IVECO: Conectivitate pentru profit

Constructorul italian Iveco a făcut pași importanți spre digitalizare și conectivitate, pentru a duce relația cu clienții săi la un alt nivel.

Umbrela sub care aceste noi caracteristici sunt reunite poartă numele de MyIveco Way Solutions. Concret, este vorba de o serie de sisteme, interconectate, concepute pentru a maximiza, în final, profitabilitatea companiei de transport. Fiecare dintre camioanele din gama S-Way comercializate de către Iveco are în echiparea sa un modul electronic care va oferi informații despre vehicul, în funcție de pachetul pe care compania de transport îl achiziționează.

Smart Connectivity Pack

Acest pachet oferă un cumul de servicii, activabile cu acordul transportatorului, pentru care acesta nu este taxat. Funcțiile ce fac parte din acest pachet sunt:

  • MyIveco Wasy Way App – aplicația prin intermediul căreia între vehicul și smartphone se stabilește o conexiune securizată și care permite controlarea unor funcții ale cabinei (climatizare, lumini, încălzire, geamuri sau trapă) și funcții de autorizare pentru MyIveco Remote Assistance.
  • MyIveco Web Portal – portalul web prin care administratorul flotei poate vedea vehiculul și performanțele acestuia, bazate pe algoritmii Iveco Driving Style Evaluation. Acest portal poate fi personalizat cu ajutorul unor widget-uri pentru ca, în pagina principală, administratorul să aibă acces la informația de care este interesat.
  • MyIveco Vehicle Monitoring & Remote Assistance –Vehicle Monitoring reprezintă serviciul prin care vehiculul este sub atenția Control Room, care furnizează informații și notificări către șofer și/sau administrator doar cu privire la mentenanța planificată. Remote Assistance este sistemul care permite efectuarea diagnosticărilor și a update-urilor de software de la distanță. Camionul nemaifiind nevoit să se deplaseze la un atelier Iveco pentru diagnosticare sau update, minimizând, astfel, kilometrii „dislocați” parcurși.
  • MyIveco Smart Report – este interfața unui raport generat automat și se transmite săptămânal pe mail administratorului și în care sunt prezentate informații despre consum, distanțe parcurse, performanțe șofer etc.

Premium Offer

Dacă se optează pentru acest pachet, firma de transport poate asocia oricare dintre serviciile oferite, în funcție de nevoile personale sau de target-ul de cost. Nu mai vorbim despre un pachet gratuit, în acest caz, iar serviciul devine mai complex:

  • Verizon / Astrata Fleet Management – o soluție completă de management de flotă prin care se pot monitoriza vehicule și șoferi, trimite comenzi de încărcare, planifica sau optimiza rute.
  • MyIveco Web API – soluția flexibilă dedicată celor ce doresc să integreze noile lor vehicule Iveco în sistemul deja existent pentru managementul parcurilor auto. Astfel, se pot furniza doar informațiile necesare, care, mai apoi, se integrează cu sistemul deja existent și familiar administratorului.
  • Professional Fuel Advising – o serie de întâlniri planificate cu firma de transport, pentru elaborarea unui plan de acțiune în vederea îmbunătățirii consumului de carburant.
  • Contracte de Mentenanță și Reparații flexibile prin Serviciile Conectate – discutăm de clasicele contracte de service, dar trecute prin antecamera de conectivitate Iveco, putând fi realizate doar prin intermediul MyIveco Uptime Monitoring. Astfel, mentenanța se poate face în funcție de un număr fix de intrări în service sau maximizând durata de viață a fiecărei componente. În oricare dintre situații, vehiculul este observat de la distanță de către Control Room, în vederea eliminării posibilităților de defecțiune sau imobilizare a vehiculului. În urma acestei monitorizări se pot optimiza intervalele de revizie.
  • MyIveco Uptime Monitoring – upgrade-ul de la MyIveco Monitoring – este sistemul prin care Control Room este conectat cu vehiculul în vederea eliminării imobilizărilor de ordin tehnic. Senzorii de pe vehicul sunt monitorizați și, pe baza unui software predictiv, se emit notificări către utilizator când apar semne ale unei viitoare defecțiuni, ce duce la imobilizare.

Prin ultimele două instrumente de mai sus, Iveco face trecerea de la întreținerea de tip reactiv la cea de tip preventiv, cu beneficii majore asupra costurilor și modului de întreținere ale unui vehicul.

Iveco oferă, prin sistemul de infotainment cu ecran tactil de 7 inch, posibilitatea de a face mirroring cu smartphone-uri Android sau Apple, un sistem de navigație dedicat vehiculelor grele de la TOMTOM, comenzi vocale, acces vocal la asistentul personal Apple sau Google, acces la algoritmii DSE, funcții speciale pentru Remote Assistance Service și, totodată, poate integra și o camera video pentru mersul înapoi.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.