Merceds-Benz Sprinter: Mai mare, mai puternic, mai eficient

Gama Sprinter a fost lărgită, ajungând la 5,5 t, aproape jumătate de tonă reprezentând majorarea masei utile. În plus, sunt disponibile noi motorizări, mai puternice.

Organizat în apropiere de Stuttgart, TecForum Sprinter 2016 a reprezentat o nouă ocazie de a testa calitățile acestui van, care a făcut istorie. Trecerea în totalitate la motorizări EURO 6, apariția unor motoare mai puternice, suplimentarea masei maxime până la 5,5 t – acestea sunt noutățile, care, practic reprezintă ajustări fine, răspunsuri la solicitările venite din piață, fără a diminua calitățile dinamice cu care Sprinter ne-a obișnuit.

3 t – 5,5 t

La ora actuală, Sprinter acoperă o gamă largă de modele, cu mase totale de la 3 t, la 5,5 t. Variantele cu masa maximă cea mai mare oferă o sarcină utilă de 2,95 t (modelul furgon), iar, pentru modelul șasiu cu cabină, se ajunge la 3,41 t. Aceste majorări ale maselor utile creează premisele pentru optimizări importante ale activității de transport. De asemenea, apar noi oportunități pentru carosieri, Sprinter crescându-și, astfel, potențialul de a răspunde mai bine unui mare număr de aplicații. Practic, în varianta de cabină cu șasiu, cu cel mai lung ampatament, de 4.325 mm, pe Sprinter se poate monta o caroserie având lungimea maximă de 6.373 mm și lățimea de 2.488 mm.

Din punct de vedere tehnic, atingerea masei maxime de 5,5 t s-a realizat plecându-se de la modelul de 5 t. Practic, șasiul a rămas același, câteva elemente fiind întărite. Bineînțeles, masa maximă de încărcare pentru punți a fost, la rândul ei, crescută. Puntea față a ajuns la 2.100 km încărcare maximă, față de 1.950 km la varianta de 5 t, iar puntea spate are 3.600 km, față de 3.500 km.

Doar motoare EURO 6

Toată gama de motoare ce echipează Sprinter este, astăzi, disponibilă doar în varianta EURO 6. Utilizarea tehnologiei SCR și injectarea de AdBlue asigură o bună eficiență a procesului de ardere și, implicit, un consum redus de carburant. Emisiile poluante scăzute completează avantajele acestei tehnologii.

Este de remarcat creșterea puterii și a cuplului motoarelor ce echipează Sprinter. Astfel, cel mai mic motor este OM 651, cu patru cilindri, 2,15 l cilindree, dezvoltând 114 CP și 300 Nm. Iar acest lucru reprezintă o creștere de aproape 20% în materie de putere și cuplu față de predecesorul său.

Și următorul motor își depășește predecesorul cu aproximativ 10%, dezvoltând 143 CP și 330 Nm.

Cea mai puternică variantă a motorului cu patru cilindri rămâne cea de 163 CP.

Este, de asemenea, disponibil motorul V6 CDI, cu o cilindree de trei litri, ce dezvoltă 190 CP și 440 Nm.

Sprinter este echipat standard cu cutia de viteze manuală ECO Gear, cu șase trepte, fiind opțional disponibilă și o cutie automată 7G-TRONIC PLUS.

Și, pentru că Sprinter este un campion în ceea ce privește elementele de siguranță, merită să trecem în revistă o parte dintre ele: ABS, airbag, ADAPTIVE ESP, Trailer Stability Assist, Crosswind Assist, COLLISION PREVENTION ASSIST, Adaptive Brake Assist, Blind Spot Assist, Lane Keeping Assist și Highbeam Assist.

Peste 3 milioane unități vândute

Sprinter înseamnă tradiție și, totodată, inovație. În cei 21 de ani de producție, au fost comercializate peste 3 milioane de unități aparținând acestui model.

Anul trecut, Sprinter a înregistrat un nou record, fiind vândut în 194.200 exemplare.

Astăzi, modelul este produs în Germania, Argentina, Rusia și China, iar anul acesta va începe construcția unei noi fabrici, în SUA.

Trecerea masei maxime de la 5 t la 5,5 t aduce un plus pentru masa utilă de 450 kg.

Mercedes-Benz Sprinter

Variante furgon

Masă maximă: 3/3,5/4,6/5/5,5 t

Ampatament: 3.250/3.665/4.325 mm

Lungime vehicul: 5.261/5.926/6.961/7.361 mm

Variante acoperiș: 3 variante de înălțime

Lungime compartiment marfă: 2.600/3.265/4.300/4.700 mm

Lățime compartiment marfă: 1.780 mm

Lățime între pasaje roți: 978/1.350 mm (roți duble/roți simple)

Înălțime compartiment marfă: 1.650/1.940/2.140 mm

Volum compartiment marfă: 7.5-17 mc

Radu BORCESCU

Stuttgart, Germania

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.