Maraton pentru segmentul premium

Un nou autocar premium este disponibil pentru piața din România. Maraton punctează la capitolul confort și eleganță, remarcându-se, totodată, printr-o ținută de drum sigură.

Apariția Maraton reprezintă o premieră anunțată și așteptată. Importatorul Temsa în România a prezentat, deja, un model demo în mai multe orașe din România, iar primele reacții ale transportatorilor sunt pozitive.

Și este firesc să fie așa. În primul rând, discutăm de un segment de piață cu o bună dinamică – transportul turistic și cel internațional de călători. Totodată, firmele care activează pe acest segment s-au obișnuit să achiziționeze autocare premium, cu un grad ridicat de dotări și, bineînțeles, un preț pe măsură.

Chiar dacă prețul Maraton nu a fost comunicat încă, este de așteptat ca acesta să fie semnificativ mai mic față de brandurile Vest Europene. În ceea ce privește dotările, Temsa și-a făcut bine temele. Maraton are un design atractiv și un interior ce oferă nivelul de confort așteptat în cazul curselor lungi. Bineînțeles, fiabilitatea este, la rândul ei, crucială în cazul transportului internațional, unde numărul de kilometri parcurși este foarte ridicat.

Constructorul turc pare să fi mers pe ideea reducerii riscurilor la maxim, folosind, pentru subansamblurile cele mai importante, furnizori de renume. Motorul DAF, punțile ZF și transmisia ZF reprezintă exemple grăitoare în acest sens. În plus, reprezentanții Temsa afirmă că autocarul este și unul foarte eficient din punct de vedere al consumului de carburant, bazându-se, în principal, pe performanțele motorului DAF de ultimă generație.

Și ar mai fi rețeaua de service. La nivel european, Temsa a devenit un furnizor cunoscut, dezvoltându-și, totodată, rețeaua de service. Germania, Franța sau Italia reprezintă, de mulți ani, piețe stabile și importante pentru Temsa. În România, importatorul DAF se va ocupa de servisarea motoarelor, însă merită menționat și faptul că reprezentantul Temsa în România are o experiență îndelungată în livrarea autobuzelor și autocarelor. Anadolu Automobil Rom reprezintă un nume binecunoscut pentru segmentul transportului interurban și urban, iar trecerea către zona autocarelor premium reprezentă un nou pas de dezvoltare.

Cu temele făcute

Așa cum spuneam, Temsa a dotat Maraton pentru a răspunde așteptărilor firmelor de transport, șoferilor și călătorilor, pe segmentul transportului turistic și internațional.

Design-ul este modern, cu linii plăcute – luminile de zi pe baza de LED și farurile cu Xenon joacă un rol important la acest capitol. La interior, suprafața mare vitrată și combinația plăcută de culori creează o atmosferă plăcută. Scaunele pasagerilor sunt confortabile, oferind toate dotările așteptate – spătar rabatabil, deplasare către culoare, măsuțe, iluminare, ventilație.

Postul de conducere este atractiv și bine structurat, cu comenzi clare, amplasate ergonomic. În timpul sesiunii de drive-test, am apreciat, în primul rând, ținuta de drum a autocarului. Puterea motorului este foarte mare și demarajul nu va fi niciodată o problemă pentru Maraton.

Cei 435 CP dezvoltați de motorul DAF de 11 litri sunt mai mult decât suficienți pentru autovehiculul ce poate ajunge la o masă maximă de 18 t. Am apreciat faptul că demarajul, deși consistent, nu este brutal, accelerația realizându-se lin, fără riscul de a crea disconfort pasagerilor. De asemenea, Maraton s-a dovedit stabil, cu un sistem de suspensii capabil să preia șocurile denivelărilor drumului, chiar și la viteze ridicate.

Cutia de viteze manuală ZF, cu șase trepte, este ușor de utilizat, iar treptele sunt permisive, acoperind fără probleme o plajă largă de turații. Importatorul Temsa va propune, pentru transportatorii români, o cutie automată de viteze, ZF AS-Tronic, care va îmbunătăți și mai mult confortul șoferului.

Și alte elemente confirmă nivelul ridicat de confort și siguranță oferite de Maraton: geamuri duble, compartiment dormitor pentru șofer cu aer condiționat, precablare pentru montarea de monitoare în tetiere, pilot automat, cameră pentru mers cu spatele, sistem vibrații scaun în caz de părăsire accidentală a direcției de mers, senzori lumini și ploaie…

Fișă tehnică

Temsa Maraton

Dimensiuni (lungime/lățime/înălțime): 12.365/2.550/3.900 mm

Ampatament: 6.335 mm

Motor: DAF MX 11 EURO 6

Putere maximă: 435 CP

Transmisie: manuală cu 6 trepte ZF 6S2111

Punți față/spate: ZF

Sistem frânare: ABS, AEBS, ASR, EBS, frână de motor, ESP, intarder

Capacitate pasageri: 50 scaune

Cală bagaje: 12 mc

Capacitate rezervor: 583 l

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.