Limuzina de transport marfa

Unul dintre cele mai de succes vehicule comerciale usoare este modelul Sprinter de la Mercedes-Benz. Acesta scrie pagini de istorie inca de la lansarea primului model, in 1995, iar impresia generala a fost, permanent, una cat se poate de buna.

Acum ne aflam in perioada de viata a celei de-a doua generatii, lansate in 2006, care a venit sa intareasca imaginea construita de prima generatie. Despre aceasta versiune se poate spune ca deja a ajuns la maturitate, iar noi ne-am gandit sa va aratam cum se prezinta.

La analiza

Fiindca avem ca subiect principal o masina dedicata transportului de marfa, trebuie sa specificam ca exista o gama mare de variante disponibile: 4 lungimi de caroserie, 3 de plafon, optional se poate configura si ca furgon partial vitrat cu locuri pentru pana la 7 persoane, masele variaza intre 3 si 5 t, sarcina utila maxima ajunge la 2.710 kg iar volumul de incarcare poate atinge un maxim de 17 mc. Pentru a ne face o impresie cat mai apropiata de adevar despre acest model, am apelat la Mercedes-Benz Romania pentru a ne pune la dispozitie un Sprinter pentru drive-test, iar raspunsul lor pentru noi a fost un model 316 CDI, lung, cu plafon suprainaltat. Din punct de vedere al aspectului exterior, este suficient sa amintim doar ca designul lui Sprinter este la fel de impunator ca intotdeauna. Daca ne referim la interior, si aici lucrurile sunt demne de eticheta Mercedes. Chiar daca a lipsit luxul limuzinelor dedicate, adica pielea de pe scaune (nici nu putem crede ca ar dori cineva sa comande un van cu scaune de piele!), cutia automata sau diferite gadget-uri precum sistemul de navigatie, in categoria sa, Sprinter se poate impune ca fiind o limuzina. Confortul este de rang inalt, vizibilitatea la fel, iar ca si dotari ce ajuta la un sofat sigur si placut putem enumera computerul de bord, comenzile pe volan, sistemul de aer conditionat sau radio-cd-ul si, bineinteles, FleetBoard-ul. Totodata, au fost concepute numeroase posibilitati de depozitare, care sa faciliteze nenumaratele sarcini zilnice. Telefonul mobil, bauturile racoritoare, documente de livrare si alte obiecte sunt la indemana, in apropierea scaunului soferului. Sprinter exceleaza la capitolul spatii de depozitare prin suporturi si compartimente de depozitare suplimentare pentru toate obiectele importante, de utilitate zilnica, adaptate cerintelor practice ale diferitelor domenii de activitate.

Compartimentul de marfa

Daca ne referim la compartimentul de marfa, trebuie sa incepem prin a spune ca, in cazul modelului Sprinter, incarcarea a devenit mai simpla si mai rapida. Dimensiunile usii glisante sunt de pana la 130 cm latime si 182 cm inaltime, ceea ce inseamna ca se pot incarca europaleti si prin partile laterale, daca este nevoie. Sunt disponibile suplimentar optiuni cum ar fi functia de inchidere electrica si usa glisanta pentru compartimentul de incarcare, precum si sistemul Keyless Entry & Slide, care faciliteaza si mai mult munca.

Totodata, balamalele speciale ale usilor din spate asigura o deschidere a acestora de pana la un unghi de 270 de grade.

Pe sosea

Ajungem la partea mai dinamica a prezentarii noastre, si anume testul pe sosea. Masina este un model care nu mai are nimic de demonstrat, dar am hotarat, totusi, sa-l mai punem putin la treaba. Motorul de 2.200 cmc, care dezvolta 163 CP si un cuplu de 360 Nm, este unul extrem de vivace, da impresia ca traieste intr-o simbioza totala cu transmisia manuala cu 6 rapoarte, care angreneaza tractiunea spate. Din punct de vedere al emisiilor de noxe, motorul se incadreaza in normele Euro 5, cu o valoare de aproximativ 220 g/km de CO2. Ceea ce impresioneaza si mai mult este faptul ca valorile declarate de producator sunt conforme cu realitatea, aici referindu-ne la consumul de combustibil, care s-a invartit in jurul valorii de

10 l/100 km. La volanul lui Sprinter, capeti acea senzatie de „rege al soselelor“, totul fiind la indemana, iar masina raspunzand prezent la comenzile soferului. Intr-adevar, mai sunt si mici minusuri in cazul modelului testat, precum dimensiunea masinii, care, desi dispune de un spatiu mai mult decat generos de incarcare, la manevrarea printr-un oras aglomerat necesita ceva timp de acomodare. Impresia generala lasata de acest model a fost una foarte buna, reconfirmand baza solida pe care s-a dezvoltat renumele Sprinter-ului.

Fisa tehnica Sprinter 316 CDI

– Motorizare: OM 651, 4 in linie, diesel

– Capacitate cilindrica: 2.143 cmc

– Putere: 163 CP/3.800 rpm

– Cuplu: 360 Nm/1.400 – 2.400 rpm

– Transmisie: manuala, 6+1

– Tractiune: spate, 4×2

– Capacitate rezervor: 75 l

– Consum: 10 l/100 km (urban)

– Volum util: 17 mc

– Suprafata utila: 8,1 mp

– Sarcina utila maxima: 1.240 kg

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.