Liebherr înnoieşte gama de încărcătoare frontale

Cu ocazia expoziţiei Bauma, ediţia 2013, vizitatorii au ocazia să vadă în premieră gama Liebherr de încărcătoare frontale medii al căror design a fost revizuit. Modelele „în straie noi“ sunt L 524, L 528, L 538 şi L542 şi sunt conforme standardelor de emisii IIIB/Tier 4i.

Încărcătoarele frontale ce vor fi expuse au fost optimizate în materie de eficienţă şi siguranţă, performanţa, stabilitatea şi puterea hidraulică fiind acum mai mari. Limitele de încărcare au fost ridicate iar structurile metalice consolidate, pentru a face utilajele mai puternice şi mai productive.

Inovaţii pentru productivitate

Sistemul hidraulic LIKUFIX, care a fost montat până acum pe excavatoarele hidaulice, este disponibil în prezent şi pentru aceste încărcătoare frontale medii. Echipamentul de lucru poate fi detaşat şi ataşat într-o chestiune de secunde, direct din cabină, conductele hidraulice fiind conectate în mod automat, evitând astfel o scurgere a lichidului. Ca şi în trecut, clientul poate alege, fără nici un cost suplimentar, între o legătură de tip Z-bar pentru operaţii standard sau o legătură paralelă pentru aplicaţii industriale. În acest fel, specificaţia utilajului poate fi adaptată special pentru aplicaţiile pe care urmează să le execute. Pentru încărcătoare frontale de dimensiuni medii noi, Liebherr a păstrat conceptul de unitate hidrostatică, combinându-l cu Liebherr Power Efficiency (LPE), ca o modalitate de sporire a capacităţii utilajului în ceea ce priveşte manipularea şi economia. În comparaţie cu alte încărcătoare frontale din această categorie, conceptul inovator al transmisiei reduce consumul de combustibil cu până la 25%. Pe lângă economia de carburant, se reduce şi uzura anvelopelor şi a frânei. Dezvoltat de Liebherr, sistemul LPE influenţează managementul motorului într-un mod pro-activ. Mai exact, calculatorul utilajului citeşte poziţia pedalei de acceleraţie şi calculează apoi mijloacele cele mai eficiente de punere în aplicare a instrucţiunilor operatorului. LPE optimizează interacţiunea dintre componentele transmisiei. Noua generaţie de motoare diesel oferite de către Liebherr este acum mai prietenoasă cu mediul, dar nu numai, existând şi multe alte îmbunătăţiri. Sistemul de injecţie common-rail este unul de înaltă precizie, care optimizează procesul de combustie şi reduce emisiile poluante. Pentru a controla emisiile se foloseşte un convertor catalitic oxidant combinat cu un filtru de particule diesel. În cele mai multe situaţii, acest filtru poate fi regenerat în mod activ prin arderea depozitelor în timpul funcţionării utilajului, acesta putând să continue lucrul, fără să fie nevoie de vreo întrerupere. Performanţa sistemului de răcire a fost, de asemenea, îmbunătăţită pentru a se potrivi cu cerinţele tehnologice noi.

Siguranţă, confort şi întreţinere simplă

Aceste încărcătoare au acum ferestrele cabinei mai mari, dimensiunea acoperişului a fost redusă, iar partea superioară a parbrizului extinsă spre spate. Pe ambele părţi ale coloanei de direcţie, totul a fost coborât, sticla îmbrăcând locul tapițeriei din cabină. Toate aceste modificări au ca rezultat o vizibilitate sporită pentru operator. În plus, există opţiunea unei ferestre care să se rabateze, dar cu posibilitatea de a se deschide complet. Cabina, per total, este mai mare acum şi mai sigură, oferind standarde mai ridicate de confort. Noua generaţie a încărcătoarelor frontale oferă o calitate mai bună în ceea ce priveşte „şofatul“, fiind un utilaj mai stabil şi cu o precizie mai mare a direcţiei. Acest lucru se datorează celor doi cilindri de direcţie, aflaţi în dotarea standard a noii generaţii. Modificările de design făcute de către ingineri la şasiul vehiculelor cresc stabilitatea acestora chiar şi atunci când călătoresc la viteze destul de mari, iar imperfecţiunile ceva mai „serioase“ ale suprafeţei de rulare sunt compensate de suspensia spate de tip Swing-ax. Se poate ajunge foarte uşor la toate punctele de întreţinere, care sunt amplasate la nivelul solului, fiind nevoie doar de deschiderea capotei. Acest lucru este posibil deoarece motorului i-a fost schimbată poziţia faţă de modelele precedente, fiind „rotit“ la 90°. Locul de amplasare a radiatorului (transversal) şi a admisiei în spatele cabinei face ca în compartimentul motor să se strângă mult mai puţin praf, ceea ce se traduce prin timp câştigat, întrucât operaţiunile de curăţare se vor face la intervale mai mari.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.