Iveco – porţi deschise

La începutul lunii octombrie, Iveco şi-a prezentat cele mai recente autovehicule, împreună cu numeroase oferte speciale, în cadrul evenimentului „Zilele Porţilor Deschise“.

Astfel, pentru prima dată în România, a putut fi admirat noul Stralis Euro 6, într-o versiune cu echipare de top. În plus, participanţii au avut ocazia de a testa atât Daily, cât şi Stralis Hi-Way. Evenimentul desfăşurat pe durata a două zile, 4-5 octombrie, a avut loc în incinta Iveco Truck Services, cel mai nou dealer Iveco din România şi, totodată, primul dealer cu acţionariat 100% Iveco din Estul Europei. Pe lângă vehiculele expuse, dealerul a pregătit pentru participanţi oferte speciale pentru vehicule comerciale noi şi rulate, piese şi accesorii, service. Planurile de dezvoltare a reţelei în România sunt în plină desfăşurare pentru constructorul italian, atât în ceea ce priveşte dealerii, cât şi service-urile autorizate. „Avem un plan în curs de implementare. Deja suntem în discuţii cu alţi parteneri pentru a deveni dealeri Iveco. În plus, suntem în discuţii avansate cu parteneri care să devină service-uri autorizate Iveco“, a precizat Victor Ilinca, director general Iveco Romania.

Perspective de creştere

În România, piaţa vehiculelor comerciale continuă să traverseze o perioadă dificilă.

„Piaţa a scăzut în acest an faţă de 2012, dar sunt premise şi perspective că în 2014 vor fi creşteri, în special pe anumite segmente. Nu discutăm de creşteri extraordinare, ci de aproximativ 10-15%. În primul rând, ne bazăm pe faptul că cei mai mulţi dintre clienţi au maşini vechi, la care cheltuielile de exploatare au devenit importante în economiile firmei. În al doilea rând, avem aşteptări de la segmentul de construcţii, care stagnează de 5 ani. În 2013 nu cred că s-au vândut 100 de maşini. Apoi, sunt segmentele de distribuţie, pentru care noi am avut livrări în ultimii ani. În afară de toate acestea, sunt semnale de la firmele de transport internaţional, segment pe care îl recâştigăm. Anul acesta avem livrate peste 250 de unităţi, iar majoritatea intră pe transport internaţional – capete de tractor, Euro 5“, a explicat directorul general Iveco Romania. Din punct de vedere al produselor, Iveco şi-a modernizat gama de autovehicule oferite, pliându-se pe noile reglementări legale, dar şi pe cerinţele clienţilor. Astfel, pentru Stralis s-a recurs la tehnologia SCR pentru a se încadra în normele EURO 6. „Iveco a fost primul producător care a fabricat şi a avut acest concept economic. Totodată, gama Trakker a fost şi ea reînnoită anul acesta“, a precizat Victor Ilinca. Sunt de remarcat cerinţele tot mai precise ale operatorilor de transport atunci când pregătesc o achiziţie, iar accentul se pune pe costurile de operare şi pe un cât mai bun control al acestora. „Dacă vorbim de vehicule grele, mai ales transportul internaţional, costul pe km reprezintă un criteriu foarte important pentru client. Iar aici discutăm de un pachet complet care include trade-in, finanţare, contract de reparaţie şi întreţinere… Astfel, cu o rată lunară stabilită pe durata pe care o doreşte clientul: 3, 4, 5 ani – care, de obicei, coincide cu perioada de leasing, sunt acoperite toate costurile legate de service. Practic, în această perioadă, transportatorul ştie exact ce costuri are – rata de întreţinere – şi are control asupra cheltuielilor“, a explicat directorul general Iveco Romania. Oferte similare de contracte pentru service au existat chiar şi înainte de declanşarea crizei, însă puţini transportatori apelau la ele. Astăzi, peste 20% dintre autovehiculele Iveco vândute sunt purtătoare ale unui asemenea contract. Chiar dacă acest procent este în continuare scăzut faţă de ceea ce se întâmplă în Vestul Europei, trendul este evident unul de creştere.

Victor Ilinca, director general Iveco Romania: „Dorim să rămânem în România şi să continuăm bunele relaţii pe care le-am avut cu clienţii de aici, ţinând cont de faptul că Iveco a vândut de-a lungul timpului peste 40.000 de maşini în România. Este o dovadă de seriozitate din partea Iveco de a continua investiţiile în acestă ţară şi un semnal de încredere în această piaţă.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.