MAN: Noul camion electric eTGS, în România

În noiembrie, MHS Truck & Bus a lansat în România noul camion electric MAN eTGS. Evenimentul s-a desfășurat la Academia Titi Aur, unde s-au desfășurat și sesiuni de drive-test. 

Invitații au fost întâmpinați, cu ocazia lansării, de robotul Pepper (pus la dispoziție de IRIS Robotics, prin Orange România), care a răspuns la întrebări despre noul camion electric.

Iz de nou

Noul eTGS 18.449 4×2 este echipat cu o cutie de viteze MAN TipMatic 4 și 4 pachete de baterii, cu o capacitate nominală de 356 kWh. Modelul are un design inovator, cabina TN oferind un post de conducere complet digital, conceput special pentru camioanele electrice MAN.

Portofoliu electrificat

Conform producătorului, până în 2030, fiecare al doilea camion MAN înmatriculat în Europa va fi electric. Pentru acest deziderat, MAN are un portofoliu puternic și flexibil de vehicule electrice, întreaga gamă fiind prezentată la IAA 2024. Este posibil un număr mare de variante configurabile, aproape toate aplicațiile pentru camioane putând fi realizate și electric, de la transport pe distanțe lungi și distribuție, până la aplicații municipale sau speciale.

MAN eTGX și eTGS pot fi configurate cu până la 9 ampatamente diferite, 6 tipuri de cabină, diferite motorizări, combinații de baterii, poziționare flexibilă a prizei de încărcare, punți spate directoare și retractabile, suspensie pneumatică sau mecanică, precum și programe de conducere special adaptate aplicației, la care se pot adăuga și alte opționale.

MAN eTGL de 12 t completează portofoliul de camioane electrice MAN pentru transportul ușor, de distribuție. Cu o autonomie de până la 235 km, încărcare rapidă, în circa 30 de minute, și o sarcină utilă de până la 6.600 kg, eTGL oferă combinația ideală pentru transportul silențios și fără CO2 în logistica urbană a lanțurilor alimentare, comercianților cu amănuntul, sau industriei de catering. Punând eTGL alături de eTGS și eTGX, MAN oferă, acum, întregul portofoliu, de la 12 la 50 t, complet electric.

Customizarea bateriilor

Cu 3, 4, 5 sau 6 baterii, ce pot fi combinate modular și cu poziționare variabilă, șasiurile MAN eTGX și eTGS, de 18 până la 28 t, cu motoare electrice de 333, 449 sau 544 CP, oferă și mai multă flexibilitate. Vehiculele de colectare a deșeurilor, cârlige pentru containere, camioanele cu platformă, basculantele pentru transportul materialelor de construcții, precum și vehiculele de deszăpezire sau platformele de lucru aeriene, toate acestea pot fi implementate cu ușurință odată cu noul MAN eTruck, alături de alte soluții de caroserie. Având un design compact al modulelor de baterii, este posibilă configurarea tractorului mega pentru logistica de mare volum.

Opțional, prin MAN Individual, șasiul MAN eTGX 6×2 poate fi echipat și cu o a 7-a baterie. Astfel, este oferită o capacitate maximă utilă a bateriei de 560 kWh, ceea ce duce la o autonomie de aproximativ 650 km fără reîncărcare. Noile eTGX și eTGS propun o autonomie mărită chiar și pentru cel mai scurt ampatament, de 3,75 m. Sunt disponibile 6 baterii, având până la 480 kWh, pentru tractoarele cu semiremorcă, și 5 baterii, cu o capacitate utilă de până la 400 kWh, cu o autonomie de până la 500 km fără încărcare intermediară.

Încărcare MCS

Pe lângă încărcarea CCS cu până la 375 kW, bazată pe două prize ce pot fi poziționate în mod variabil, MAN oferă, în plus, și standardul de încărcare Megawatt (MCS), și mai puternic, pentru încărcarea rapidă intermediară, în timpul pauzelor de conducere, încă de la debutul vânzărilor, în octombrie 2023. Acesta permite, inițial, 750 kW și chiar peste 1 MW putere de încărcare, într-o etapă ulterioară. MAN dorește, astfel, să maximizeze flexibilitatea, oferind diferite poziții ale prizelor de încărcare.

Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.