Hummer-ul a fost electrificat

Brandul Hummer fost scos din dulap de către General Motors. Vehiculul a fost updatat, electrificat, iar producția ar fi programată să înceapă în toamna lui 2021, în timp ce livrarea către clienți, în 2022.

După zece ani în care s-a pus praful pe iconicul model american, anul acesta a fost dezvăluită o versiune electric al mastodontului.

Având la bază vehiculul militar Humvee ce făcea parte din echiparea armatei Statelor Unite ale Americii, Hummer-ul și-a construit o imagine de mașină exclusivistă în anii ’90 și 2000.

Istorie

Capabilitățile off-road, consumul mare de combustibil și autonomia redusă au fost caracteristici asociate modelului Hummer. Primul model a debutat în 1992, sub umbrela celor de la AM General, acesta fiind cel care a lăsat guri căscate și în jurul căruia s-a creat „legenda”. La apariția acestuia a contribuit din plin actorul austriaco-american Arnold Schwarzenegger, care a fost cel care a făcut lobby ca vehiculul de armată să capete și o haină civilă și să poată fi disponibil publicului larg.

În 2006, AM General a anunțat că producția Hummer H1 va fi sistată din luna iunie, din cauza unei noi legi privind emisiile pentru vehiculele cu motorină, care a intrat în vigoare în 2007. Ultimul model de H1 din 2006 a avut cel mai puternic motor și o eficientizare a consumului de combustibil (mediu – 24 l/100 km).

Generația a doua a fost fabricată câțiva ani în paralel cu H1, perioada în care acest model s-a produs fiind între anii 2002 și 2009. Hummer H2 este un SUV mare, care a fost comercializat și construit tot de AM General, bazat pe un GMT820 Chevrolet 2500, modificat substanțial însă. O versiune de camionetă cu patru uși a fost introdusă în 2005 sub denumirea de H2 SUT (utilitar sport).

Fratele cel mic, H3, a avut o durată de viață scurtă, între 2005 și 2010, fiind produs, de data aceasta, de către General Motors, companie ce a achiziționat, între timp, drepturile de a produce vehicule cu emblema legendară. H3-ul a fost oferit ca SUV cu 5 uși sau camionetă cu 4, aceasta din urmă având indicativul H3T. La baza acestuia a stat modelul GMT355 modificat, care a servit ca bază pentru camionetele cu accent pe tractare (vechiule, remorci, bărci etc.) –Chevrolet Colorado și GMC Canyon.

Deși a existat o legătură mecanică cu Colorado și Canyon, GM a susținut că doar 10% din componentele lor au fost comune cu H3-ul, șasiul fiind modificat și consolidat pentru sarcini grele de teren.

Hummer EV va fi produs la uzina GM din Detroit – Hamtramck Assembly din Michigan, unde compania a investit recent 2,2 miliarde de dolari pentru a adapta linia de producție pentru vehiculele electrice.

Upgrade-ul la EV

Noul Hummer EV va fi disponibil în două variante, SUV și camionetă (denumită „SUT”). Vehiculele au fost prezentate publicului printr-o serie de teasere, începând cu 30 ianuarie 2020, iar prima apariție „live” s-a realizat în timpul Super Bowl LIV (finala campionatului de fotbal american), din 2 februarie 2020.

Beneficiind de renumele mărcii Hummer și de rețeaua de distribuție a GM, modelul relansat va fi un vehicul electric ecologic (EV), o încercare a grupului General Motors de a pătrunde pe o nișă pe care nu era prezentă, aceea a camionetelor propulsate electric. Vehiculul va fi comercializat și vândut prin intermediul dealerilor GMC.

Abordarea tehnică

Din datele anunțate de către oficiali Hummer EV va fi echipat cu un grup propulsor ce va produce echivalentul a 1.000 CP, generând un cuplu de 15.592 Nm, din trei motoare electrice. Vor exista mai multe variante, cu unul, două sau trei motoare, iar, în configurația de camionetă, va fi disponibilă atât tracțiunea intergrală (AWD) cât și cea doar pe puntea spate (RWD).

Ca gabarit, a fost anunțat că dimensiunile vor fi asemenea modelului GMC Sierra iar, din punct de vedere al performanței, va putea atinge 100 km/h în 3 secunde. Ambele variante de caroserie vor avea un plafon de tip „targa”, detașabil (asemenea modelului Jeep Wrangler), care poate fi depozitat în portbagaj, și anvelope mari, de 35 inch.

În interior, Hummerul EV are în dotare un ecran tactil ridicat de 15 inch, o planșă de bord electronică, de 12 inch, un volan agresiv și un schimbător al treptelor de viteză impunător. Stilul tematic abordat la interior a fost descris ca „rezistent la apă” asemenea Jeep-ului Wrangler. Suspensia pe aer va fi disponibilă pentru variantele superioare de echipare.

Îl așteptăm!

foto: wikipedia

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.