Jumpy: ofensiva Citroen

Citroën ataca segmentul de transport persoane cu mini-bus-ul Jumpy. Modelul a fost lansat pe piata in 2007, pentru ca in 2008 sa castige titlul de „Van of the Year“. Pozitionat intre Berlingo si Jumper, Jumpy isi propune sa completeze gama de utilitare Citroën, unul dintre jucatorii cu un cuvant important de spus pe segmentul sau de piata.

Pentru a nu ne lasa influentati de parerile auzite in dreapta si-n stanga, am decis sa-i testam abilitatile, apeland la o versiune Combi.

Robustete si spatiu

Masina pe care am primit-o de la Citroën Romania era un Combi de 9 locuri, 8+1 mai exact, VP pe numele sau real, echipat cu un motor HDi de 120 CP. Din punct de vedere al exteriorului, Jumpy se incadreaza in linia de design Citroën, dezvoltata recent, cu faruri mari si cu partea frontala mai pronuntata, iar platforma folosita se regaseste si la modelele „infratite“ Fiat Scudo si Peugeot Expert. Partea din spate a fost si ea redesenata pentru un mai bun acces. Dimensiunile sale il fac un punct de interes in trafic, la acest lucru contribuind si stilul dinamic, eleganta si robustetea de care masina da dovada.

La interior, asteptarile ne-au fost depasite, chiar daca ne gandeam oricum la un spatiu mare, data fiind dimensiunea generoasa a masinii. Cei de la Citroën au reusit sa valorifice la maximum spatiul disponibil, cele 9 locuri nefiind deloc fortate din punct de vedere al confortului.

Pentru ca am amintit de confort, remarcam faptul ca scaunul soferului este unul reglabil si pe inaltime, volanul este reglabil pe inaltime si adancime, comenzile sunt amplasate ergonomic, mai putin cele pentru actionarea geamurilor electrice, care par a fi un pic cam in spate. Nici locurile de depozitare nu au fost omise, acestea regasindu-se din abundenta. Calitatea materialelor este de apreciat, fiind peste ceea ce ne asteptam noi de la o masina care se incadreaza totusi in segmentul utilitarelor. La capitolul dotari, masina pe care am avut-o nu a fost deloc una saraca, pe langa deja clasicele geamuri electrice si instalatia de aer conditionat, am beneficiat de suspensie pneumatica pe spate, senzori de lumina si de ploaie, de oglinzi rabatabile electric, de instalatie suplimentara de ventilatie pentru pasagerii din spate, usa glisanta si pe partea stanga, cruise control sau computer de bord. Un alt element care ar putea caracteriza configuratia interiorului este modularitarea, masina putandu-se transforma cu usurinta intr-una destinata transportului de marfa prin renuntarea la scaunele din spate. De la viitorul model de Jumpy, asteptam sa fie si mai permisiva configurarea scaunelor din spate, astfel incat randul al doilea si al treilea sa poata fi montat si fata in fata. Nu este impetuos necesar, dar ar fi un plus.

Pe sosea

De indata ce am pornit la drum, am realizat ca Jumpy incearca, si in mare masura chiar reuseste, sa te faca pe tine, ca sofer, sa te simti ca la volanul unui turism, acesta fiind de fapt si trendul pe care se merge cand este vorba de utilitare. Motorul este suficient de vivace pentru cei 120 CP ai sai. Cutia de viteze „traieste“ in simbioza cu motorul, totul fiind calculat precis. In regim urban, consumul indicat de computerul de bord arata aproximativ 9 l/100 km daca exploatarea era una „la consum“. In cazul „iesirilor“ mai sportive, am reusit sa ne apropiem de 10 l/100 km, dar… cu greu, iar in regim extraurban am atins o medie de 6,5-7 l/100 km. Vizibilitatea a beneficiat de o atentie speciala din partea constructorului, care a eliminat pe cat s-a putut unghiurile moarte, in timp ce parbrizul de dimensiuni considerabile ii sporeste nivelul. Siguranta si confortul nu au fost nici ele neglijate cand a fost conceputa masina, sistemul de franare dovedindu-si eficienta indiferent de conditiile in care a fost solicitat. Suspensia este una ce pune accentul pe confortul pasagerilor, asa cum, de altfel, ne si asteptam, tinand cont de ce masina conduceam. In ciuda dimensiunilor sale impresionante, este extrem de manevrabila in regim urban. Pentru cineva care are in plan sa faca shuttle sau pentru cei carora le place sa umble in gasca mare peste tot, Jumpy VP este alegerea potrivita. Daca pana acum nu-si dadusera seama… speram ca i-am ajutat noi.

Fisa tehnica

– Motor: 4 cilindri in linie, 1.997 cmc, HDi

– Putere: 120 CP/4.000 rpm

– Cuplu maxim: 300 Nm/2.000 rpm

– Consum urban/extraurban: 9,5/6,5 l/100 km

– Transmisie: manuala, 6+1

– Tractiune: fata

– Locuri: 8+1

– Volum portbagaj: 770 l

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.