Jumătate din Autostrada de Centură a Capitalei are constructori

CNAIR a desemnat câștigătorii licitației pentru proiectarea și execuția celor 3 loturi ale primului tronson al Autostrăzii de Centură București, astfel că jumătate din ea are constructori.

Au fost depuse, în total, 24 de oferte. Câștigătorul Lotului 1 (în lungime de 17 km, pe Sectorul 1 între km 52 – km 52,8 din Centura Nord și Sectorul 2, între km 52,8 – 69 pe Centura Sud) este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS din Turcia, cu prețul de 830 milioane lei, fără TVA, și un total de 98,25 puncte, din care 60 pentru componenta financiară și 38,25 pentru cea tehnică. Valoarea estimată, fără TVA, a fost de 923 milioane lei.

Ofertantul desemnat câștigător al Lotului 2 (de 16,3 km, ce se va întinde între km 69 și km 85,3 pe Centura Sud), este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, cu prețul de 750 milioane lei, fără TVA, și 98,25 puncte, din care 60 pentru componenta financiară și 38,25 pentru cea tehnică. Valoarea estimată, fără TVA, a fost de 881,7 milioane lei.

Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Artera Proiect SRL a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția Lotului 3, de 18 km, cu o ofertă de 882,4 milioane lei și un total de 96,28 puncte, din care 58,03 pentru componenta financiară și 38,25 pentru cea tehnică. Valoarea estimată, fără TVA, a fost de 866,3 milioane lei.

Proiectarea fiecărui lot va dura 12 luni, iar execuția 30 de luni, după atribuirea contractelor.

Cele trei loturi ale acestui prim tronson al Autostrăzii de Centură Sud București vor avea o lungime însumată de aproximativ 51 de km și vor face legătura între autostrăzile A1 București – Pitești și A2 București – Constanța. În valoare de 2.671.075.471 lei, fără TVA (aproximativ 580 de milioane de euro), întregul proiect va permite descongestionarea circulației în zona de Sud a Bucureștiului și va asigura traficul rutier de tranzit pe segmentul românesc al coridorul 4 Pan-European. Acest proiect, similar soluțiilor aplicate în zona marilor metropole europene, face parte din Master Planul General de Transport și urmează să fie finanțat prin POIM 2014-2020.

Câștigătorul licitației pentru Pod Berceni

CNAIR a desemnat și constructorul pentru proiectarea și execuția Podului Berceni de pe Centura București Lot 2 – Amenajare nod rutier CB – DJ401 (Berceni) km 33+190 – km 35+600, în cadrul proiectului „Lărgirea la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului București Sud între A2 km 23+600 și A1 km 55+520”. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SC TRAMECO S.A. – VAHOSTAV – SK, a.s. – Construcții Erbașu SA – GRAFIC TENDS SRL, cu prețul de 146 milioane lei, fără TVA.

Durata contractului este de 6 luni proiectare, 24 luni execuție și 120 luni perioada de notificare a defecțiunilor (garanție conform duratei ofertate în cadrul factorul de evaluare).

Amenajarea acestui nod rutier implică un sens giratoriu suspendat, care va fluidiza toate fluxurile de trafic, inclusiv traficul feroviar din zonă. Traseul amenajării nodului rutier începe la km 33+190 și se termină la km 35+600 pe centura existentă, incluzând și amenajarea sensului giratoriu de la km 35+450.

În ceea ce privește desfășurarea investiției pe DJ 401, amenajarea nodului rutier se face pe o lungime de aproximativ 600 m, care se termină cu un sens giratoriu (pe direcția București), și pe încă aproximativ 650 m, care se termina cu un sens giratoriu (pe direcția Berceni).

Ofertele pentru Lotul 1 (proiectarea și execuția Pasajului Oltenița) se află în faza finală de evaluare.

Centura Caracal, în trafic

Circulația a fost deschisă pentru toate tipurile de autovehicule pe noua Variantă Ocolitoare Caracal, care adaugă 10,35 km noi de drum național rețelei existente și reduce cu aproximativ 30 de minute timpul necesar deplasării autovehiculelor pe relația Alexandria – Craiova. Construirea șoselei ocolitoare, care a costat peste 40 de milioane de lei, va elimina traficul greu care tranzita municipiul Caracal, contribuind, astfel, la reducerea aglomerației și a poluării în localitate.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

Foto: Jean-Mihai PÂLȘU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.