Kleuster și Renault Trucks: Tricicletă cargo electrică nouă

Renault Trucks și Kleuster fac un nou pas înainte în parteneriatul lor, lansat în 2022. Animați de un angajament comun de a oferi soluții de mobilitate durabilă pentru profesioniștii din domeniul logisticii, cei doi prezintă Kleuster 350, o tricicletă electrică de marfă concepută pentru o utilizare urbană intensivă.

Dezvoltată în comun de Renault Trucks și Kleuster și fabricată de Renault Trucks, aceasta extinde gama Kleuster cargo bike, acum complet integrată în oferta Renault Trucks de soluții de transport decarbonizate.

Creșterea comerțului electronic, termenele de livrare mai strânse, cererea tot mai mare pentru flexibilitate și reglementările de mediu tot mai stricte sunt doar câteva dintre provocările cu care se confruntă profesioniștii din domeniul logisticii urbane. Odată cu lansarea tricicletei e-cargo Kleuster 350, Renault Trucks și Kleuster oferă o nouă soluție pentru a răspunde provocărilor legate de livrarea last mile în zonele urbane.

Utilizare intensivă

Kleuster 350 a fost dezvoltată de echipele de cercetare și dezvoltare ale Renault Trucks, bazându-se pe experiența industrială a Kleuster, acumulată în peste zece ani de experiență în domeniul bicicletelor cargo profesionale. Conceput pentru a respecta standardele riguroase aplicate vehiculelor de uz mediu și greu, acest nou model combină designul robust cu optimizarea tehnică:

  • un sistem de transmisie fără lanț, care reduce întreținerea și îmbunătățește durata de funcționare a vehiculului
  • baterii interschimbabile, fiecare oferind o autonomie de până la 35 km
  • suspensie față și spate care asigură confort și stabilitate pe toate tipurile de teren
  • o rază de întoarcere mică (2,4 metri) pentru o manevrabilitate excelentă în mediul urban.

Datorită acestor opțiuni tehnice, Kleuster 350 se mândrește cu un cost total de proprietate (TCO) scăzut, ceea ce reprezintă un factor-cheie pentru profesioniștii care caută soluții durabile, rentabile și practice pentru logistica „ultimului kilometru”.

Modelul Kleuster 350 este conform cu standardele EN 17860 și dispune de sisteme de siguranță suplimentare, dezvoltate în colaborare cu UTAC. În plus, Renault Trucks și Kleuster au supus acest model unor teste de anduranță riguroase, fără precedent pe piața bicicletelor cargo. Desfășurate la centrul independent Transpolis din Franța, testele au acoperit peste 30.000 de kilometri și 1.440 de ore de rulare, validând fiabilitatea vehiculului, în condiții intensive de exploatare.

Două versiuni

Kleuster 350 este disponibil în două modele, cu capacități de încărcare cuprinse între 150 și 300 kg.

  • Box 350: cu o manevrabilitate excelentă și o caroserie închisă, de mare capacitate, acest model ultra-compact este ideal pentru livrări pe ultimul kilometru, servicii de curierat, distribuție de alimente, meseriași și transport în sau între depozite.
  • Pick-up 350: cu o platformă spate deschisă, cu panouri laterale și extensii detașabile fără ajutorul unor scule speciale, această versiune este concepută pentru transportul echipamentelor, precum și pentru intervenții tehnice, întreținerea spațiilor verzi, servicii de curățenie urbană și operațiuni logistice interne sau multi-site.

Aceste două noi versiuni extind gama Kleuster, care oferă acum șapte configurații specifice anumitor activități, și anume Box Freegônes, Fridge Freegônes, Refuse Freegônes, Cleaner Freegônes și Pick-up Freegônes. 

Camion electric, transportat cu feribotul

Renault Trucks, Kuehne+Nagel și P&O Ferries s-au asociat pentru a implementa cu succes primul camion electric de mare tonaj care transportă marfă peste Canalul Mânecii, de la Dover la Calais, prin intermediul feribotului. Călătoria camionului a început la depozitul East Midlands Gateway al companiilor, în Derbyshire, Regatul Unit, iar vehiculul și-a încheiat călătoria la un depozit Kuehne+Nagel din Amiens, Franța. După descărcare, reîncărcare și reîncărcare, vehiculul s-a întors în Regatul Unit. Durata totală a călătoriei de întoarcere a fost de 1.100 km și marchează o etapă importantă în logistica cu emisii reduse. Renault Trucks E-Tech T – un camion electric de 40 de tone – a traversat Canalul Mânecii pe cea mai nouă navă hibridă a P&O Ferries, P&O Liberté, care produce cu 40% mai puține emisii de carbon decât feriboturile convenționale pe aceeași rută, contribuind la reducerea amprentei globale de carbon a acestei călătorii.

Până în prezent, niciun camion electric de mare tonaj care transportă mărfuri nu a parcurs acest traseu cu feribotul. Traversarea dovedește că transportul cu feribotul oferă o rută sigură și fezabilă din punct de vedere legal pentru vehiculele grele de marfă (HGV) electrice între Marea Britanie și Europa continentală.

traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.