LAGERMAX AED ROMANIA – Variante de grupaj pentru statele ex-sovietice

Este o ofertă pe care Lagermax AED o face pe piaţa românească, printr-un parteneriat strategic cu o companie din Lituania.

Pe o piaţă în care grupajul a devenit prioritar, Lagermax AED Romania oferă variante pe foarte multe direcţii, dar realizarea unei oferte de grupaj pentru statele ex-sovietice reprezintă fără îndoială o iniţiativă de pionierat. „Am încheiat recent un parteneriat cu o companie din Lituania, cu ajutorul căreia facem grupaj pe relaţia Rusia (Moscova) şi fostele ţări URSS“, ne-a declarat Rareş Măcinică, Managing Director Lagermax AED Romania. De menţionat că parteneriatul a fost iniţiat şi pus în practică direct din România, fără ajutorul companiei mamă. „Încărcăm camioanele partenerilor lituanieni în România, pentru ca ulterior marfa să fie descărcată la Vilnius şi distribuită în spaţiul ex-sovietic. Returul cade în sarcina partenerului. Acoperim, astfel, două destinaţii foarte interesante cu un potenţial mare de dezvoltare: Turcia şi Rusia. Din Turcia, avem livrări şi către Republica Moldova. Mărfurile care formează importul din Turcia le descărcăm la Otopeni, le vămuim şi ulterior facem tranzit pentru Chişinău. În Turcia putem acoperi tot teritoriul, prin intermediul partenerului local. Avem inclusiv birou propriu în Istanbul“. Rareş Măcinică a precizat că Salzburg este punctul central pentru tot ceea ce înseamnă grupaj în Europa, compania organizând importuri în regim de grupaj de oriunde de pe continent. De exemplu, din Norvegia, mărfurile în regim de grupaj ajung la destinaţie în România în maximum o săptămână. Pe de altă parte, compania este, în Germania, membru al reţelei 24 Plus, care acoperă toată ţara permiţând livrarea mărfurilor în regim de grupaj în orice punct.

9 clienţi din 10 vor grupaj

„Acoperim toată Europa, într-un mod foarte vizibil. Iar tendinţa de creştere a nişei de grupaj se simte şi la nivel general, de grup. Este o nişă pentru toată Europa. Cu cât continuă criza, cu atât volumele scad şi se ajunge la un nivel la care nu se mai pot folosi camioane complete“, a mai arătat Managing Directorul Lagermax AED Romania, subliniind că dacă în urmă cu 3-4 ani discuţiile erau purtate cu clienţii în general în jurul camioanelor complete, astăzi 9 din 10 clienţi solicită grupaj. „Este un trend foarte accentuat în piaţă, iar grupajul reprezintă o nişă cu dezvoltare foarte accelerată. Clienţii clienţilor noştri evită stocurile, se lucrează pe comenzi şi astfel nu mai poţi să influenţezi cererea prin cantităţi mai mari, cu discounturi de volum. Clienţii nu mai sunt interesaţi decât de cantităţile de care au nevoie la momentul respectiv – un palet sau doi. Ce ar câştiga prin discount ar pierde pe partea de depozitare sau prin alte activităţi logistice“. De altfel, în acest context, se simte o schimbare a volumelor din China către Europa. Rareş Măcinică a apreciat că foarte multe companii pentru care Lagermax AED furnizează servicii îşi caută furnizori în Europa, tocmai din cauza lead-time-ului foarte mare cu China. Iar acest lucru are un impact pozitiv şi pentru grupajele internaţionale.

Linii zilnice pentru Turcia

Lagermax AED deţine două depozite: unul în Arad, de 5.000 mp, şi unul în Bucureşti, de 2.200 mp. Sunt operate linii zilnice de grupaj Arad-Salzburg – unde se află sediul central al grupului. În Arad, grupajul se deconsolidează şi marfa se încarcă pe maşina care face curse Arad-Bucureşti, iar de aici se deconsolidează şi se face distribuţia capilară. „Aradul este un punct foarte important pentru noi, pentru că este vorba şi despre distribuţia naţională şi acolo se opresc toate liniile pe care le avem pe internaţional: Austria – Viena, Ungaria – Budapesta (de asemenea linii zilnice), Italia, Polonia, Elveţia, Olanda, Cehia, Turcia – ţară către care operăm linii zilnice. Menţionez că deţinem un birou propriu la Otopeni, unde asigurăm tot ceea ce înseamnă vămuire. În prezent, biroul este în dezvoltare; facem comisionare vamală şi pentru alţi clienţi din piaţă, inclusiv pe segmentul aerian.“ Rareş Măcinică a menţionat că se lucrează inclusiv în regim de curierat, atunci când situaţia o cere. „Pe Bucureşti avem două maşini proprii Fiat Ducato, care asigură flexibilitate pe relaţia Bucureşti-Piteşti-Buzău, unde avem zilnic 10-15 descărcări şi este foarte important să avem control şi legătură permanentă cu şoferii, ţinând cont că livrăm mai ales piese de schimb pentru industria auto. În ţară, folosim subcontractori, inclusiv curieri“. De altfel, compania lucrează cu partenerii tradiţionali pe bază de contracte care garantează cărăuşilor un anumit număr de kilometri. Lagermax AED Romania operează zilnic în Bucureşti 15-20 de încărcări la un număr mediu de 15 subcontractori, în timp ce în Arad numărul încărcărilor creşte. „Discutăm deschis cu colaboratorii şi nu presăm transportatorii foarte mult pe preţ, pentru că ştim cum stau lucrurile pe linie de costuri. Avem şi clauză de combustibil; o dată cu creşterea preţului combustibililor, cresc tarifele atât la transportatori cât şi pentru noi în relaţie cu clienţii.“

Europenii nu mai sunt atât de interesaţi de China

În opinia Managing Directorului Lagermax AED Romania, piaţa de grupaj se află aproape de maturitate. „Sunt câteva companii pe fiecare domeniu care îşi fac treaba foarte bine pe distribuţie şi nu ne băgăm unii peste alţii să stricăm piaţa. Din punctul de vedere al perspectivelor pe partea de grupaj, Italia o să rămână la un nivel ridicat, ba chiar o să crească. De asemenea, Germania are potenţial de dezvoltare, Austria, Olanda – Benelux în general, şi poate Franţa. Şi de la Turcia mă aştept la o dezvoltare. Cunosc mulţi parteneri care s-au dus în Turcia în ultima vreme să se întâlnească cu potenţiali furnizori, datorită perioadei mult mai reduse de tranzit a mărfurilor, în condiţiile în care transferul din China poate dura şi 3 luni. Şi Europa a devenit puţin mai flexibilă la preţ, iar China s-a reorientat puţin către America de Sud. Lumea nu mai vrea să mai audă de stocuri. Creşte cross-docking-ul şi stocul tampon se măreşte un pic, dar rămâne stoc tampon, iar cu China nu mai poţi face acest lucru. Se schimbă din nou centrul de greutate al economiilor mondiale, care doresc acum producţia mai aproape“, a concluzionat Rareş Măcinică.â

Rareş Măcinică, Managing Director Lagermax AED Romania:

„Mentalitatea austriacă este să eviţi cuvintele «vedem noi ce-o fi»; trebuie să fie totul exact, să existe o bună planificare a activităţilor, să ne ţinem de cuvânt, «da» să fie «da» şi «nu» să fie «nu», adică un pic de rigiditate în propriile sarcini, în munca pe care o desfăşurăm.“

„Facem un studiu pentru un nou hub în ţară, la Sibiu şi principalul element pe care îl luăm în considerare este comunitatea austriaco-germană din zona respectivă.“

„70% din activitatea noastră ţine de industria auto.“

Pentru livrări intra-comunitare folosim şoferi români pe camioanele grupului.“

Pe scurt…

Lagermax AED Romania este una dintre cele 31 de filiale ale concernului Lagermax Lagerhaus und Speditions AG, deschise în 11 ţări. Grupul, ale cărui baze au fost puse în anul 1920 în localitatea austriacă Salzburg, este în prezent cea mai mare companie din Salzburg în domeniul transportului de autoturisme, transportului rutier şi operaţiunilor logistice. Pe lângă aceste servicii, Lagermax oferă şi pachete de servicii specializate, precum Expres Curier (în parteneriat cu DPD Austria), distribuţie domestică prin subsidiarele AED (Alltime Express Distribution), logistică produse textile prin sistemul FASHIONET, activând şi în domeniul expediţiilor internaţionale aeriene, maritime sau legate de manifestările expoziţionale. Obiectul de activitate al Lagermax AED Romania, cu sediul în Arad şi subsidiare în Bucureşti şi Timişoara, este furnizarea de servicii de transport intern, transport internaţional, transport rutier, maritim, aerian, feroviar, în sistem door-to-door, grupaje sau full load, servicii de logistică, formalităţi vamale de import-export, inclusiv declaraţii Intrastat.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.