Continuând tradiția ce datează încă din 1979, Mercedes-Benz a scos la lumină cel mai nou și mai tehnologizat membru al Clasei G, anume 580 EQ. Un SUV electric, cum altfel…
Având la bază tehnologia EQ, producătorul german a prezentat o variantă complet electrică a iconicului său vehicul de (lux) off-road, noul G 580 EQ propunându-și să reprezinte fuziunea dintre tradiție și progres.
Lupul și-a schimbat blana…
Noul G-Class electric a rămas fidel ADN-ului său, păstrându-și silueta unghiulară și toate elementele definitorii. Asemenea versiunilor cu motor termic, caroseria sa este construită pe un șasiu tip „scară”. Echipa de dezvoltare a modificat și a consolidat șasiul, pentru a integra propulsorul electric.
De asemenea, a fost păstrată combinația dintre suspensia față independentă cu brațe duble și puntea spate rigidă, nou dezvoltată. Bateria litiu-ion de înaltă tensiune, integrată în cadrul șasiului, conferă un centru de greutate scăzut. Având o capacitate utilizabilă de 116 kWh, aceasta oferă suficientă energie pentru a putea parcurge distanțe de până la 473 de kilometri, conform măsurătorii WLTP. Consumul de energie este estimat la 30,3-27,7 kWh/100 km.
Propulsie și abilități off-road
Beneficiind de patru motoare electrice, controlate individual și situate lângă roți, vehiculul dezvoltă o putere totală maximă de 432 kW, adică undeva la aproape 588 CP. Împreună cu selectarea modului off-road LOW RANGE, G 580-ul permite caracteristici unice de condus și funcții exclusive. Funcția G-TURN face ca întoarcerea vehiculul aproape pe loc, pe suprafețe libere sau neasfaltate, să fie posibilă. O altă funcție ce este de remarcat este G-STEERING, ce poate oferi o rază de bracare semnificativ mai mică, atunci când vehiculul este condus pe teren accidentat. Funcția inteligentă Off-road Crawl, cu trei viteze, se comportă asemenea cruise control-ului, dar este adaptată pentru off-road – menținând propulsia optimă, în timp ce șoferul se concentrează pe conducere.
La fel ca variantele deja ieșite pe piață ale noii Clase G, noul Mercedes-Benz G 580 cu tehnologie EQ are o gradabilitate de până la 100%, adică are abilitatea de ataca o pantă de 45 de grade, pe suprafețe adecvate, a anunțat producătorul. Totodată, vehiculul rămâne stabil pe pante laterale cu înclinația de până la 35 de grade. Având o adâncime maximă de vad de 850 mm, Clasa G electrică depășește cu 150 mm omologii săi cu motor convențional. De menționat și că transmisia off-road în modul LOW RANGE mărește propulsia, activând un raport de transmisie special. Noul model utilizează funcția de blocare a diferențialului convențional, folosind virtualizarea inteligentă a cuplului. De remarcat și „sistemul” G-ROAR, ce aduce o experiență sonoră unică noii Clase G electrice. Pe lângă un sunet de conducere caracteristic, specific Clasei G, acesta include un sunet „aura”, precum și o varietate de alte sunete ce pot fi emulate.
Echipare standard extinsă și digitalizare off-road
Noul Mercedes-Benz G 580 cu tehnologie EQ este echipat standard cu sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), un volan multifuncțional din piele Nappa și iluminare ambientală, iar printre elementele opționale regăsim KEYLESS-GO, suporturi pentru pahare cu temperatură controlată, sistemul de sunet surround Burmester 3D și „capota transparentă”. Unitatea de control off-road reproiectată și noul OFFROAD COCKPIT sunt disponibile ca opțiuni, pentru a îmbunătăți experiența off-road cu funcții digitale suplimentare. EDITION ONE, un model în ediție limitată, cu o paletă extinsă de caracteristici standard și elemente de design exclusive, este disponibil încă de la lansare.
În ceea ce privește prețul, în Germania, acest „mastodont” de lux dedicat off-road-ului (dar care, probabil, va fi folosit mai mult pe asfalt, ca părere personală), a fost disponibil, în momentul lansării (în prima jumătate a acestui an), pornind de la aproximativ 142.500 de euro, iar EDITION ONE, modelul „special” a debutat cu un preț de circa 192.500 de euro.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro