MERCEDES-BENZ: Noul eActros a „primit curent”

Luna iunie a adus o premieră mondială. eActros este camionul electric destinat transportului greu, alimentat de un pachet de baterii cu capacitatea de 420 kWh, cu o autonomie estimată de până la 400 km.

Noul eActros propune o dinamică interesantă și impresionantă a camionului și confort ridicat, datorită punții cu două motoare electrice puternice.

După ce Mercedes-Benz Trucks a prezentat conceptul camionului de distribuție grea pentru zonele urbane la târgul de vehicule comerciale din Hanovra IAA 2016, a început testarea practică a zece prototipuri eActros, în cooperare cu clienții din Germania și alte țări europene, în 2018. Obiectivul „eActros Innovation Fleet” a fost lansarea pe piață a unui eActros pregătit pentru producția în serie.

Andreas von Wallfeld, șef de vânzări și marketing la Mercedes-Benz Trucks: „Dezvoltarea modelului eActros s-a concentrat pe parteneriatul cu clienții noștri. Tot ceea ce am învățat din proiectul Innovation Fleet este acum încorporat în modelul de serie. Comparativ cu prototipurile, mai multe caracteristici precum autonomia, puterea de acționare și siguranța au fost considerabil îmbunătățite, pentru modelul serie.”

„Magia” din spate

În „inima” tehnologică a eActros, se află sistemul de propulsie cu două motoare electrice integrate, cuplate la o transmisie cu două trepte. Ambele motoare asigură un confort impresionant la rulare și o dinamică excelentă a vehiculului. Datorită acționării electrice silențioase și fără emisii, camionul poate fi utilizat și pentru livrări pe timp de noapte, dar și pentru intrarea în interiorul orașelor cu interdicții pentru vehiculele diesel.

În funcție de versiune, eActros se alimentează cu energie din trei sau patru baterii, fiecare cu o capacitate de aproximativ 105 kWh. Datorită unei capacități maxime de 420 kWh, o autonomie de până la 400 de kilometri este realistă.

Atunci când sunt conectate la o stație de încărcare obișnuită de 400A DC, cei trei acumulatori au nevoie de puțin mai mult de 1 oră pentru a se încărca de la 20, la 80%. „Astfel, eActros este perfect echipat pentru operațiunile sale zilnice în transportul de distribuție, în ceea ce privește disponibilitatea și performanța”, a spus Andreas von Wallfeld, șef de marketing, vânzări și servicii la Mercedes-Benz Trucks.

Karin Rådström, membră a consiliului de administrație al Daimler Truck AG și responsabilă pentru Mercedes-Benz Trucks: „Trebuie să recunoaștem că transportul este o parte a problemei în ceea ce privește schimbările climatice. În același timp, putem și vom face din asta o soluție. Începem cu eActros, care a parcurs peste jumătate de milion de kilometri pe drumurile publice. eActros și serviciile sale conexe sunt un pas important pentru Mercedes-Benz Trucks și pentru clienții noștri către un transport neutru în materie de CO2!”

Electromobilitate și siguranță

Pentru a ajuta companiile de transport ce trec la electromobilitate, Mercedes-Benz Trucks a încorporat camionul eActros într-un pachet de servicii integrate, ce include consultanță și produse de service, pentru înființarea unei infrastructuri de încărcare, cea mai bună utilizare posibilă a vehiculului și optimizarea costurilor totale. În plus, camionul electric are un grad ridicat de digitalizare și conectivitate.

Acest lucru se aplică și în ceea ce privește siguranța camionului. Cea mai recentă generație a modelului Actros cu motor diesel termic este deja o demonstrație impresionantă a standardului de siguranță care este posibil astăzi pe drumuri și a ceea ce face Mercedes-Benz Trucks pentru a-și urmări viziunea „zero accidente rutiere”.

Cu eActros, producătorul german nu asigură doar siguranța activă, prin sisteme disponibile în echiparea standard, precum MirrorCam, Sideguard Assist S1R sau a cincea generație de Active Brake Assist (ABA 5) cu detectare a pietonilor, dar urmărește și provocările asociate vehiculelor electrice și sistemelor lor de înaltă tensiune.

Producție

Debutul producției modelului de serie eActros va fi în toamna lui 2021, iar de fabricarea acestuia va fi responsabilă cea mai mare fabrică de asamblare a camioanelor Mercedes-Benz Trucks, aflată la Wörth am Rhein, în Germania.

În ultimele luni, s-au făcut pregătiri intense pentru noile procese de producție, inclusiv construirea unei noi linii de asamblare. Inițial, modelul de serie va fi disponibil în Germania, Austria, Elveția, Italia, Spania, Franța, Țările de Jos, Belgia, Marea Britanie, Danemarca, Norvegia și Suedia. Disponibilitatea pe celelalte piețe urmând a fi anunțată ulterior.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.