Lucruri corecte, corect realizate

Warehousing_6800Logistica modernă presupune mai mult decât schimbul eficient de mărfuri și informații. Gestionarea inteligentă se bazează pe competența experților în logistică, care gândesc soluții pe termen lung. În calitate de furnizor de servicii logistice complete, Gebrüder Weiss acționează conform acestei devize.

Soluțiile logistice sunt personalizate potrivit cererii fiecărui client, de la aprovizionare până la livrare și de la transporturile individuale până la distribuția în masă. „Soluțiile logistice bine gândite și personalizate, la care se adaugă o rețea de transport perfect sincronizată, oferă un avantaj decisiv. Soluțiile inteligente de depozitare asigură un nivel optim al stocurilor și un rulaj rapid al mărfii, în timp ce externalizarea precisă permite o gestionare mai eficientă”, ne-a explicat Mirela Brojban, Business Unit Manager Soluții Logistică, Gebrüder Weiss România.

Iar, pentru a obține rezultate din ce în ce mai bune, este foarte importantă preluarea sugestiilor direct „de la firul ierbii”. „Avem inclusiv un program intitulat «Am o idee!», ce are ca scop îmbunătățirea proceselor în care colegii noștri sunt implicați direct sau indirect. Comunicarea cu angajații se efectuează direct, oricând doresc să transmită o informație către superiorul direct, sau în cadru organizat, prin întâlniri periodice”, a precizat Mirela Brojban. Pentru ca lucrurile să fie foarte clare, există proceduri de lucru descrise pentru fiecare proces desfășurat în depozit, care sunt postate pe pagina noastră de Intranet a companiei, putând fi accesate de angajații din depozit. De altfel, procedurile de lucru sunt prezentate angajaților, care semnează, ulterior, un proces verbal de luare la cunoștință. Suplimentar, în fiecare gestiune în parte, sunt afișate schițe ale fluxurilor logistice, astfel încât, în orice moment, angajații pot vizualiza informațiile.

+20% peste volumul maxim

Faptul că activitatea Gebrüder Weiss nu este focusată pe o singură industrie asigură un avantaj suplimentar în perioada în care se înregistrează vârfuri de activitate. „Oferim servicii logistice pentru clienți din diferite industrii și putem alterna, astfel, vârfurile de activitate sau putem avea clienți cu activitate constantă pe tot parcursul anului. Desfășurăm activități logistice și de transport în 8 locații regionale și gestionăm un număr de 23 locații, distribuite pe întreg teritoriul României. Având aceste sinergii, putem asigura vârfurile de activitate. Beneficiem, în plus, de experiență și avem o comunicare foarte bună cu toți clienții, fapt care face posibilă o planificare din timp a tuturor resurselor suplimentare necesare”, a mai arătat business unit managerul pentru soluții de logistică.

În același timp, layout-ul depozitului este definit și utilat cu sisteme de rafturi și echipamente de manipulare în funcție de tipologia mărfurilor clienților, fiind gândit să suporte un plus de 20% peste volumul maxim comunicat de client. „În cazul în care clienții au cunoștință de o creștere a volumelor peste volumul maxim agreat, ne informează cu 1-3 luni înainte. Astfel, excesul de volum se poate depozita fie în restul depozitelor noastre regionale, fie închiriem, pe termen scurt, spații suplimentare de depozitare, în care vom efectua temporar acest serviciu”, a adăugat reprezentantul Gebrüder Weiss.

Cultura înaltei performanțe

Pe de altă parte, deficitul de forță de muncă manifestat pe segmentul lucrătorilor din depozit reprezintă o problemă pe care trebuie să o gestioneze și specialiștii Gebrüder Weiss. „Căutăm constant soluții de gestionare a crizei de personal. Printre cele implementate în 2016, se numără: calificarea internă a forței de muncă, utilizarea de canale alternative de recrutare, încheierea de parteneriate cu firme de recrutare specializate pe zona de «blue collar», implementarea unui program intern de stimulare a recomandărilor de candidați, precum și revizuirea pachetului de compensații și beneficii pentru zona de lucrători în depozit”, a explicat Alexandra Culicovschi, HR Manager. Ea a precizat că, pentru ca adaptarea să fie mai facilă, fiecare angajat primește, la angajare, un plan de inducție pe rol, care acoperă atât zona generală (companie, linii de business, cultura organizațională), cât și zona specifică (cunoștințe și abilități specifice postului). Deși are un caracter de repetabilitate pentru mai mulți angajați în cadrul aceleiași poziții, el este customizat în funcție de experiența anterioară și de nivelul de cunoștințe al fiecărui angajat. Concret, planul de inducție conține: training 1:1; studiul individual, „job shadowing” și suport din partea managerului direct. „Procesul de integrare pe poziție este condus de către managerul direct și durează, de regulă, între 3 și 6 luni. Echipa de HR oferă suport ori de câte ori este necesar și, cel puțin o data la 2 luni, are o discuție formală cu noul angajat”, a menționat Alexandra Culicovschi.

Ea a subliniat că Gebrüder Weiss susține construirea unei culturi a înaltei performanțe, într-un mod corect și echitabil pentru toți angajații. „Pentru a putea fi un partener de încredere și de durată pentru clienți, este important ca fiecare dintre noi să înțeleagă și să-și asume legătura dintre obiectivele individuale și strategia de business a companiei. Derulăm un proces anual de management al performanței, în cadrul căruia fiecare angajat își definește, împreună cu managerul direct, obiectivele individuale de performanță și dezvoltare. Acestea sunt conectate cu strategia de business și sunt cascadate de sus în jos, din punct de vedere ierarhic”. HR Managerul Gebrüder Weiss România a precizat că atingerea obiectivelor de performanță individuale impactează valoarea bonusului anual, oportunitățile de creșteri salariale și accesarea diferitelor poziții în companie.

Siguranța ca investiție

În tot acest angrenaj bine pus la punct, siguranța reprezintă unul dintre elementele centrale. „Au fost create premisele desfășurării activității angajaților în condiții de maximă siguranță, astfel încât cei 4 piloni – resursa umană, financiară, reglementările legale și imaginea companiei – să nu fie afectați negativ”, a afirmat Virginia Fenciuc, HSEQ Manager. Periodic, sunt organizate întâlniri cu reprezentanții angajaților din cadrul departamentelor operaționale pentru consultare, fiind dezvoltat, în paralel, unui comportament în siguranță, implementându-se conceptul de „Cultură a siguranței”, care nu înseamnă doar respectarea unui nou set de reguli, ci dezvoltarea unui comportament nepericulos.

Pentru Gebrüder Weiss România, conceptul de Cultură a siguranței s-a tradus prin:

angajamentul de la toate nivelurile din organizație, abordarea ca o investiție și nu ca un cost; integrarea în procesul de îmbunătățire continuă (CIP), instruirea și informarea personalului, prevenirea și controlul riscurilor, neînvinuirea mediului de lucru, dar și sărbătorirea succeselor”, a mai arătat Virginia Fenciuc, subliniind că, atunci când un astfel de concept este implementat, există câteva elemente care trebuie să constituie fundația. Este vorba despre promovarea siguranței ca o primă prioritate, implicarea tuturor angajaților în conștientizarea siguranței, netolerarea comportamentelor nesigure, precum și despre solicitarea ca măsură preventivă a Raportării Near Miss sau gestionarea accidentelor și incidentelor.

O valoare a companiei Gebrüder Weiss este Excelența în Servicii. Definim Excelența ca fiind eficacitate + eficientă, acest lucru însemnând că facem lucrurile corecte, corect («doing the right things right»). Pentru a face posibil acest lucru, avem, cu fiecare client de logistică, proceduri de lucru agreate de părți, în baza cărora lucrăm și unde acțiunile și responsabilitatea sunt clar definite. În felul acesta, facem «the right thing». Tot cu fiecare client în parte, agreăm indicatorii de performanță pe care-i monitorizăm permanent, pentru a ne asigura că sunt realizați. Având performanța peste ținta agreată, știm că facem «the right things right»”, a concluzionat Mirela Brojban, Business Unit Manager Soluții Logistică.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

Pentru Gebrüder Weiss, dezvoltarea unei „Culturi a siguranței” s-a tradus prin:

– eliminarea pericolelor în mod pro-activ, înainte de a se produce un incident tragic sau costisitor;

– angajarea tuturor lucrătorilor, de la toate nivelurile, în soluționarea problemelor;

– expunerea informațiilor prețioase, care nu ar fi fost discutate altfel;

– abordarea riscului la sursă;

– măsuri durabile în timp, în sensul evitării producerii de accidente, incidente;

– conștientizarea angajaților și a contractorilor cu privire la siguranța de zi cu zi;

– bună comunicare între conducere și angajați;

– îmbunătățirea procedurilor de operare – condiții, practici de lucru, gestionare substanțe periculoase etc.;

– posibilitatea transferului soluției către alte locuri de muncă (generalizarea acțiunilor corective);

– crearea unei adevărate culturi a lucrului în siguranță.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.