KLG EUROPE la 100 de ANI: Just imagine…

Provocându-ne imaginația, KLG România a prezentat primul depozit al companiei de pe Lună, în cadrul evenimentului prin care s-au aniversat 100 de ani de prezență ai KLG Europe pe piața logistică. Chiar dacă totul pare doar un joc al imaginației… lucrurile au devenit, astăzi, extrem de serioase. Vă puteți imagina, măcar, cum va arăta logistica peste 5 ani, chiar având 100 de ani de experiență în spate? Despre trecut și viitor… despre decizii și oameni… am stat de vorbă cu Dragoș Gelețu, Directorul General KLG România.

Dragoș Gelețu, Directorul General KLG România: „Am străbătut un drum lung, de 100 de ani, în care am învățat, ne-am dezvoltat și am realizat performanțe deosebite, având în spate o echipă puternică, de care suntem mândri. Ne autodepășim constant, știind că viitorul e cu un pas mai aproape și imaginându-ne că nu există limite.”

Ziua Cargo: Ești directorul general al KLG România, unul dintre asociați și persoana care a așezat compania pe făgașul care i-a permis să fie unul dintre cei mai importanți actori de pe piața logistică autohtonă și, fără îndoială, un deschizător de drumuri. Care a fost principala provocare?

Dragoș Gelețu: Pentru mine, oamenii sunt esențiali, iar cea mai mare provocare este aceea de a găsi echipa potrivită. Nu exagerez atunci când spun că, pentru mine, colegii sunt mai importanți decât mine însumi. Fără a fi lipsit de modestie spun că lângă mine au crescut profesioniști în domeniu, recunoscuți în piața de profil și care ocupă, acum, posturi importante de conducere în această breaslă. Îmi place foarte mult să formez oameni, dar trebuie și să recunosc că, astfel, pot avea mai mult timp pentru mine. Da, din punctul meu de vedere, provocarea principală o reprezintă echipa.

Au fost momente în care ați acționat înaintea pieței, lansând inclusiv servicii care păreau avangardiste, la momentul respectiv, dar care, ulterior, au dat tonul către o abordare nouă. Cum apreciați că va evolua piața de logistică?

Fără îndoială, ne vom confrunta cu schimbări radicale. Să luăm doar un exemplu. Dacă, în urmă cu nu foarte mult timp, vorbeam despre fluxuri masive de mărfuri dinspre Asia către Europa, China a devenit, deja, un consumator important. Este adevărat că pentru produse de lux sau de o calitate superioară celor exportate, dar vorbim despre o schimbare radicală, din punctul de vedere al supply-chain, în viitor.

De asemenea, este obligatoriu să luăm în calcul digitalizarea. Astăzi, trebuie să analizăm lumea virtuală în aceeași măsură în care o analizăm și pe cea reală. Logistica nu mai este ce a fost. Cu toții știm că, fără IT, nu mai poți face față.

În ultimii ani, KLG România a investit aproximativ 1,5 milioane euro numai în IT.

O cifră extrem de importantă pentru o companie furnizoare de servicii de logistică, chiar și având o cifră anuală de afaceri de 40 milioane euro. Iar acesta este doar începutul. Pot spune, fără nici o îndoială, că nu am fi avut cum să funcționăm fără o astfel de investiție. Într-adevăr, întotdeauna mi-am dorit să fiu cu un pas înaintea pieței… ne-am asumat riscul, de exemplu, atunci când am lansat serviciul de distribuție în 24 de ore, iar cartea s-a dovedit una câștigătoare. Faptul că am investit masiv în IT cu mult înainte ca alții să o facă ne-a conferit un avantaj competitiv important. IT-ul reprezintă una dintre bilele noastre albe.

Care a fost mecanismul care a stat în spatele deciziilor?

Îți voi spune ceva ce nu am mai spus până acum. Este adevărat că, de-a lungul timpului, am luat decizii nonconformiste… Și o să îți dau un exemplu. La un moment dat, am cooptat în echipă un director de vânzări, cu background în IT, care nu a avut niciodată o legătură cu lumea transporturilor. Am crezut în acea persoană, chiar dacă toată lumea îmi spunea că un director trebuie să vină cu un portofoliu de clienți. Nu aveam nevoie de omul care să își aducă un anumit client, ci de acel profesionist care să îmi formeze o echipă competitivă de vânzări, care să genereze profit, ceea ce s-a și întâmplat.

Sunt o persoană implicată în antreprenoriat, care are inclusiv o experiență importantă corporate, pe care am dobândit-o lucrând în multinațională. Cunosc mecanismele de management care se aplică în luarea deciziilor. Și totuși…

99% din deciziile mele de business au fost bazate pe intuiție… pe ceea ce am simțit… pe inimă.

La o companie care este bine structurată, așa cum este cazul nostru, poți susține cu tărie că deciziile sunt luate folosind logica, nu pe intuiție, dar, în cazul meu, a primat intuiția. Și pentru că totul a ieșit bine, pot spune că nu am greșit și voi continua în aceeași direcție.

Este clar că viitorul nu foarte îndepărtat ne aduce schimbări majore. Cum vezi următorii 5 ani? Ce va face diferența?

Digitalizarea se așază rapid în prim plan, iar schimbările se vor produce din ce în ce mai rapid. Diferența o va face momentul în care vor fi luate deciziile. Dacă ar fi să facem un top al resurselor într-o companie, mulți ar pune pe primele locuri banii și ideea… bineînțeles scot în această ecuație oamenii, care sunt un MUST.

Dar, eu cred cu tărie că timing-ul, capacitatea de a lua decizia în momentul potrivit, reprezintă, de departe, cel mai important element.

Poți să deții miliarde și să ai cea mai bună idee, dar, dacă nu te afli în momentul potrivit, nu vei face nimic. Este motivul pentru care am luat toate deciziile folosindu-mi intuiția. Și mai este ceva foarte important… poți aduce în companie sute de oameni cu MBA scris pe frunte, dar, dacă ai pierdut din echipă acel spirit de antreprenor de început, nu vei avea nimic, în ciuda digitalizării. Poate timpul mă va contrazice, însă, cine știe…

Depozitul va arăta altfel?

Posibil. De exemplu, noi am creat, în depozit, pentru un anumit client, un nou set-up, care va arăta diferit față de ceea ce știm. Să ne imaginăm, numai, că, astăzi, există imprimante 3D care, mâine, vor fi, probabil, mult mai avansate, generând posibilități noi. Tehnica avansează foarte repede. Noul device iPhone va avea un scanner 3D, care îți va permite să plasezi o comandă de pantofi fără a greși măsura, prin scanarea piciorului. Se pregătește producția în masă pentru dispozitive capabile să recunoască peste 90% din afecțiunile de pe glob, extrem de ușor de utilizat pentru oricine.

Acum un an sau doi, într-o călătorie de afaceri în China, am cumpărat „The Times” din aeroportul din Amsterdam. Citau un studiu potrivit căruia o persoană, care citește, astăzi, într-un weekend ediția „The Sunday Times”, are acces la informație într-un volum egal celui pe care îl putea acumula un om în urmă cu 100 de ani pe parcursul unei întregi vieți. Altfel spus, bunicul lui Kees Kuijken a acumulat într-o viață ceea ce nepotul său poate afla citind ziarul de duminică. Iar tu mă întrebi ce va însemna viitorul?!…

KLG România a anunțat un nou hub în țară și extinderea cu încă 45.000 mp a sediului din Bolintin Deal.

KLG România a sărbătorit, pe 18 mai 2018, 100 ani de prezență pe piața de logistică a grupului KLG Europe Logistics, printr-un concept inedit, „Just Imagine…”, destinat clienților și partenerilor din toate colțurile lumii.

Grupul și-a început activitatea în urmă cu 100 ani, ca afacere de familie, într-un mic orășel din Olanda, Luyksgestel, la inițiativa bunicului fondatorilor actuali, Ad și Kees Kuijken. Parte a grupului internațional de logistică KLG Europe Logistics, KLG România se află în topul celor mai solide și de încredere companii din România, activând pe piața locală de peste 12 ani. La evenimentul din București, au participat peste 250 de persoane, printre care clienți, parteneri și fondatorii KLG Europe Logistics, care s-au bucurat de numeroase momente speciale.

Activitatea tradițională a grupului KLG Europe Logistics, fondat, în Olanda, în anul 1918, ca o afacere de familie, din care face parte și KLG România, s-a concentrat, încă de la început, pe găsirea de soluții de transport internațional de mărfuri și logistică. KLG Europe Logistics are birouri proprii, localizate strategic, în Olanda, UK, România și China. Filozofia companiei de business este aceea de a se concentra pe oportunitățile din viitor, bazându-se pe experiența din trecut.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.