MERCEDES-BENZ: Pași către full electric

Producătorul german nu bate pasul pe loc și anunță că, în 2025, va lansa trei arhitecturi complet electrice, urmând ca tot ce va lansa nou după acest an vor fi vehicule, de asemenea, complet electrice, trecând de la electric-first la electric-only.

Până la finalul deceniului, acolo unde condițiile din piață permit, gama Mercedes-Benz va fi complet electrică. Pentru a putea „pune jos” această idee vor fi lansate baterii cu o capacitate de peste 200 Gigawați, împreună cu partenerii, și sunt planuri pentru construcția a 8 Giga-fabrici de baterii.

Obiective

2022 este anul-țintă pentru ca Mercedes-Benz să ofere vehicule electrice cu baterii (BEV) pe toate segmentele pe care compania este activă. Începând cu 2025, toate arhitecturile de vehicule nou lansate vor fi numai electrice, iar clienții vor putea alege o alternativă complet electrică pentru fiecare model aflat în producție. Mercedes-Benz intenționează să gestioneze această transformare accelerată, respectând, în același timp, obiectivele sale de profitabilitate. Pentru a facilita această schimbare, Mercedes-Benz dezvăluie un plan cuprinzător, care include accelerarea semnificativă a cercetării și dezvoltării. În total, investițiile în BEV-uri între 2022 și 2030 se vor ridica la peste 40 de miliarde de euro. Avansarea planului portofoliului EV va accelera sosirea punctului critic pentru adoptarea vehiculelor electrice.

Ola Källenius, CEO Daimler AG și Mercedes-Benz AG: „Transformarea electrică prinde viteză – în special pe segmentul de lux, în care Mercedes-Benz domină. Punctul critic se apropie și vom fi pregătiți, până la sfârșitul acestui deceniu, pe măsură ce piețele trec numai la electrice. Acest pas marchează o realocare semnificativă a capitalului. Prin gestionarea acestei transformări mai rapide, protejându-ne, în același timp, obiectivele de profitabilitate, vom asigura succesul de durată al Mercedes-Benz. Cu ajutorul forței noastre de muncă înalt calificate și motivate, sunt convins că vom avea succes în această nouă eră entuziasmantă.”

Planul tehnologic al electrificării

  1. Arhitecturi

În 2025, Mercedes-Benz va lansa trei arhitecturi complet electrice:

  • MB.EA va acoperi toate autoturismele de dimensiuni medii și mari, stabilind un sistem modular scalabil ca fundament pentru viitorul portofoliu EV.
  • AMG.EA va fi o platformă dedicată vehiculelor electrice de performanță, care se adresează clienților Mercedes-AMG orientați spre tehnologie și performanță.
  • VAN.EA inaugurează o nouă eră pentru furgonete electrice și autovehicule comerciale ușoare, care va contribui la orașe și transport fără emisii, în viitor.

„Principala noastră datorie în această transformare este de a convinge clienții să facă trecerea cu produse convingătoare. Pentru Mercedes-Benz, inovatorul model de referință, EQS, este doar începutul acestei noi ere.” – Ola Källenius

  1. Integrare verticală

După reorganizarea activităților sale pentru sistemele de propulsie, punând planificarea, dezvoltarea, achiziționarea și producția sub un singur acoperiș, Mercedes-Benz va aprofunda nivelul de integrare verticală în producție, dezvoltare și tehnologie electrică produsă intern. Acest pas include achiziționarea companiei britanice de motoare electrice YASA și, astfel, Mercedes-Benz obține acces la tehnologia unică a motorului cu flux axial și la experiență pentru a dezvolta motoare ultra-performante, de ultimă generație.

  1. Baterii

Mercedes-Benz va avea nevoie de o capacitate a bateriilor de peste 200 GWh și intenționează să deschidă opt giga-fabrici pentru producerea de celule, împreună cu partenerii săi din întreaga lume. Acest lucru se adaugă rețelei, deja planificate, de nouă fabrici dedicate construirii sistemelor de baterii. Bateriile de ultimă generație vor fi standardizate și potrivite pentru utilizare în peste 90% din toate automobilele și autovehiculele comerciale ușoare Mercedes-Benz.

  1. Încărcare

„Plug&Charge” va permite clienților să se conecteze, să încarce și să se deconecteze, fără pași suplimentari necesari pentru autentificare și procesarea plăților. Sistemul va fi disponibil odată cu lansarea pe piață a EQS mai târziu în acest an. Mercedes me Charge este deja una dintre cele mai mari rețele de încărcare din lume și cuprinde, în prezent, peste 530.000 de puncte de încărcare AC și DC, la nivel mondial. În plus, Mercedes-Benz lucrează alături de Shell la extinderea rețelei de încărcare. Clienții vor avea un acces îmbunătățit la rețeaua de reîncărcare Shell, care va fi formată din peste 30.000 de puncte de încărcare, până în 2025, în Europa, China și America de Nord și va include peste 10.000 de încărcătoare de mare putere la nivel global.

Producția

Mercedes-Benz își pregătește, în prezent, rețeaua globală de producție pentru un viitor complet electric, iar ritmul schimbării este proiectat să urmeze cererea pieței. Datorită investițiilor timpurii în producția flexibilă și a sistemului de producție MO360 de ultimă generație, compania poate produce în masă BEV-uri încă de astăzi. Anul viitor, opt vehicule electrice Mercedes-Benz vor fi produse în șapte fabrici, de pe trei continente. În plus, toate unitățile de asamblare a autoturismelor și bateriilor Mercedes-Benz AG vor trece la producția neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon, până în 2022.

Aspectul financiar

Mercedes-Benz își menține angajamentul față de obiectivele de marjă, prezentate în toamna anului 2020. Obiectivele de anul trecut s-au bazat pe ipoteza vânzării a 25% vehicule hibride și electrice, până în 2025. Reiterarea de astăzi se bazează pe o cotă xEV asumată de până la 50% până în 2025 și pe un scenariu de piață pentru vânzările de mașini noi, care, în esență, va trece la full electric până la sfârșitul deceniului. Platformele comune pentru baterii și arhitecturile electrice scalabile, combinate cu progresele tehnologiei bateriilor, vor aduce grade mai mari de standardizare și costuri mai mici. Alocarea capitalului se mută de la EV-first (electric vehicle first) la EV-only (electric vehicle only). Investițiile în motoare cu combustie internă și tehnologii hibride plug-in vor scădea cu 80%, între 2019 și 2026, a anunțat compania.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.