IBT s-a mutat în casă nouă

Compania International Business Transport (IBT) și-a inaugurat, recent, noul său sediu din București. La eveniment, au fost invitați să participe cei mai apropiați colaboratori și parteneri, alături de care IBT s-a dezvoltat, pe parcursul timpului.

Reprezentând o investiție de aproape un milion euro, realizată în întregime prin eforturi proprii, noul sediu beneficiază de o localizare optimă, fiind ușor accesibil din orice punct al Capitalei. Oferind echipei IBT spații generoase de lucru, multă lumină naturală și un grad optim de confort, clădirea reprezintă cea mai potrivită alegere pentru conducerea operațiunilor IBT în cele mai bune condiții.

2.000 de încărcări pe lună

Compania IBT (International Business Transport) a fost înființată în 1994, avându-l ca unic administrator pe Marian Martin. În 2013, un pachet majoritar de 65% a fost achiziționat de Grupul Maman, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii logistice din Israel, deținut de consorțiul Taavura. IBT este certificată ISO 9001, 14001 și 18001 de către Lloyd și funcționează pe baza codului de etică al Maman Group.

IBT dispune de o flotă proprie de 35 de vehicule de distribuție și operează hub-uri în București, Brașov, Iași, Timișoara, Cluj, Oradea și Ploiești, la care se adaugă un hub operat cu un partener în Sofia.

Cei trei piloni principali de activitate ai companiei constau în logistică / distribuție, transporturi camioane complete și operațiuni de comisionar in vamă. La nivel internațional, IBT abordează foarte mult relații de transport nișă din Rusia, Asia Centrală, Caucaz. În calitate de comisionar în vamă, IBT lucrează pe bază de reprezentare indirectă pentru clienți importanți, firme multinaționale prezente în România. IBT deține certificatul AEO acordat de Vama Româna.

Începând cu anul 2018, IBT și-a extins serviciile de distribuție și pentru mărfuri clasificate ADR, preluând operațiunile de distribuție pentru o importantă firmă multinațională care comercializează în România mărfuri supuse exigențelor ADR la transport. Începând cu ianuarie 2018, toți șoferii IBT sunt atestați pentru executarea de transporturi ADR.

Marian Martin ne-a declarat, recent, că IBT va realiza, în 2018, circa 55.000 shipment-uri de distribuție, din care peste 95% pentru clienți extrem de exigenți, firme multinaționale, cu care IBT are încheiate contracte ferme.

Tradiție și inovație

IBT nu a fost numai unul dintre pionierii domeniului transporturilor în România de după Revoluția din 1989, ci își asumă acest rol, de pionierat, în mod continuu, fiind, de-a lungul timpului, printre primii care implementează noi tehnologii, soluții IT și principii avansate de administrate a activității. IBT și-a menținut în permanență un departament IT propriu, putând, astfel, să ofere soluții flexibile și implementări rapide de sisteme logistice și de distribuție, adaptate perfect necesităților clienților.

Marian Martin susține că, într-un sistem logistic (de depozit și / sau distribuție) care funcționează bine, 70% din merite aparțin tehnologiei IT, care permite o organizare corectă și, mai ales, o circulație instantanee și formalizată a informației. Compania a dezvoltat, încă din urmă cu 7 ani, soluții proprii „pick by voice”, cărora li se adaugă sisteme foarte performante track & tracing, implementate de acum 4 ani, ce oferă informații în timp real clienților.

Cu ocazia mutării într-un depozit nou, IBT și-a actualizat integral dotarea IT, migrând la tehnologia „ZEBRA Mobile”, ce va permite implementarea conceptului „smart warehouse” bazat pe IoT (Internet of Things). Acum, personalul depozitului dispune de computere portabile, la care sunt conectate scanere de tip „ring” și imprimante portabile pentru coduri de bare. De asemenea, fiecare echipament (stivuitor / transpaletă) este dotat cu tablete industriale și scanere. Fiecare echipament are propria adresa de IP, fiind programabil in Android. Echipamentele sunt conectate direct la serverul companiei, unde se rulează softurile de WMS și respectiv, de distribuție.

„Această abordare ne permite o flexibilitate extraordinară în implementarea unor soluții adaptate efectiv cerințelor clienților noștri”, arată Marian Martin.

Iar acestea sunt, doar, câteva exemple…

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.