„Am marfă, caut transport” ediția a VII – a 20 – 21 mai 2016, Poiana Brașov: Pledoarie pentru o afacere INSPIRATĂ

Strategie… control… încredere… motivație… vânzări… clienți care te apreciază… un brand. Elemente care, împreună, pot forma o poveste de succes. La conferința Ziua Cargo, exemplele au venit direct din practică, iar sfaturile din experiență… inclusiv exemplele de tentative de fraudă, în care un angajat de bază încearcă să fure afacerea patronului.

Orice strategie pornește, însă, de la o evaluare corectă a mediului, din care partea legislativă, controlul și fiscalitatea fac întotdeauna parte.

Legea transporturilor s-a aflat, în acest an, din nou în atenția Parlamentului. Comisia pentru Transporturi și Infrastructură a ajuns, potrivit deputatului PSD, Lucian Șova la o variantă finală în acord cu propunerile primite din partea asociațiilor patronale din domeniu.

Propunerea a fost transmisă Comisiei pentru Industrie și Servicii, unde este foarte probabil să rămână mult timp de acum încolo, pentru că există alte acte normative mai importante.

În acest context, modificarea cunoscutei Ordonanțe 27 privind transporturile rutiere nu rămâne, în această sesiune parlamentară, decât o încercare. Din păcate, ca multe altele… Nu trebuie să uitam, însă, că, din când în când, se votează și acte normative privind transporturile, care pot influența semnificativ afacerile din domeniu. De aceea, trebuie să fii întotdeauna la curent cu discuțiile purtate în Legislativ.

Tendință de digitalizare în control

Între timp, activitatea de control evoluează în transporturi. Traian Popa, șeful Serviciului de Strategie și Politici din cadrul ISCTR, a precizat că, în viitor, creșterea eficienței controlului va fi generată de digitalizare.

Și, dacă, în acest moment, probabilitatea de a identifica o contravenție în trafic se ridică la aproximativ 10%, într-o perioadă de 10-15 ani, va urca la peste 60%. De altfel, Traian Popa a ținut să sublinieze că eficiența controlului s-a transformat într-o cultură pe plan local, ISCTR fiind unul dintre cele mai moderne inspectorate din Europa, cu contribuții importante în direcția unei mai bune reglementări și informări la nivel european.

Traian Popa

În orice afacere, plata taxelor rămâne o piatră de încercare… pe care este indicat să o ridici așa cum trebuie. În cadrul evenimentului Ziua Cargo, s-a scos în evidență importanța unei corecte poziționări pe acest segment. Din 2014, legea a devenit mai aspră în domeniu și, dacă înainte, pentru un prejudiciu sub 50.000 euro, exista posibilitatea ca făptuitorul să-l achite și să scape doar cu o simplă mențiune în cazier, în prezent nu mai există această cale.

Astfel, dacă la un moment dat nu ai evidențiat, de exemplu, o operațiune comercială de 30.000 și ajungi în instanță, nu se mai poate da o soluție favorabilă, chiar dacă ai fost o persoană de bună credință, chiar dacă te-ai comportat exemplar în societate și chiar dacă ulterior ți-ai dat seama de greșeală și ai achitat datoriile către stat. Atenție, deci! Decât un dosar penal și soluția unui judecător, achitarea taxelor pare de preferat.

Dar să ne întoarcem în bucătăria internă a unei firme, de transport sau logistică, în acest caz. Vă invităm în paginile care urmează să aflați direct din articolele consultanților prezenți la ediția 2016 a conferinței „Am marfă, caut transport” care este rețeta încrederii, cum se construiește o strategie sau un brand, cum să vă analizați șoferii, dar și cum arată o încercare de fraudă, despre care ne va vorbi direct cel asupra căruia a fost îndreptată.

Iar în următorul număr al revistei vă vom prezenta modul în care s-au transformat și vor evolua vânzările în transporturi, ce spun clienții despre viitor și cum se poate realiza controlul financiar al unui potențial partener, înainte de semnarea contractului.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.