MICHELIN AGILIS CROSSCLIMATE: Anvelopa pentru orice

Lansată în primăvara acestui an, anvelopa Agilis CrossClimate reprezintă o nouă oportunitate pentru reducerea costurilor. Am discutat despre avantajele anvelopei All-Season pentru vehiculele comerciale ușoare cu Ciprian Martin, Director Vânzări MICHELIN Romania și Ungaria.

Ciprian Martin, Director Vânzări Michelin

Ziua Cargo: care sunt principalele avantaje ale Agilis CrossClimate?

Ciprian Martin: Principalul avantaj este legat de numărul mare de kilometri parcurși. De asemenea, tracțiunea este foarte importantă, iar această anvelopă are tracțiune foarte bună, indiferent de tipul de drum – uscat, zăpadă, ploaie, noroi, drumuri neamenajate… Anvelopa asigură tracțiune și aderență foarte bune.

Din punct de vedere al distanței parcurse, anvelopa asigură cu 35% mai mulți kilometri parcurși față de competitori.

Avem un test în desfășurare, în România, la o companie, iar anvelopele au parcurs deja 80.000 km și încă mai rulează. Respectiva companie este foarte motivată în a optimiza costurile și a decis să treacă întreaga flotă pe anvelope Agilis CrossClimate. Motivele principale sunt kilometrii parcurși, dispariția costurilor de depozitare (hotel de anvelope) și a costurilor legate de schimbarea anvelopelor.

Care sunt așteptările managerilor firmelor de transport?

Managerii firmelor de transport apreciază scăderea costurilor, fără a face rabat de la calitatea anvelopei. Poți, de exemplu, să achiziționezi o anvelopa din „linia a treia” – scad astfel costurile de achiziție, însă anvelopele vor fi schimbate mai des și, astfel, este de așteptat ca, la final, costurile să fie mai mari. O anvelopă premium, chiar dacă are costuri mai mari la cumpărare, asigură mai mulți kilometri parcurși și un comportament similar pe toată durata de exploatare. Aderența bună pe toate tipurile de drum reprezintă un alt avantaj important. Utilizarea anvelopelor „de buget” duce și la creșterea riscurilor de accident – și apar costuri legate de imobilizare.

Operatorii din țara noastră calculează cu precizie costurile generate de anvelope?

Astăzi, nu există o foarte bună monitorizare legată de costurile unei anvelope, în rândul operatorilor români. Puțini realizează calcule precise legate de costul per kilometru în funcție de anvelopă. Din păcate, în general, instinctul este acela de a achiziționa anvelope cât mai ieftine, unii operatori considerând că, astfel, pot reduce cel mai bine costurile. Discutăm de peste 90% din piață. Totuși, un calcul corect privind costurile cu anvelopele este la îndemâna oricărei companii. Nu este important prețul de achiziție, ci costul per kilometru, iar Michelin exact asta oferă – cel mai scăzut cost per kilometru și aceeași performanță pe toată durata de viață a anvelopelor, de la primul, până la ultimul kilometru.

Ce segmente de transport beneficiază cel mai mult prin utilizarea noii anvelope?

Anvelopa Agilis CrossClimate este recomandată mai ales companiilor de distribuție în orașe, unde drumurile sunt, în general, curățate repede, în caz de ninsoare, și nu se justifică utilizarea unei anvelope specifice de iarnă. Totodată, această anvelopă este puternic recomandată pentru transportatorii ce realizează mulți kilometri în sezonul cald, de exemplu distribuitorii de înghețată. De ce să pui anvelope specifice de iarnă când în sezonul rece realizezi puțini kilometri? De asemenea, trebuie să avem în vedere că, în regiunea noastră (România și țările învecinate), iarna nu mai este așa cum era acum câteva decenii, sau cum este în țările nordice. Iernile sunt mai blânde și, practic, doar o lună pe an avem condiții reale de iarnă. Agilis CrossClimate are fulgul de nea și cele trei piscuri (marcajul 3PMSF) care o atestă ca anvelopă pentru iarnă și, de aceea, nu este nevoie să montezi alte anvelope speciale.

Bineînțeles, este important ca utilizatorii de flote să ne transmită ce fel de condiții de operare au, pentru ca noi și distribuitorii noștri să știm ce să le recomandăm.

Există situații punctuale, în care este de dorit utilizarea unei anvelope de iarnă – de exemplu o flotă care activează la Piatra Neamț și realizează transport de persoane Piatra Neamț – Gheorgheni. Pentru faptul că traversează iarna Pasul Oituz, este recomandabil să utilizeze anvelope de iarnă. Practic, discutăm doar de cazuri extreme, în rest, MICHELIN CrossClimate reprezintă alegerea corectă. MICHELIN CrossClimate bate combinația vară – iarnă în majoritatea situațiilor, prin kilometri în plus, aderență, distanță de frânare… iar costurile scad semnificativ.

Ce alte avantaje au utilizatorii Agilis CrossClimate?

Renunțarea la alternanța anvelope vară/anvelope iarnă înseamnă eliminarea costurilor legate de schimb și de hotel. Dispare și imobilizarea vehiculului aferentă schimburilor de anvelope. De asemenea, achiziția de anvelope nu mai este concentrată pe două momente, ci se distribuie de-a lungul anului. Se simplifică mult și managementul anvelopelor – aceeași anvelopă cu același profil pentru toată flota.

Bineînțeles, recomandăm utilizatorilor de Agilis CrossClimate să treacă pe la service pentru minimum două verificări pe an, pentru a măsura uzura anvelopei și pentru echilibrare. Dacă este cazul, se pot realiza și anumite permutări. De exemplu, înainte de sezonul rece, cel mai gros profil este recomandat să fie pe puntea spate, acolo unde ai nevoie de aderență mai mare (puntea față este controlată cu ajutorul volanului). Aceste controale pot fi realizate înainte de începerea sezonului pentru a fi evitată aglomerația.

Recomandăm lunile mai și septembrie, acestea fiind cel mai puțin aglomerate pentru service-urile de roți.

Noua anvelopă oferă numeroase avantaje. De ce nu a fost dezvoltată mai devreme?

Pentru turisme, am ajuns la cea de-a doua generație de Michelin CrossClimate. Este vorba despre CrossClimate+. Anvelopa cunoaște un real succes și acesta este unul dintre motivele pentru care Michelin a decis dezvoltarea unei anvelope similare pentru vehiculele comerciale ușoare. Pe de altă parte, toată tehnologia utilizată pentru Agilis CrossClimate, anvelopă dedicată vehiculelor comerciale ușoare, este împrumutată de la anvelopele de camioane. Practic, discutăm de modelul CrossClimate, însă tehnologia este cea pentru anvelopele Michelin camion.

Care sunt așteptările comerciale?

Anvelopa a fost lansată în luna mai a acestui an, iar vânzările depășesc target-ul inițial. Între timp, am fixat un nou plan, mai ambițios.

Interesant este faptul că succesul Agilis CrossClimate aduce creșterea cotei de piață pentru Michelin, fără a simți o diminuare a cererii pentru celelalte tipuri de anvelope dedicate autovehiculelor comerciale ușoare. Pentru viitor, este de așteptat o asemenea diminuare a cererii, însă, la general, pe segmentul comerciale ușoare va fi un impact pozitiv.

Agilis CrossClimate merge cu 35% mai mult decât competitorii – este rezultatul obținut în urma unor teste efectuate de entități independente. Astfel, la un set de patru anvelope, înseamnă mai mult de o anvelopă gratis. Ne-am alocat inclusiv un buget destinat testelor, pentru a convinge clienții în legătură cu performanțele anvelopei. Nu vrem să convingem clienții doar prin ceea ce spunem, ci ne-am dorit să le dăm posibilitatea să se convingă singuri, în condițiile lor de transport.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.