INFRASTRUCTURĂ. Constructori pentru toate cele 7 loturi ale Autostrăzii A0 Nord Capitală

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) contractul pentru proiectarea și construirea Lotului 3 al Autostrăzii de Centură (A0) Nord a Capitalei, astfel că toate cele șapte loturi au, acum, antreprenori.

Contractul vine la trei ani de la desemnarea câștigătorului licitației (2020), însă investiția a fost blocată de o contestație, soluționată abia după trei decizii ale instanței și șase ale Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).

În lungime de 8,6 km, Lotul 3 A0 va asigura inclusiv legătura între DN2 (Afumați) și DN3 (Cernica). Pe traseul acestuia, vor fi realizate 7 poduri și pasaje, precum și un nod rutier, care va face legătura cu DN2. Constructorul chinez are la dispoziție 30 de luni (12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor) și 397,9 milioane de lei (fără TVA) pentru realizarea acestui lot. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport.

Reconfirmat și câștigătorul Lotului 1 Dragomirești Vale-DN1 Corbeanca

Totodată, după o altă contestație, CNAIR a reconfirmat același câștigător la licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor Lotului 1 din A0 Nord. Antreprenorul desemnat este asocierea italiano-română Impresa Pizzarotti & C-RETTER Projectmanagement. În lungime de 17,5 km, traseul se desfășoară între DJ601A Dragomirești Vale-Bâcu și DN1, în dreptul localității Corbeanca.

Valoarea lucrărilor este de 815 milioane de lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din fonduri europene. Durata contractului este de 34 de luni (12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuția lucrărilor), cu garanție 10 ani. „În cadrul contractului sunt prevăzute 10 structuri, dintre care două pasaje de o complexitate tehnică ridicată, având o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centură peste CF101 București-Pitești DN7) și respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centură peste râul Colentina, CF300 București-Ploiești și CF Mogoșoaia-Buftea)”, a precizat CNAIR.

Pasaje pe DN1A, între Centura București și șoseaua Chitila-Mogoșoaia

CNAIR a lansat licitația pentru modernizarea DN1A pe sectorul cuprins între Centura București și intersecția cu șoseaua Chitila-Mogoșoaia (parcul Mogoșoaia). Este vorba, practic, despre intersecțiile DN1A cu DNCB, DN1A cu șos. Chitila-Pădure, DN1A cu str. Valea Parcului. Vor fi realizate, de asemenea, două pasaje pietonale: unul subteran, de 733 m, vizavi de intrarea din partea sud-estică a parcului Mogoșoaia, și altul suprateran, amplasat în nordul podului de cale ferată CF700.

Data-limită pentru depunerea ofertelor privind proiectarea și execuția lucrărilor este 11 mai, anul acesta. Contractul va prevedea lărgirea la 4 benzi și măsuri de siguranță rutieră, pentru această secțiune din DN1A. Durata lucrărilor va fi de 12 luni (două luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuția lucrărilor.

10 sau chiar 19 km din A0 ar putea fi deschiși traficului, în 2023

Șoferii ar putea circula, din decembrie, pe 10 sau chiar 19 kilometri din A0 Nord, potrivit Asociației Asociația Pro Infrastructură, care a filmat șantierul Lotului 2, între nodurile cu A3 și DN1. „Antreprenorul UMB este foarte bine mobilizat. (…) Șantierul îi încurcă pe cei de la UMB, care au de muncă mai mult decât pot duce pe Autostrada A7 Buzău-Pașcani. Așa că vor să scape de A0 cât mai curând posibil, chiar dacă au termen contractual abia în iunie 2024 (contract semnat în 17 mai 2021, ordin începere 16 august 2021, 12+22 luni proiectare și execuție). Progresul fizic este de aproximativ 35% și sunt șanse foarte mari să vedem (până în) decembrie 2023 o deschidere parțială pe sectorul A3-DN1 (aproximativ 10 km). Ba chiar, dacă și CNAIR își face treaba cu aprobarea descărcării provizorii în DJ100, la vest de Afumați, vom putea folosi toți cei 19 km dintre Corbeanca și Afumați”, au estimat cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

foto: Asociația Pro Infrastructură

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.