MERCEDES-BENZ VANS Sprinter Innovation Campus

Cum, cel mai probabil, cea mai importanta lansare din 2018 din segmentul autovehiculelor comerciale ușoare va fi Noul Sprinter, am participat la Sprinter Innovation Campus, unde am putut vedea cum noua creație germană va pune în practică, încă din 2018, ceea ce era doar o viziune în 2016: conectivitate, digitalizare, urbanizare, managementul flotelor, servicii integrate de mobilitate.

Mercedes-Benz Vans a prezentat, în cadrul Sprinter Innovation Campus, desfășurat la Stuttgart, la începutul lunii decembrie, modul în care cel mai bine vândut van va fi (în continuare) liderul pe acest segment de vehicule comerciale ușoare.

„adVANce Future Initiative”, proiectul prezentat în 2016, a jucat un rol important. Dezvoltările, inclusiv soluțiile noi de conectivitate, vor intra în producție de serie pentru prima dată cu Noul Sprinter, în primăvara anului 2018. Pentru cea de-a treia generație, best-seller-ul și inovatorul Sprinter a fost reinventat încă o dată. Conectivitatea la internet, scalabilitatea unică, transmisiile silențioase și soluțiile hardware individuale pentru compartimentul de încărcare, precum și modul în care sunt combinate cu serviciile de sharing și de închiriere, fac din Sprinter un pionier. Integrarea acestor inovații este orientată către avantajele individuale ale clienților, care trebuie atinse în fiecare sector, reprezentând un avantaj și pentru managerii de flote sau șoferi, în activitatea lor zilnică.

Încă de la lansarea sa pe piață, în 1995, Sprinter a „definit” segmentul de van-uri mari în cele mai diverse domenii, satisfăcând clienți din peste 130 de țări. Cu vânzări, până la finele lui 2017, de peste 3,3 milioane de unități, Sprinter se numără printre vehiculele comerciale de primă clasă și este cel mai bine vândut produs al Mercedes-Benz Vans.

Mercedes-Benz Vans Sprinter Innovation Campus, Stuttgart 2017 – Lab Digitalisation & Intelligence

Cinci domenii de inovare

adVANce Future Initiative a reprezentat transformarea Mercedes-Benz Vans dintr-un producător de vehicule, într-un furnizor de soluții integrate de transport și mobilitate. Dezvoltarea produselor și a serviciilor este formată din cinci ramuri de inovare: digital@vans se ocupă de conectivitate și de rețelele digitale ale vehiculelor; solutions@vans se concentrează pe dezvoltarea de soluții hardware care pot face clienții mai eficienți în afacerile lor zilnice; rental@vans se axează pe modele inovatoare de închiriere, în timp ce sharing@vans întrunește noi concepte în domeniul transportului public de călători, iar eDrive@vans aduce o abordare holistică a mobilității electrice.

A treia generație de Sprinter, care va fi prezentată în februarie 2018, se dorește a fi o emblemă de inovare pentru o clasă de vehicule întregi, datorită unor servicii de rețea complet noi. Hardware-ul de conectare la internet este, pentru prima dată, parte integrantă a vehiculului. Acesta este esențial pentru serviciile și soluțiile inovatoare specifice sectorului și dezvoltarea lor continuă, în viitor.

Scalabil și adaptabil până la detaliu 

Versatilitatea și adaptabilitatea vehiculelor reprezintă criterii cheie în satisfacerea cerințelor clienților din diverse industrii. Noul Sprinter va cuprinde o gamă de variante fără precedent, de șasiuri, ampatamentele sau înălțimi. Gama se extinde de la versiunea de bază pentru clienții sensibili la preț, care apreciază calitățile dovedite ale lui Sprinter, până la versiunea de top high-end, cu elemente interioare de înaltă finețe.

Conceptul compartimentelor de depozitare exemplifică adaptabilitatea interiorului. O gamă de compartimente deschise, închise sau blocabile, în cadrul plafonului și în cabină, permit configurarea exactă a acestora pentru job-ul pe care îl are de făcut șoferul. Zona centrală a panoului de instrumente este dominată de sisteme inteligente de infotainment, dar se poate renunța la aceasta, în favoarea unor spații de depozitare suplimentare.

Toate modelele comerciale vor fi „electrificate” 

Strategia integrată a Mercedes-Benz Vans acoperă și zona vehiculelor electrice. Toate modelele vor primi propulsoare electrice, în următorii ani, începând cu eVito, care este disponibil pentru pre-comenzi și va fi livrat începând cu a doua jumătate a lui 2018, urmând ca, în 2019, la fel să se întâmple și cu eSprinter.

Sistemul de soluții integrate Tailor-made nu evoluează numai pe ideea unui vehicul electric, ci acordă o atenție deosebită dimensiunii flotei operatorului de transport, profilului de conducere sau cerințelor structurale, în stabilirea unei infrastructuri de încărcare dedicate, la sediul companiei. Utilizarea soluțiilor rețelistice, împreună cu conceptele de finanțare și mobilitate specifice fiecărui vehicul, fac parte din soluția generală și din cea a unui concept de mobilitate atotcuprinzător.

Vor fi reduse costurile de funcționare pe întregul ciclu de viață al vehiculului, transformând, astfel, eSprinter și eVito în vehicule competitive. Parteneri strategici, precum Hermes, sunt integrați direct în procesul de dezvoltare continuă. Curierul Hermes și Mercedes-Benz Vans vor lansa un proiect pilot, în Hamburg și Stuttgart, la începutul anului 2018, urmând ca 1.500 de unități electrice să „ajute” la livrarea coletelor și să vină cu un feedback constructiv pentru îmbunătățiri ulterioare.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

STUTTGART, Germania

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.