Noi standarde Opel Movano

La inceputul acestui an, Opel a anuntat lansarea noului model Movano in primavara. Acesta va dispune de o gama mare de caroserii, cu tractiune disponibila pe puntea fata, dar si spate, greutatea bruta a gamei creste pana la 4,5 t iar incarcatura maxima ajunge si ea la 2,5 t. Spatiul util de transport a fost optimizat, precum si ergonomia si confortul cabinei. De asemenea, Movano vine cu motoare noi, economice si care promit costuri de intretinere scazute.

A doua generatie Opel Movano creste in dimensiuni si extinde gama acoperita, ridicand astfel stacheta vehiculelor comerciale usoare cu o noua platforma de van. Introduce tehnologii inovatoare, un interior confortabil si practic, consum de carburant redus si costuri scazute de exploatare. Designul acestui van versatil il identifica drept un membru al noii generatii de produse premiate Opel, care include Insignia si Astra.

Multiple tipuri de carosare

Noul Movano ofera o paleta vasta de caroserii, aducand un model croit special pentru aproape orice profil utilitar necesar clientilor. Aceasta gama include autodube si versiuni Combi, platforma cu cabina standard sau dubla, patru lungimi diferite ale vehiculului si trei inaltimi diferite ale plafonului. Platforma modulara, dezvoltata in parteneriat cu Renault, vine cu tractiune ori pe fata, ori pe spate. Variantele cu tractiune pe spate pot fi comandate cu roti duble spate. Opel lucreaza, de asemenea, cu o gama larga de specialisti in transformari pentru a oferi si mai multe optiuni prin dealerii Opel Vehicule Comerciale. Grutatea bruta a gamei de vehicule a fost crescuta pana la 4,5 t cu incarcatura de pana la 2,5 t.

Confort si ergonomie

Cabina noului Opel Movano este extrem de confortabila si ofera multe caracteristici de confort. Acestea includ un nivel bun de vizibilitate, scaune cu multiple reglaje, care pot fi configurate in variate feluri, si o pozitie a coloanei la condus optimizata din punct de vedere ergonomic, ce faciliteaza relaxarea la drumuri lungi. Echipamentul standard cuprinzator este completat de optiuni inovatoare, precum farurile care urmeaza unghiul curbei, o bancheta dubla multifunctionala cu scaunul din centru rabatabil, un suport de laptop rabatabil si o sursa multipla de curent. Numeroase spatii de depozitare aflate la indemana completeaza felul practic in care spatiul este folosit la Movano.

Spatiul de marfa optimizat

Spatiul pentru marfa ale diferitelor variante de autoduba ofera o buna inaltime a plafonului si o capacitate de depozitare remarcabila, cu dimensiunile incarcaturii extinse pana la aproape 4,4 metri lungime si capacitate de incarcare de mai mult de 17 mc (versiunea L4 cu spatiu extins pentru marfa). Praguri joase de incarcare cu trepte, culisare laterala si usi spate cu unghi larg de deschidere usureaza incarcatul si descarcatul unor volume mari, precum europaletii.

Motorizari „proaspete“

O generatie complet noua de motoare diesel cu patru cilindri common-rail, 2.300 cmc, CDTI, asigura performanta si costuri reduse de operare. Sunt disponibile trei variante de putere, de 100 CP si cuplu de 285 Nm, de 125 CP si 310 Nm si 150 CP si 350 Nm. Toate motoarele sunt pregatite sa indeplineasca atat normele EURO 4, cat si EURO 5. Specificatiile EURO 5 vin cu filtru de particule diesel. Toate motoarele au transmisie standard cu 6 trepte, iar cele de 125 si 150 CP pot fi combinate cu o transmisie manuala automatizata Easytronic. Noul Movano are cel mai mic consum de carburant si cele mai mici emisii din segment (de la 7.1 l/100 km si 189g CO2/km), conform producatorului, lucru care il favorizeaza din plin in tarile cu taxe in functie de emisii. Autonomia unui Movano poate ajunge pana la 1.400 km, in functie de model si de tipul de motor. Costurile de intretinere mici ale Movano sunt, de asemenea, rezultatul costurilor reduse de service si mentenanta, cu intervale mai mari de inspectie.

Siguranta vine in standard

Sasiul avansat al Opel Movano este armonizat pentru manevrare agila si suspensii confortabile atat cu incarcatura, cat si fara. Echipamentele sale de siguranta activa si pasiva sunt de ultima generatie si includ frane ABS cu distributie electronica a fortei de franare (EBD) ca standard pe toate variantele modelului. ESP-ul este, de asemenea, standard pe toate modelele cu tractiune spate, dar pentru versiunea cu tractiune fata este optional. Lansarea pe piata a noului Opel Movano debuteaza incepand din primavara lui 2010 cu versiunile de mare volum pe pietele europene cheie. Opel planuieste introducerea de noi variante pe parcursul anului 2010. Abia asteptam sa-l vedem cum se misca pe viu si care va fi feed-back-ul din piata romaneasca.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.