LOGISTICS RO-TIR – În pas cu piaţa

Un business de transport, din Mediaş, care s-a adaptat vremurilor, care urmăreşte astăzi o linie modernă, care demonstrează că dezvoltarea este posibilă atunci când reţeta este cea corectă.

Logistics Ro-Tir este o afacere de familie din ramura transporturilor de mărfuri, înfiinţată în anul 1994, pentru a efectua transport internaţional pe relaţia România – Austria. „Suntem cunoscuţi şi am funcţionat sub numele Spedition Ro-A-Tir, dar, din anul 2008, am dezvoltat şi transportul de persoane, moment în care am decis, pentru un mai bun management, despărţirea celor două activităţi. Transportul de persoane este astăzi gestionat prin Spedition Ro-A-Tir, în timp ce transportul de marfă a fost preluat de o firmă nouă – Logistics Ro-Tir“, ne-a explicat Ciprian Cristea, director Logistics Ro-Tir. El a menţionat că în viitorul apropiat compania va demara şi activitatea de logistică, prin intermediul unui depozit pe care îl vor construi în parcul industrial Șura Mică, lângă centura autostradă Sibiu. Ciprian Cristea a arătat că societatea deţine o flotă cu o posibilitate variată de transport. „S-au achiziţionat 10 semiremorci «walking floor» pentru transport mărfuri neambalate (rumeguş, cereale, deşeuri), precum şi echipamente de transport containere, urmărindu-se lărgirea ariei de activităţi prestate“. În prezent, parcul Logistics Ro-Tir este format din aproximativ 100 de camioane, în cea mai mare parte destinat transportului de mărfuri generale. O mică parte din flotă este destinată şi transportului la temperatură controlată. Peste 60% dintre camioane sunt noi, achiziţionate în perioada 2012-2013. Politica firmei pentru anul 2014 presupune achiziţia anuală a aproximativ 15-20% de unităţi pentru înlocuirea parcului vechi. „Am ales transportul internaţional bilateral. Avem contracte bune cu clienţii şi asigurăm de o manieră eficientă turul şi returul camioanelor. Punem accent în continuare pe transportul de mărfuri destinate industriei auto. Este un business pe care ne-am specializat şi pe care îl facem foarte bine“, a subliniat directorul Logistics Ro-Tir. Relaţiile urmărite cu precădere de vehiculele companiei sunt Austria, Germania, Italia, Serbia şi Moldova, clienţii mari beneficiind de flote dedicate.

Trainiguri şi sisteme IT pentru reducerea cheltuielilor

Reducerea cheltuielilor şi o gestiune cât mai efientă a flotei reprezintă una dintre direcţiile urmărite cu mare atenţie începând din 2011. Directorul Logistics Ro-Tir a subliniat că maşinile noi aduc economii din punctul de vedere al consumului, al taxelor de drumuri, al mentenanţei şi servisării. În paralel, se organizează periodic traininguri cu şoferii privind condusul economic, iar pe camioane au fost montate GPS-uri, cu sonde de nivel în rezervor. Sistemul IT al companiei este conectat la sistemul de monitorizare a maşinilor, ceea ce permite optimizarea activităţilor.

„Sistemul de monitorizare ne oferă informaţii în timp real despre maşină. Putem verifica, printre altele, dacă se respectă traseul. A fost o reală problemă la început să disciplinăm şoferii. Suntem în căutare de dispeceri bine calificaţi în aşa fel încât gestionarea camioanelor alocate să fie cât mai bună“, a precizat Ciprian Cristea. Comunicarea între dispeceri şi şoferi se face telefonic, inclusiv pe cursele de Moldova şi Serbia, motiv pentru care contractele cu furnizorii de telefonie se renegociază periodic. Logistics Ro-Tir urmăreşte în această perioadă creşterea portofoliului de clienţi pe partea de ambalare, logistică şi distribuţie. Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor, în prezent se dezvoltă o interfaţă IT, prin intermediul căreia aceştia vor avea acces la poziţia camioanelor, status încărcare/descărcare, precum şi la alte informaţii utile. În acest sens, în vederea finanţării achiziţiilor, avem proiecte depuse pentru accesarea de fonduri europene“, a concluzionat Ciprian Cristea.

Ciprian Cristea, director Logistics Ro-Tir

„Vom dezvolta depozite la Mediaş şi la Sibiu, având în vedere că începe să prindă contur Coridorul 4 Pan-european. Sibiul se va transforma într-un centru logistic important, o concurenţă importantă pentru Cluj. Este singurul oraş mare din centrul ţării care are nod de cale ferată, aeroport, plus linie directă cu exteriorul ţării prin viitorul Coridor 4 Pan-european.“

„Avem un service destinat camioanelor şi autobuzelor, care se adresează inclusiv terţilor.“

„Pe segmentul automotive trebuie să fii foarte serios şi să respecţi cu stricteţe timpii stabiliţi contractual. Pentru a ne optimiza încărcările şi descărcările, am găsit soluţii împreună cu partenerii noştri, precum lăsarea semiremorcilor la încărcat, fapt posibil datorită numărului mare de semiremorci din parc. Astfel, reducem la minim timpii morţi.“

„Cu cât îi creezi unui şofer condiţii mai bune, cu atât el este mai eficient. De aceea am încercat să le punem la dispoziţie maşini cât mai noi, să achităm salariile la timp, să le dăm curse fixe. În acest context, în ultimul an primim zilnic CV-uri pentru postul de şofer, ceea ce nu poate decât să ne bucure.“

„Cu cât îi creezi unui şofer condiţii mai bune, cu atât el este mai eficient. De aceea am încercat să le punem la dispoziţie maşini cât mai noi, să achităm salariile la timp, să le dăm curse fixe. În acest context, în ultimul an primim zilnic CV-uri pentru postul de şofer, ceea ce nu poate decât să ne bucure.“

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.