INFRASTRUCTURĂ. Prelungirea Ghencea-Domnești, la 4 benzi

Primăria Capitalei a reluat lucrările la Prelungirea Ghencea-Domnești, după ce le-a sistat, pentru modificarea proiectului inițial. Acum, supralărgirea șoselei la patru benzi de circulație va cuprinde și o linie de tramvai, pe aliniamentul central al șoselei.

Ordinul de începere a fost dat pentru tronsoanele cuprinse între str. Râul Doamnei-str. Valea Oltului și str. Valea Oltului-str. Mărăcineni, parte a planului de modernizare derulat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Proiectul a fost actualizat de asocierea Bog’Art -Concelex, constructori care au câștigat licitația și au mai avut un contract cu municipalitatea Bucureștilor, de reabilitare a Podului Grant. Vor realiza și un nod intermodal, de tip Park&Ride.

În acest moment, porțiunea din str. Prelungirea Ghencea, cuprinsă între str. Brașov și terminalul liniei de tramvai 41, este aproape finalizată, circulația desfășurându-se pe câte două benzi pe sens, potrivit PMB.

Mai sunt de asfaltat intersecțiile cu străzile laterale, de realizat marcajele rutiere pe sensul spre Domnești și de executat trecerea peste ampriza tramvaiului 41, la intersecția bd. Ghencea cu str. Constantin Titel Petrescu.

Începe și modernizarea liniei de tramvai pe bd. Expoziției

Primăria Capitalei a demarat și lucrările de modernizare a liniei de tramvai pe bd. Expoziției și str. Aviator Popișteanu, Puțul lui Crăciun, Dornei și Clăbucet, pe o lungime de 2 kilometri. Vor fi reabilitate inclusiv peroanele și rețeaua de contact, pentru a putea fi introduse tramvaie moderne. Investiția face parte dintr-un proiect ce cuprinde 50 km de linii de tramvai. În prezent, se lucrează și la modernizarea liniei 5.

PORR finanțează lucrările, până vin banii europeni

Compania austriacă PORR, care a câștigat trei contracte de reabilitare a infrastructurii de tramvai din București, în valoare de 974 de milioane de lei, a acceptat să finanțeze lucrările pe care le va executa în anul 2025, până la momentul în care Primăria Capitalei va obține fondurile europene dedicate mobilității. Cererile de finanțare vor fi depuse în luna iunie, prin Programul Operațional Regional, pentru reabilitarea celor 14 loturi de infrastructură de tramvai.

Proiectele ce vor fi realizate de PORR prevăd modernizarea a 21,4 km de linii de tramvai din zone strategice ale orașului, precum: bd. Theodor Pallady, bd. Basarabia, Calea Călărașilor, bd. Corneliu Coposu, bd. Expoziției și bd. Timișoara.

Bază de date geospațiale, pentru infrastructură

Administrația Străzilor din București (ASB), din cadrul Primăriei Capitalei, va crea o bază de date geospațiale, pentru infrastructura rutieră pe care o gestionează. Proiectul include scanarea străzilor, pentru a colecta date 3D și informații subterane, crearea unei arhive digitale geolocalizate aferente contractelor aflate în derulare, corelată cu localizarea din teren a tuturor obiectelor din patrimoniul ASB și dezvoltarea unei platforme informatice integrate (GIS) avansate.

În plus, proiectul va lua în considerare specificul traficului din București și va folosi metode moderne, pentru a asigura calitatea datelor, chiar și în condiții dificile, cum ar fi traficul aglomerat sau zonele inaccesibile. Implementarea va avea loc în etape, având în vedere complexitatea și dimensiunea suprafețelor acoperite, potrivit PMB.

Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.