Iancului si Pantelimon, in santier pana in toamna lui 2014

Primaria Capitalei a deschis santierul in zona Piata Iancului – B-dul Pierre de Coubertin, de unde incep lucrarile de modernizare a sistemului rutier si a liniilor de tramvai de pe soselele Iancului si Pantelimon, doua dintre cele mai aglomerate artere din Bucuresti. Investitia este deosebit de importanta, pentru ca aceste doua rute principale amplasate in partea de Est a Capitalei, ce fac parte din axa de E-V a orasului, asigura legatura intre inelul principal al Bucurestilor si DN 3, DN 2 si Autostrada A2.

Cele doua artere sunt pline de gropi de mai multi ani, dar la finalul lucrarilor vor fi de nerecunoscut: linie de tramvai noua, in lungime totala de 8,622 km, cu racorduri la strazile adiacente, complet separata de carosabil; resistematizare rutiera; trotuare mari; iluminat public modern. Vor fi inlocuite, cu aceasta ocazie, retelele edilitare vechi, sistemul de evacuare a apelor pluviale urmand a fi si el modernizat. Vor fi reamenajate spatiile verzi si se vor executa amenajari speciale pentru persoanele cu dizabilitati. Lucrarile la soseaua Iancului cuprind partea carosabila, care va avea cate doua benzi de circulatie pe sens, iar zona centrala, cu latime de 7 m, va fi destinata transportului public (tramvai si autobuz), fiind denivelata fata de restul carosabilului.

Vor fi amenajate 2 parcaje supraetajate, amplasate pe partea stanga, in spatele frontului de blocuri, acestea avand o capacitate de circa 300 de locuri – in str. Dridu Georgescu si str. Gheorghe Stanescu. Lucrarile la soseaua Pantelimon presupun realizarea unei zone centrale, inierbata, destinata transportului public cu tramvaiul, delimitata de asfalt. Trama stradala va fi impartita in asa fel incat linia de tramvai va fi banda unica pentru transportul public (tramvai, autobuz) si banda de urgenta pentru vehiculele de interventie. Carosabilul va avea 3 benzi pe sens, doua zone laterale destinate circulatiei pasive, care va cuprinde o zona verde (de 1 – 2 m), piste pentru biciclisti, spatii parcare in lung sau in spic. Trotuarele vor fi de minim 2 metri.

In zona intersectiei sos. Pantelimon – sos. Vergului se va realiza un nod terminal multimodal, sub care va fi construita o parcare subterana de tip park&ride, cu aproximativ 450 de locuri, ce va fi in legatura directa cu viitoarea statie de metrou „Granitul“. Aici, cei din comunele limitrofe care intra in Bucuresti prin soseaua Pantelimon isi vor putea lasa masinile pentru a putea continua deplasarea cu mijloacele de transport in comun. Terminalul include bucla de intoarcere a tramvaiului, peroanele, terminalul pentru mijloacele de transport auto periurban, pasaje de legatura intre terminal si trotuarele strazii, iluminat public si mobilier urban si introducerea in sistemul de management al traficului.

Autobuze naveta

Pe masura ce lucrarile inainteaza, RATB va reorganiza circulatia mijloacelor de transport in perimetrul lucrarilor. Daca linia 55 de tramvaie se suspenda pe intreaga perioada a executarii lucrarilor, tramvaiele 46 vor functiona intre terminalele Granitul si Banu Manta, pe urmatorul traseu: Sos. Pantelimon, B-dul Ferdinand, Sos. Mihai Bravu, Sos. Stefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara si Sos. Iancului.

RATB a infiintat o linie-naveta de autobuze cu indicativ 655, cu traseu de la terminalul Stadionul National pe B-dul Pierre de Coubertin, Sos. Iancului, B-dul Pache Protopopescu, Str. Traian, pana la Foisorul de Foc. Circulatia celorlalte vehicule in zona santierului se desfasoara restrictionat, cu devieri temporare, pastrandu-se doua benzi de circulatie pe sens pe toata durata lucrarilor.

Santierul se va incheia in toamna lui 2014.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.