Noua basculanta cu sasiu articulat de la Komatsu isi intra in drepturi

Komatsu a lansat pe piata un nou model de basculanta cu sasiu articulat, HM300 Seria 3. Acesta are o putere de 325 CP si este echipat cu un motor ce se aliniaza la noile standarde europene in materie de emisii de noxe.

Noua tehnologie folosita la motoarele Komatsu se bazeaza pe plat­for­ma tehnologica a mo­toa­relor EU Stage III A, insa vine in plus cu o serie de ino­vatii ce aduc clientului un utilaj mai puternic, mai putin poluant si cu un consum mai mic de combustibil.

Caracteristici

Noua basculanta cu sasiu arti­culat de la Komatsu ofera clientilor mai multa productivitate la un cost de productie mai mic, iar opera­to­ri­lor mai mult confort si siguranta in lucru. Toate acestea sunt posibile datorita noilor tehnologii Komatsu incorporate, a noului sistem de con­trol al tractiunii si designului nou al cabinei, la a carei constructie s-a pus un accent deosebit pe sigu­ran­ta si confort. Motorizarea de care dispune noua serie 3 este de tip SAA6D 125E-6, care cores­pun­de standardelor EU Stage IIIB si EPA Tier 4, ceea ce inseamna ca avem de-a face cu cea mai putin po­luanta generatie de utilaje. HM300-3 are o greutate totala de 52.230 kg, o sarcina utila de 28,1 t si o vi­teza maxima de 58,6 km/h. Dato­ri­ta noului design optimizat al benei, noua basculanta are o capacitate a benei mai mare fata de seria an­te­rioara dar si o sarcina de lucru sporita. inaltimea de incarcare de 2.820 mm este potrivita opera­tiu­nilor cu excavatoare hidraulice de la 30 pana la 60 t. In plus, cei doi cilindri ridica bena la 70 °, pentru ope­ratiuni de descarcare usoare. Sistemul Komtrax este si el prezent pe noua basculanta, oferind ra­poar­te noi precum cel de „Economie de energie“, care pune la dispozitia utilizatorului informatii utile pentru eficientizarea consumului, locatie, avertizari tehnice, nivel de incarcare, alerte de mentenanta si un raport ce cuprinde status-ul DPF-ului pentru EU Stage IIIB.

Sistemul de tractiune

Basculantele HM300-3 sunt dotate cu un nou sistem de control al tractiunii (K-TCS), care asigura in mod automat tractiunea optima pen­tru operatiuni pe terenuri moi. Pe masura ce conditiile de sol se in­ra­utatesc si creste gradul de alu­ne­care a rotilor, senzorii de viteza lo­­ca­lizati pe patru dintre roti aler­tea­za aceasta neregula si se actio­nea­za automat blocarea diferen­tia­lului dintre axe. Daca rotile con­tinua sa patineze, atunci patru frane in­de­pendente pot fi actionate pentru a recastiga tractiunea. Noile mo­de­le de basculante Komatsu sunt do­ta­te cu K-ATOMiCS, o trans­mi­sie per­formanta prevazuta cu Op­timum Modulation Control System. K-ATOMiCS ofera o trans­mi­sie auto­ma­tica cu 6 viteze, care foloseste un sistem electronic perfor­mant pen­tru eliminarea so­curilor si a intreru­pe­rii transmisiei cuplului mo­tor, pen­tru cresterea eficientei tre­nului de rulare. Un sis­tem auto­mat de retar­der de capa­ci­tate mare permite ope­ratorului sa selecteze viteza optima de ope­rare la cobo­ra­rea pantelor avand sar­cina maxima si sa realizeze astfel operatiuni in ma­xima sigu­ran­ta, indiferent de conditiile de sol.

Mediu optim de lucru pentru operator

Cabina este certificata ROPS (protectie in caz de rasturnare) si FOPS (protectie in caz de cadere obiecte) – nivelul 2 si este dotata cu un panou de comanda mai usor de accesat. Noul scaun ergonomic al operatorului, incalzit si cu sus­pen­sie pneumatica, are o centura de siguranta cu doua puncte de prin­dere si asigura confort si vizi­bilitate optime in lucru. Cabina este dotata, de asemenea, cu doua prize de 12V, pentru a co­nec­ta un MP3 sau alte accesorii. Operatorul are la dispozitie un monitor LCD de co­man­da de 7 inch, cu display, in 25 de limbi, pentru suport global. De la acest panou de comanda, ope­ra­torul poate accesa si modifica foar­te usor comenzile pentru trecerea automata la ralanti a mo­to­rului sau pentru ventilatorul rever­si­bil, poate verifica istoricul orelor de mers sau consumul de combus­tibil. De asemenea, se poate moni­to­riza statusul KDPF (filtrul de par­ti­cule Komatsu) si urmari timpul ra­mas pana la activitatile de men­tenan­ta recomandate. Acest mo­ni­tor are si functia ECO, ce ofera ope­ratorului recomandari pentru efec­tuarea operatiunilor cu un con­sum de combustibil cat mai scazut. Operatorul are la dispozitie si o ca­mera de luat vederi in spatele uti­lajului, in stan­dard, pentru mai multa siguranta in lucru.

Intretinere si service

Basculantele Komatsu sunt pre­vazute cu puncte de intretinere si service foarte usor de accesat, in sco­­pul reducerii timpului si costului de interventie. Capota motorului are o forma noua, mai ingusta, pen­tru o mai buna vizibilitate si pentru ac­ces mai usor la punctele prin­ci­pa­le de intretinere. In dotarea stan­dard, se mai gaseste si un ventilator hi­draulic reversibil automat, pentru a pastra permanent curate radiato­rul si racitorul de aer si pentru re­du­cerea consumului de combus­ti­bil. HM300-3 este echipata si cu sistemul exclusiv Komatsu EMMS (sistem de monitorizare si manage­ment a echipamentului), ce moni­to­ri­zeaza permanent toate sis­te­mele critice ale utilajului, oferind men­tenanta preventiva si asistenta teh­nica in caz de defectiuni, reducand timpii de diagnoza si reparatii.

Fisa tehnica

Putere: 325 CP

Greutate totala: 52.230 kg

Sarcina utila: 28,1 t

Viteza maxima: 58,6 km/h

Inaltime de incarcare: 2.820 mm

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.