Ultimele porțiuni din Autostrada Sibiu – Pitești, la licitație

2

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitațiile pentru proiectarea și construirea ultimelor două porțiuni din Autostrada Sibiu – Pitești (123 km), ce însumează peste 68 de kilometri.

Licitația pentru loturile de capăt ale autostrăzii, respectiv Sibiu – Boița și Pitești – Curtea de Argeș, a fost lansată în luna iunie 2017, iar ofertele au fost depuse în luna octombrie, însă nu a fost ales, până acum, câștigătorul. Sunt 9 oferte pentru proiectarea și execuția Lotului 1 Sibiu – Boița (valoarea estimată, fără TVA este de 765.838.999 lei) și 8 oferte pentru Pitești – Curtea de Argeș (30 km, valoare estimată de 1.834.035.567 lei, fără TVA). De asemenea, în luna martie, anul acesta, a fost scoasă la licitație Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, în lungime de circa 10 km. Pe această porțiune, va fi construit un tunel de circa 1,35 km, în zona de traversare a dealului Momâia.

Ultimele tronsoane – care sunt și cele mai lungi – au fost împărțite în două licitații. Prima se referă la proiectarea și execuția Secțiunii 1 Sibiu – Boița, Lot 2, între km 13+170 – km 14+150 și Secțiunii 2 Boița – Cornetu, între km 14+150 – km 44+500. „Secțiunea 1 Sibiu – Boița, Lot 2, are o lungime de 0,98 km și se situează pe teritoriul județului Sibiu. Secțiunea 2 Boița – Cornetu are o lungime 30,35 km și se situează pe teritoriul județelor Sibiu (km 14+150 – km 25+200) și Vâlcea (km 25+200 – km 44+500)”, precizează CNAIR.

Principalele lucrări pe aceste secțiuni prevăd construirea a 9 tunele, cu o lungime de 4,95 km, a 51 structuri, cu o lungime totală de aproximativ 10,91 km, precum și consolidarea de versanți / susținere corp autostradă, pe o lungime de aproximativ 14.000 metri liniari.

A doua dintre aceste ultime licitații prevede proiectarea și execuția Secțiunii 3 Cornetu – Tigveni, între km 44+500 – km 81+900. „Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni are o lungime de 37,40 km și se situează pe teritoriul județelor Vâlcea (km 44+500 – km62+000) și Argeș (62+000– 81+900). Principalele lucrări pe aceste secțiuni prevăd construirea unui tunel, cu o lungime de 1,70 km, a 55 structuri, cu o lungime totală de aproximativ 15,77 km, precum și consolidarea de versanți / susținere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 5.650 metri liniari”, precizează CNAIR.

Traseu

Traseul Autostrăzii Sibiu – Pitești este compus din 6 secțiuni: Secțiunea 1 Sibiu – Boița, de la km 0 la km 15, asigură legătura cu DN 7 (Defileul Văii Oltului), prin continuarea autostrăzii existente; Secțiunea 2 Boița – Racovița, de la km 15 la km 43; Secțiunea 3 Racovița – Văleni, de la km 43 la km 72, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Băiașului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului; Secțiunea 4 Văleni – Curtea de Argeș, de la km 72 la km 90, traversează Valea Topologului și face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș; Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin Valea Argeșului; Secțiunea 6 constă în reabilitarea a 14 km din DN 73C – drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea – precum și construirea a 2,5 km de drum nou.

Lucrările la Autostrada Pitești – Sibiu sunt estimate să înceapă anul acesta, la primele porțiuni (capete). Proiectul tehnic prevede realizarea a 6 tuneluri – cele mai lungi la Poiana, de 1,7 km, și două de câte 1,5 km la Lazaret – și 10 noduri rutiere. Potrivit Master Planului General de Transport, investiția va costa circa 1,6 miliarde de euro, sumă ce va fi cofinanțată masiv din fonduri europene, atât în exercițiul financiar 2014 – 2020, cât și din următorul buget european (2020 – 2026). Aceasta va fi prima autostradă care va traversa Munții Carpați și va face legătura între Muntenia și Transilvania. Realizarea ei este deosebit de importantă, întrucât va permite deplasarea neîntreruptă pe autostradă a mașinilor începând de la București, până la granița cu Ungaria.

Contract pentru finalizarea pasajului de pe Centura Arad

CNAIR a semnat, cu firma Implenia Baugesellschaft m.b.H., contractul pentru finalizarea lucrărilor de construire a pasajului denivelat pe Centura Arad (DN7 km 540+248) peste CF Arad – București, după ce șantierul a fost abandonat, de primul constructor, după numai 21% din lucrări. Valoarea noului contract este de 25.665.184 lei (TVA inclus), iar durata de execuție este de 12 luni și garanție 24 de luni.

Proiectul va avea o lungime de 722 m, din care pasajul va fi de 322 m, iar rampele de 400 m. Lățimea pasajului va fi de 13,60 m și va cuprinde două piste pentru bicicliști. Anterior, acest obiectiv a fost contractat cu Asocierea SC Confort S.A. Timișoara și S.C. VEL Service S.A. București, contractul fiind reziliat, în 28.11.2014, pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale. Lucrările rămase de executat până la finalizarea obiectivului constau în devieri și protejări ale rețelelor electrice, de apă, telecomunicații, iluminat pasaj; lucrări pasaj constând în continuarea unor lucrări la pilele pasajului, tablier, grinzi, benzi pentru bicicliști, rampe.

„Finalizarea proiectului este importantă pentru desfășurarea fluentă și în condiții de siguranță a circulației pe DN7. În acest moment, circulația peste calea ferată Arad – București impune circa 74 de închideri ale barierei de tip SAT, cu o durată medie de închidere a barierelor de 170 de minute în 24 de ore, fapt ce conduce la înregistrarea zilnică a unor importante pierderi în exploatare, din cauza staționării autovehiculelor la barieră”, precizează CNAIR.

4 oferte pentru Pasajul Mogoșoaia

CNAIR a primit patru oferte la licitația pentru proiectarea și construirea Pasajului Mogoșoaia, de pe Centura București, peste DN 1A. Valoarea estimată, fără TVA, a contractului este de 32.945.818 lei. Au depus oferte: Asocierea Implenia Baugesellschaft m.b.H – Hidroconstrucția SA; Asocierea Metabet CF SA – Consitrans SRL – Dalex Grup SRL; PORR Construct SRL; Asocierea PST Group JSC – PST Construction Works SRL– Alpenside SRL –Total Road SRL; Strabag SRL. Durata contractului este de 6 luni – proiectare, 24 luni – perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni – garanție (ce poate crește la 96 luni, respectiv 120 luni, în funcție de perioada de garanție ofertată).

„Obiectul contractului îl reprezintă realizarea pasajului peste DN1A și a rampelor aferente, precum și a bretelelor 7 și 8. Pasajul va fi amplasat pe Centura București, între km 66+540 și km 67+340. Lungimea totală a pasajului este de 112,6 metri”, precizează CNAIR.

Finanțare europeană pentru Centura Tecuci

CNAIR a elaborat și depus aplicația de finanțare pentru construirea Variantei de Ocolire Tecuci, în vederea obținerii de fonduri nerambursabile alocate prin Programului Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Este vizată construirea a 6,945 km de drum, 10 podețe, două pasaje peste calea ferată și trei intersecții la nivel: două de tip giratoriu și una „în cruce”.

„Proiectul prevede îmbunătățirea condițiilor generale de circulație, ca urmare a realizării rutei de ocolire prin obținerea unor economii de timp de 33,18 minute / zi”, precizează CNAIR. Totodată, are ca scop înlăturarea anumitor probleme, cum sunt viteza redusă pentru automobile și camioane, congestia traficului urban pe durate care depășesc sensibil „ora de vârf”, aspecte de siguranță, poluarea atmosferică produsă de traficul de camioane în traversare.

Valoarea totală a investiției este de 76.542.735,65 lei (inclusiv TVA) și va fi finanțată prin POIM 2014 – 2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (46.313.318 lei), 25% contribuția proprie (15.437.772 lei), restul de 14.791.644 lei reprezentând TVA.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

2 COMENTARII

  1. Jegurile alea care aproba licitatiile iau banii degeaba. Sunt niste escroci care fac o paguba uriasa. Stau ca PORCII in birou si gandesc luni intregi DISTRUGEREA ROMANIEI. HOTIIIIIIIIIIIIII

  2. Daca au fost depuse ofertele pt 1 si 5 anul trecut in octombrie, de cat timp au nevoie angajații CNAIR sa le analizeze!?!?!!!!!!??????

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.