MAN turează motoarele

Constructorul german a scos la bătaie noua generație de camioane, cu motoare mai performante și consumuri reduse de carburant, iar MHS Truck & Bus, importatorul MAN în România, este decis să transforme avantajele tehnice într-o creștere a cotei de piață.

Operatorii de transport din România au fost printre primii care au putut vedea și testa noile camioane MAN, prezentate în premieră cu ocazia IAA Hanovra.

„Suntem singura țară în care MAN este reprezentat de către un importator, unde au fost prezentate aceste camioane. România este o piață foarte importantă pentru MAN, iar anul acesta vom atinge aproximativ 1.100 unități comercializate. Cu ocazia acestui eveniment, am prezentat un număr mare de modele în două zone din țară – Timișoara și Adâncata (lângă Urziceni)”, a precizat Miloš Vujanović, CEO MHS Truck & Bus, cu ocazia evenimentului desfășurat la Adâncata.

Noua generație de camioane MAN propune motoare noi, mai puternice și mai economice, o transmisie mai bine adaptată condițiilor de exploatare și elemente noi de design la interior și exterior.

Am admirat noile materiale, având culori deschise, utilizate pentru suprafețele textile din interiorul cabinei. Acestea creează o senzație plăcută de spațiu și eleganță.

Milos Vujanovic

În ceea ce privește motoarele, acestea au primit 20 CP în plus și, totodată, cu 200 Nm mai mult cuplu. De asemenea, îmbunătățirea sistemului SCR contribuie, la rândul ei, la reducerea consumului de carburant.

Astfel, noul motor D38 poate fi oferit în variantele de 540 CP, respectiv 580 CP, iar D26 poate ajunge la 500 CP. Noile motoare au primit în dotarea standard frâna de motor controlată electronic EVBec.

Atuuri pentru creșterea vânzărilor

Evenimentul s-a bucurat de un interes ridicat din partea transportatorilor români, cel mai important aspect fiind reprezentat, fără îndoială, de reducerea consumului de carburant comunicată de MAN pentru noua generație – 6,35%.

„Este o realizarea uriașă, în special pentru transportul internațional. Practic, discutăm de aproximativ 1,5 l reducere a consumului la fiecare 100 km, iar, pentru un parcurs de aproximativ 120.000 km/an, se ajunge la beneficii financiare importante”, a arătat Miloš Vujanović.

Însă MHS Truck & Bus are în vedere și alte aspecte menite să crească vânzările, în afară de aspectele tehnice.

„Concurența noastră va cunoaște vremuri grele. În primele luni ale lui 2016, am avut un start mai lent, cu puțin peste 10% cotă de piață, iar apoi am recuperat, ajungând la 20%. Ne așteptăm ca piața să crească, anul viitor, cu 5-10%. Sigur, depindem de economia occidentală, care sperăm să meargă bine, având în vedere că 85% dintre camioanele pe care le vindem sunt destinate transportului intracomunitar. Pentru anul viitor, ne-am propus să avem mai multe vehicule pe stoc, deoarece tot mai mulți clienți își doresc să scurteze cât mai mult perioada de așteptare. Vor fi camioane bine echipate, dedicate în special transportului pe distanțe lungi”, a completat Miloš Vujanović.

Pentru reducerea perioadei de livrarea, MHS Truck & Bus are în plan constituirea unui stoc de 80-100 de unități. Este vorba atât de vehicule finalizate, cât și unele aflate în diferite stadii de producție, păstrând, astfel, posibilitatea echipării în conformitate cu solicitările clienților.

Astfel, livrările rapide vor avea loc pe loc, dacă este vorba despre stocul din România, sau în câteva zile, maxim o săptămână.

Un alt aspect menit să sprijine vânzările îl reprezintă finanțarea.

„Posibilitatea de a oferi leasing sau credit, condițiile bune de finanțare și suportul pentru accesarea finanțării sunt aspecte importante pentru clienții noștri”, a arătat managerul MHS Truck & Bus.

Pe lângă transportul internațional, este de așteptat ca și segmentul construcțiilor să se dezmorțească.

„Așteptăm ca, în 2017, și segmentul construcțiilor să crească, în condițiile în care vor fi demarate proiecte mari de infrastructură. Acest lucru ar trebui să devină vizibil încă din primele luni ale anului”, a declarat Miloš Vujanović.

În ceea ce privește prețul pentru noua generație de camioane…

„Am dorit ca și acesta să reflecte dorința noastră de a câștiga cotă de piață și, astfel, costurile aduse de inovațiile ce echipează noua generație sunt, în cea mai mare parte, suportate de către noi. Astfel, vom avea un preț foarte competitiv pe piață. Noile echipamente presupun o creștere de peste 5.000 de euro a costurilor de producție, însă această sumă nu se va regăsi în prețul final”, a precizat Miloš Vujanović, CEO MHS Truck & Bus.

„EfficientLine 3 și intarderul sunt două dintre specificațiile importante pe care un client MAN ar trebui să le solicite, având impact pozitiv asupra costurilor operaționale, dar și a prețului de vânzare”.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.