danemarca si Germania, ce au instalat aproape 100 de eoliene. „Trebuie sa fim precum cei din Vest. Sa fim echipati ca ei, sa ne purtam ca ei si chiar sa-i depasim. Acesta este telul nostru“, a subliniat directorul general Holleman. Grupul este, de asemenea, lider detasat in Bulgaria, unde are sediul la Ruse, detine o flota importanta de camioane si realizeaza shipping pe Dunare. „In plus, avem sub management logistica a 3 hectare de spatii de depozitare utilaje agricole“, a mai spus George Nita.

Concurenta in crestere in Romania

In ceea ce priveste piata transporturilor agabaritice din Romania, George Nita a precizat ca scaderile inregistrate in sectoarele care generau comenzi s-au resimtit si in transporturi. „De exemplu, volumele transportate pentru segmentul utilajelor de constructii a scazut la o treime; de asemenea, sectorul confecțiilor metalice este undeva la jumatate. Transporturile grele care necesita transfer pe trailere cu mai multe axe (6-14) au scazut si ele, dar cele care au nevoie de mai putine axe (3-4) merg ceva mai bine. Insa, in ultimii ani, salvarea a venit din partea proiectelor privind eolienele“, a mentionat George Nita. El a precizat ca transportul intracomunitar nu este momentan interesant pentru Holleman. „Lucram bine in reteaua in care suntem acum si cred ca, momentan, aici vom ramane, asigurand legatura intre Europa de Est si de Vest. Cele mai multe comenzi le avem pe directia Vest-Est“. Directorul general Holleman a aratat ca presiuni pe tarife exista inclusiv in domeniul transportului agabaritic, unde sunt din ce in ce mai multi jucatori pe piata. „Este o viata grea. In Romania, sunt mai multe echipamente de transport greu si agabaritic decat poate economia sa duca, iar diferenta se face la nivel comercial, de vanzari si in ceea ce priveste nivelul de capacitate. Exista clienti care nu pot sa discute cu firme mici pentru ca nu pot asigura o anumita capacitate intr-un anumit moment, iar acest lucru ne diferentiaza de concurenta. Lucram inclusiv cu casele de expeditii, consideram ca si acestea au rolul lor bine determinat in piata, dispun de know-how si pot securiza platile“. Infiintata in Romania in 1997, Holleman este astazi o firma romano-germana recunoscuta ca fiind cea mai importanta companie din industria transporturilor grele si agabaritice de pe piata din Romania si din Estul Europei.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.