INFRASTRUCTURĂ. Tronsonul 1 al DEx12 Craiova-Pitești, din nou la licitație

CNAIR a scos la licitație finalizarea tronsonului 1 al Drumului Expres (DEx12) Craiova-Pitești, după rezilierea contractului cu antreprenorul italian Tirrena Scavi, care a tărăgănat lucrările până la stadiul de 57,06%.

Astfel, construirea celor 17,7 km trebuie terminată în 18 luni, potrivit condițiilor din caietul de sarcini al noii proceduri de achiziție a lucrărilor. Pe traseul tronsonului, cuprins între Craiova și Robănești, este prevăzută realizarea a 15 poduri, pasaje și viaducte. Perioada de garanție a lucrărilor va fi cuprinsă între 5 și 10 ani, în funcție de oferta operatorului economic declarat câștigător al licitației.

Reamintim, circulația rutieră a fost deschisă, deja, de acum aproape un an, pe întregul tronson 2, în lungime de 40 km, între Robănești și Slatina Est, astfel că localitățile Slatina și Balș sunt ocolite de șoferi. Lucrările finalizate au început în septembrie 2019, iar antreprenorul UMB are în șantier și tronsoanele 3 Slatina-Colonești (31,75 km) și 4 Colonești-Pitești A1 (31,82 km), cu termen de finalizare 2024.

Proiectul Drumului Expres Craiova-Pitești (DEx12) a fost lansat în anul 2017, iar, din finanțarea totală de peste 4,8 miliarde de lei, circa 4 miliarde de lei sunt asigurate de Comisia Europeană, prin Fondul de Coeziune-Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, prelungit. Drumul Expres va avea două benzi pe sens, cu o lățime a platformei de 22 m și o viteză de proiectare de 120 km/h.

Licitație și pentru finalizarea Centurii Timișoara Sud

CNAIR a declanșat procedurile de achiziție și pentru finalizarea lucrărilor de construire a Variantei Ocolitoare Timișoara Sud, rămase neexecutate în urma rezilierii contractului inițial Tirrena Scavi, la stadiul de 58,26% progres fizic. Valoarea estimată a noului contract este cuprinsă între 394,10 milioane de lei și 411,86 milioane de lei (fără TVA).

Traseul, cu o lungime de 25,69 km, include trei poduri, nouă pasaje, patru noduri rutiere, cinci intersecții la nivel și două parcări de scurtă durată. „Durata estimată a noului contract este de 12 luni alocate perioadei de execuție și 60 de luni alocate perioadei de garanție, care poate varia, în funcție de perioada ofertată de operatorii economici”, a informat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Finanțarea lucrărilor va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027.

Se reia și proiectarea Autostrăzii-Brașov-Bacău

A fost lansată și licitația pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Autostrăzii Brașov-Bacău (A13). Durata contractului de proiectare a acestei autostrăzi este de 24 de luni. „Acest sector de autostradă face parte din infrastructura de mare viteză care asigură legătura dintre Moldova și Transilvania, pe traseul Brașov-Târgu Secuiesc-Onești-Bacău”, a spus Grindeanu.

Oferte pentru construirea întregii Autostrăzi Sibiu-Făgăraș

CNAIR are și o veste bună: a primit oferte inclusiv pentru lotul 1 (de 14,25 km) al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, astfel că încheie licitațiile pentru întreaga lungime a acesteia, de 68,3 km. „În acest moment, sunt în evaluare, pentru toate cele 4 loturi, 21 de oferte, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul 1 va face legătura între Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Mârșa (DJ105G). Durata contractului este de 48 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 36 de luni perioadă de execuție a lucrărilor. Valoarea estimată a contractului este de 2 miliarde de lei, fără TVA. Întregul proiect de autostradă este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.

Sectorul de Autostradă Sibiu-Făgăraș are o importanță majoră în desfășurarea traficului rutier pe direcția Coridorului IV Pan European și face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TENT – Comprehensive (Intercoridorul Moldova-Transilvania). Proiectul este cuprins în strategia de finanțare în cadrul noului Program Transport 2021-2027.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.