Lunga criza fierbinte

Caldura pare sa topeasca totul, chiar si vointa de a mai face ceva, asa ca tot ce ne ramane de facut este sa ne asezam undeva la umbra, cu o bautura rece in fata si sa asteptam sa treaca. Dar daca nu mai trece?

Criza economica nu da nici un semn ca ar ceda teren in Romania, ci, dimpotriva, lucrurile se inrautatesc intr-o continua demonstratie prin care ni se arata ca se poate si mai rau.

Si de ce nu ar fi asa? Unde sunt actiunile de valoare, realizarile, strategiile coerente in urma carora sa putem emite pretentii de mai bine?

Parca nimic nu se poate finaliza si orice scop propus este ratat, rezultatul fiind departe de intentia initiala.

Aparitia Legii 168 care modifica si aproba Ordonanta 34 a fost salutata ca un pas important in combaterea „pirateriei“… Dupa o serie de analize, in coroborare cu alte legi aflate in vigoare, s-a ajuns la concluzia ca nu este aplicabila. Sau, cel putin, nu pentru scopul initial. „Pirateria“ cea mai grava este desfasurata de catre persoane care nu au nici un fel de document – nu au firma, nu au licente, copii conforme… nimic. Si tocmai ei nu pot fi sanctionati de noul act normativ, care se transforma astfel intr-un motiv in plus de terorizare a operatorilor de transport. Cel putin in transporturi, se pare ca cel mai simplu si sigur mod de a face afaceri este acela in care nu ai de-a face cu statul.

In aceste conditii, nu ne mai mira faptul ca sunt tot mai dese cazurile in care microbuze de 14 sau 16 locuri sunt transformate in microbuze de 8+1 locuri, nelicentiabile si fara batai de cap. Si, astfel, putem spune, inca o data, ca „e mai rau ca inainte“.

Poate credeti ca atunci cand vine vorba despre siguranta rutiera autoritatile sunt mai responsabile. Se pare ca nu. Pentru realizarea auditului de siguranta rutiera, Ministerul Transporturilor a primit 10 milioane de euro. ARR urma sa primeasca in jur de 2,5 milioane de euro pentru infiintarea Institutului de Siguranta Rutiera si pentru pregatirea angajatilor.

Surpriza – Institutul de Siguranta Rutiera nu a fost infiintat niciodata, iar Ministerul a pierdut toti banii. Institutul ar fi trebuit infiintat din 2009. Pana la urma, va aparea in acest an in cadrul ARR o directie de siguranta rutiera si, pentru ca nu se mai pot face angajari noi, ARR se va reorganiza pentru a asigura un minim de angajati pentru noua directie.

In ceea ce priveste scolile de soferi, multe dintre acestea functioneaza in continuare fara autorizatii sau, cel putin, o parte dintre punctele de lucru pe care le detin.

Totusi, numarul mare de scoli inchise ar putea fi interpretat si ca un inceput de indreptare a lucrurilor. Astfel, peste 300 de scoli de soferi au fost inchise de la inceputul anului la nivel national. Dintre acestea, 30 au activat in Bucuresti.

Oricum, trebuie sa fim realisti – este greu de crezut ca relatia mediului de afaceri cu autoritatile sa se imbunatateasca, mai ales dupa pierderea unui sfert din salariu.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.