Mercedes-Benz: Transparență pe tot ciclul de utilizare

Constructorul german de autobuze și autocare a proiectat în jurul autovehiculelor o serie de servicii, menite să garanteze o utilizare eficientă și costuri transparente.

Această abordare vine în întimpinarea pieței, tot mai multe firme începând să aibă în vedere întreaga perioadă de exploatare a autovehiculului – preț de achiziție, finanțare (credit, leasing financiar, leasing operațional), costuri de exploatare (consum, mentenanță, șofer), valoare de revânzare.

Produsul corect

Piața a demonstrat că un business specializat asigură succesul. Astfel, identificarea mașinii potrivite reprezintă un prim pas important, iar Daimler oferă o paletă largă de produse prin cele două branduri. Fiecare nișă este bine acoperită, în condițiile în care Setra și Mercedes-Benz se întrepătrund, pentru a răspunde precis condițiilor de exploatare.

Pasul următor este configurarea mașinii, pentru obținerea celor mai bune performanțe (cele mai mici costuri de exploatare).

Spre exemplu, în cazul transporturilor pe distanțe lungi, opțiunea corectă este Setra TopClass, cu capacitate mare de transport și o cală de bagaje generoasă. La acestea, se adaugă consumul redus de combustibil și se ajunge, astfel, la un cost optim pe km.

Contract de service sau garanție prelungită

Certitudinea unui cost mic de exploatare și/sau costuri reduse cu reparațiile este asigurată prin garanția prelungită și contractul de service.

Daimler consideră că aceste costuri trebuie privite din perspectiva întregii perioade de exploatare a autovehiculului – 7-8 ani pentru autocarele de internațional, care realizează mulți kilometri, sau 14-15 ani pentru autobuzele urbane.

Mercedes-Benz România oferă posibilitatea încheierii unor contracte de service la nivel național, luând în considerare faptul că puțini transportatori realizează, la ora actuală, operațiuni doar în afara țării. În majoritatea cazurilor, mașinile ajung în România frecvent.

FleetBoard și training

Soluția de monitorizare dezvoltată de către Mercedes-Benz oferă două beneficii principale:

  • Asigură o vizibilitate bună și reală asupra costurilor.
  • Optimizează exploatarea vehiculului.

Având la dispoziție acest instrument, transportatorii se asigură că mașina este exploatată de către conducătorii auto la parametri corecți. Astfel, nu cresc nejustificat costurile legate de consum și reparații.

FleetBoard oferă certitudinea consumurilor și, totodată, metode de optimizare a modului de exploatare, prin monitorizarea stilului de conducere și a tuturor parametrilor. Acest lucru se realizează printr-un sistem eficient de interpretare și școlarizări individuale pentru conducătorii auto, care se dezvoltă, astfel, profesional.

Trainig-ul șoferilor este realizat obligatoriu la livrarea mașinii, fiind completat cu cel puțin încă o sesiune la un anumit interval (1-2 luni).

În plus, se pot organiza sesiuni de training la solicitarea operatorilor, la sediul acestora, urmărind însușirea de către șoferi a tehnicilor pentru un consum economic și/sau condus în condiții de siguranță. Pentru utilizatorii de FleetBoard, aceste sesiuni pot fi personalizate, existând posibilitatea de a urmări performanțele și comportamentul fiecărui șofer în parte.

Avantaje la revânzare

Utilizatorii de Mercedes-Benz și Setra iau în calcul o bună valoarea de revânzare, la finalul ciclului de exploatare a autovehiculului. Totodată, imaginea bună a produselor pe piața de second-hand asigură o bună putere de vânzare. Astfel, scade timpul în care mașina scoasă la vânzare va fi valorificată, existând un impact pozitiv asupra capitalizării firmei.

Mai mult decât atât, servicii precum trade-in și buy-back sunt puse la dispoziție de către Mercedes-Benz România. O contractare a acestor servicii la momentul achiziției / demarării contractului de leasing duce la transparență ridicată asupra costurilor generate de întreaga viață de exploatare a mașinii, alături de contractul de full-sevice. Astfel, transportatorul se poate baza pe un plan de afaceri sigur, cu o imagine clară asupra profitabilității fiecărui autovehicul.

În ceea ce privește finanțarea, pentru 70% dintre vânzările de autobuze și autocare Mercedes-Benz România utilizează finanțarea proprie. Oferta este competitivă, fiind configurată individual pentru a lua în calcul particularitățile fiecărei activități de transport.

Soluții ecologice

Mercedes-Benz contribuie la eforturile pentru protecția mediului, propunând ca soluții alternative de propulsie autobuze CNG și hibrid. Sunt soluții eficiente pentru reducerea emisiilor de CO2, fără a implica investiții foarte mari în achiziție, exploatare și infrastructură. Totodată, acestea sunt soluții eligibile pentru orice finanțare.

Mercedes-Benz România pune accent pe consultanța specializată oferită.

Consumul de carburant, în cazul transportului internațional, devine foarte important. La 300.000 km parcurși anual, o economie de 2 l la 100 km înseamnă aproximativ 6.000 de euro economie.

Sistemul Uptime, prezentat la secțiunea dedicată vehiculelor comerciale pentru transport marfă, este disponibil și pentru generația nouă de autobuze și autocare.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.