Int. Transporte Popovici: Precizie prin tehnologie

După aproape două decenii de activitate, Int. Transporte Popovici continuă să fie una dintre cele mai moderne firme de transport românești, iar tehnologia de ultimă generație joacă un rol tot mai important.

Având clienți stabili, cu care a dezvoltat parteneriate pe termen lung, compania a putut să se concentreze pe realizarea unui model operațional cât mai precis. Iar, la ora actuală, după ce a făcut toate calculele, a rezultat un model care vorbește despre dinamica pieței, în ziua de azi.

„Piața s-a schimbat extrem de mult și lucrurile au căpătat o altă dinamică. Clienții sunt tot mai selectivi, solicitând toate tipurile de autorizații, iar specializarea trebuie să fie cât mai adâncă”, a precizat Liviu Damian, director comercial Int. Transporte Popovici.

Cat mai mulți kilometri parcurși în fiecare lună și diminuarea la maxim a aspectelor neprevăzute s-au transformat pentru companie într-o ecuație, al cărei rezultat presupune o flotă nouă, care se înnoiește o dată la trei sau maxim patru ani.

Int. Transporte Popovici operează o flotă de 135 de ansambluri.

„Până la sfârșitul anului o să avem o flotă nouă. În ultimele 18 luni, au fost schimbate 80% din semiremorci, iar, anul acesta, vom înlocui 60% din capetele tractor. Ne-am dorit nu numai achiziționarea produsului, dar și finanțare, buy-back, precum și alte servicii asigurate de furnizor. Din lotul care se schimbă, jumătate este finanțată prin credit extern, iar restul prin leasing operațional. Am ajuns la concluzia că leasingul operațional, care nu prea a fost disponibil pe piața din România, este puțin mai avantajos decât creditul, pentru că nu ai amortizare, dobândă sau alte costuri care trebuie calculate și, în plus, nu trebuie să te ocupi de revânzare. Plătești chiria timp de trei ani și, apoi, mașina se întoarce la finanțator. Am prevăzut 150-160.000 km parcurși pe an de către fiecare camion”, a explicat Sarolta Bara, director general Int. Transporte Popovici.

Sarolta Bara

Pentru a putea atinge acest nivel de performanță, compania are 200 de șoferi angajați, asumându-și permanent un procent de 5-10% șoferi fără experiență.

„Există persoane atașate de firmă și alții pentru care doar banii contează. Îi căutăm pe cei care sunt atașați de activitatea de a conduce camionul, pentru că sunt receptivi și performează repede. Cei care doresc doar să câștige bani, găsesc în permanență motive de nemulțumire,” a precizat Liviu Damian.

Experiența IT

Deși bine acoperită din punct de vedere al produselor IT utilizate, Int. Transporte Popovici lucrează la un nou proiect, care să automatizeze și mai mult activitatea.

Practic, intenția este aceea de a oferi angajaților instrumente cât mai performante pentru a minimiza erorile și a crește performanța.

„Ne dorim să prelucrăm automat informațiile utile furnizate de sistemul de urmărire și să le integrăm în aplicația informatică a firmei.

Liviu Damian

Sunt informații de care avem nevoie și care pot fi preluate automat. Astfel, minimizăm informațiile solicitate șoferilor și evităm greșelile umane, atât din partea șoferilor, cât și a persoanelor care prelucrează datele la sediul firmei. Ne dorim ca acuratețea informațiilor să fie din ce în ce mai ridicată. Probabil, sistemul va deveni complet funcțional la începutul anului viitor”, a completat Liviu Damian.

Noul sistem va putea asigura totodată optimizarea curselor. Cei din dispecerat vor avea de câștigat, pentru că se vor putea concentra doar pe camioanele care au probleme.

De asemenea, clienții vor putea aprecia precizia informațiilor oferite și, mai ales, numărul scăzut de greșeli. Trebuie menționat, totuși, că, și la ora actuală, clienții cu care Int. Transporte Popovici a dezvoltat relații pe termen lung, primesc informații detaliate referitoare la transport, precum poziția camionului, timp de condus al șoferului și ETA.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.