Noua gamă Iveco Stralis: Campionii TCO2

Iveco lansează Noua gamă Stralis, care introduce un lanț cinematic cu totul nou și, cu fiabilitate și eficiență la cel mai înalt nivel, asigură o reducere remarcabilă a costului total de proprietate (TCO) și a emisiilor de CO2.

Este vorba despre o serie de trei modele, care a fost dezvoltată pentru a răspunde necesităților clienților și care respectă toate cerințele din sectorul transporturilor rutiere de tonaj mare.

Noul Stralis este rezultatul unei investiții importante în dezvoltarea de produs, precum și în unități și metode de testare și producție. Noul Stralis va beneficia integral de tehnologiile și procesele de fabricație de calitate superioară de la fabrica din Madrid dedicată acestei serii, precum și de la cea din Valladolid, care produce și furnizează cabinele pentru acest tip de camion. Ambele fabrici spaniole au fost renovate și reorganizate integral, pentru a asigura funcționarea acestora la cele mai înalte cote de fabricație de talie mondială, conform World Class Manufacturing.

Un trio formidabil

Varianta Stralis a fost concepută pentru a oferi cea mai bună soluție pentru misiuni regionale și curse scurte, inclusiv pentru transportul de mărfuri periculoase, în acest caz menținându-se avantajul unic conferit de sistemul exclusiv HI-SCR de post-tratare a gazelor de eșapament.

O versiune specifică, Stralis XP, a fost dezvoltată pentru cererile companiilor de transport internațional de cursă lungă și prezintă caracteristici inovatoare de economisire a combustibilului și servicii noi pentru maximizarea timpului de funcționare și eficiența consumului.

Revoluționarul New Stralis NP, care funcționează pe CNG (gaz natural comprimat) și LNG (gaz natural lichefiat), este cel mai sustenabil camion de transport internațional și reprezintă o veritabilă evoluție în industria camioanelor pe gaz. Acesta este singurul vehicul greu care funcționează pe gaz natural și care oferă puterea nominală, confortul, tehnologia de transmisie și autonomia adecvate pentru misiuni de transport pe distanțe lungi.

Iveco Stralis XP

Sub aspectul produsului, Iveco a reînnoit și modernizat toate subsistemele tehnice principale: noul Stralis prezintă un lanţ cinematic cu totul reproiectat, o nouă arhitectură electrică și electronică, noua transmisie cu cele mai bune performanțe în clasa sa, punte spate și suspensie spate reproiectate. De asemenea, vehiculul introduce funcții GPS predictive de ultimă generație și funcții noi pentru sporirea economiei de combustibil și a sustenabilității. În plus, Iveco a dezvoltat o generație nouă de servicii care vizează reducerea TCO pentru fiecare model, ceea ce reprezintă un element exclusiv și distinctiv al ofertei New Stralis.

Tehnologia în esență

Progresele realizate cu Noul Stralis s-au axat pe gestionarea energetică pentru asigurarea unei reduceri semnificative de TCO în fiecare misiune și pe orice tip de traseu.

Noile motoare au fost reproiectate pentru a reduce frecarea, existând o nouă funcție de prevenire a mersului în gol, care oprește automat motorul după o perioadă prestabilită de timp atunci când vehiculul este parcat, îmbunătățind utilizarea energiei.

Iveco Stralis XP

Dotările „Smart Auxiliaries” de pe modelele New Stralis 480XP și 570XP previn pierderile de energie, prin deconectare automată, atunci când nu este nevoie de ele. Acestea includ compresorul cu ambreiaj și unitatea de prelucrare a aerului, alternatorul cu recuperare a energiei cu monitorizarea inteligentă a bateriei și o pompă de servodirecție cu debit variabil.

Sistemul Smart EGR prevăzut pe modelele New Stralis 480XP și 570XM este o soluție inovatoare care conlucrează cu sistemul brevetat HI-SCR de post-tratare, proiectat de Iveco pentru optimizarea combustiei, aducând beneficii semnificative de economisire a combustibilului la curse pe distanţe lungi.

Iveco Stralis XP

Acesta valorifică o cantitate mică de gaz de eșapament recirculat (8 %), pentru a permite mărirea avasului de injecție, reducând consumul de combustibil cu menținerea, în același timp, a unui nivel ridicat de 97 % de conversie a oxizilor de azot la țeava de eșapament, care este asigurată de sistemul HI-SCR. Această soluție inteligentă revoluționară are toate avantajele sistemului HI-SCR: fără impact asupra dimensiunii radiatorului, fără întreținere suplimentară, fără creștere în greutate, fără regenerare în staţionare și cele mai lungi intervale de revizie, determinând o reducere suplimentară de combustibil și TCO.

Mai simplu, mai economic

Sistemul de condus predictiv HI-CRUISE GPS, bazat pe tehnologia de cartografiere de ultimă generație, compară localizarea geografică cu topografia traseului rutier și adoptă în mod corespunzător strategii predictive la accelerare, decelerare și schimbarea treptelor de viteză. Această funcție simplifică activitatea conducătorului auto, permițându-i să se concentreze pe siguranță, nu pe rutina drumului, și sporește confortul, asigurând un condus uniform. În plus, acesta realizează economii semnificative de combustibil și în cazul conducătorilor auto mai puțin experimentați.

Noile anvelope ecologice triplu „A”, dezvoltate de Michelin, reduc la minimum rezistența la rulaj, asigurând economii semnificative de combustibil în medie de până la 1,5 % în primul ciclu de viaţă. Prin aceasta, se aduc beneficii mediului, prin reducerea cu 1,33 kg a cantității de CO2 la 100 km, care însumează peste 3,7 tone, în primul ciclu de viaţă al vehiculului. Aceste economii se realizează o dată cu menținerea aceluiași grad de aderență, robustețe și durabilitate.

Puntea din spate cu totul nouă, cu reducție simplă, îmbunătățește geometria angrenajelor, frecarea și optimizează consumul de combustibil.

Aceste caracteristici noi determină o îmbunătățire cu două cifre a eficienței consumului de combustibil comparativ cu modelul anterior.

Schimbări mai rapide de treaptă

Transmisia automatizată de ultimă generație HI-TRONIX, cu 12 trepte de viteză, care a fost dezvoltată în colaborare cu ZF, reduce timpul de schimbare a treptelor de viteză cu 10%, este concepută pentru aproape de două ori mai multe schimbări de trepte de viteză comparativ cu generația anterioară, poate îmbunătăți durabilitatea cu până la 1,6 milioane de km și reduce poluarea fonică cu 6 db – ideal pentru misiuni de noapte, silențioase.

Pe lângă acestea, se asigură, totodată, cel mai bun raport cuplu-greutate, distribuția rapoartelor și eficiența situându-se la cel mai bun nivel din clasa respectivă. În plus, design-ul său modular şi uşor de reparat, reduce costurile de întreținere și simplifică reparațiile, în consecință realizându-se economii.

Aceasta oferă, totodată, funcționalități suplimentare, cum ar fi modul de manevrare pentru funcționare la viteză redusă, acționând ca o transmisie cu convertizor de cuplu, funcție de balansare pentru redobândirea aderenței pe suprafețe alunecoase, 4 trepte de viteză în marșarier și o nouă gamă de prize de putere.

Suspensia spate a fost reproiectată integral, pentru a fi mai ușoară, mai eficientă din punct de vedere al masei și mai durabilă, totodată cu menținerea performanței; aceasta se traduce într-o sarcină utilă mai mare cu 45 de kilograme. O rezistență mai mare la coroziune, care se asigură prin tratamentul suprafeței tuturor componentelor metalice principale, contribuie la reducerea costurilor de întreținere.

Evoluție în electronică

Noua arhitectură electrică și electronică adoptată pe Noul Stralis și Noul Stralis XP reprezintă un avans tehnologic și un factor care favorizează inovația continuă. Având la bază conceptul MUX, aceasta asigură comunicarea unităților electronice de pe bord prin două fire fizice prin intermediul unui protocol comun.

Noul HI-MUX – evoluția Stralis a acestui concept – a fost implementat prin reproiectarea întregii structuri de distribuție și a unora dintre componentele sale. Arhitectura sa este modulară, ramificată în două pentru îmbunătăţirea flexibilităţii și a posibilităţii de diagnosticare și este integrată într-un nou sistem, împreună cu conducte pneumatice, de combustibil și AdBlue. HI-MUX permite dezvoltarea unei soluții de proiectare detaliate pentru orice configurație specifică de camion, în același timp reducându-se numărul de componente și complexitatea de asamblare a acestora.

Fiabilitatea și durabilitatea remarcabilă a noului Stralis determină totodată costuri reduse de întreținere și reparații: mai puțin cu 5% decât un model actual cu un contract standard pe 3 ani și cu 8% cu un contract pe 4 ani, asigurându-se îmbunătățirea unui cost care era deja foarte competitiv și reducându-se mai mult nivelul general de TCO.

Noul Stralis

Gama largă de motoare pentru Noul Stralis include 3 cilindree, pentru Cursor 9 la 8,7 litri, Cursor 11 la 11,1 litri și Cursor 13 la 12,9 litri și 9 puteri nominale, de la 310 la 570 CP. Cuplul maxim la Cursor 11 a fost crescut cu 100 Nm la motorul de 420 CP și cu 50 Nm la motorul de 480 CP, în timp ce puterea maximă de pe Cursor 13 ajunge la 510 și 570 CP.

Noul Stralis este dotat cu sistemul HI-SCR brevetat, care asigură o reducere a nivelului de NOx cu 97%, respectând standardele Euro VI fără EGR. Cu HI-SCR, nu există regenerare activă, iar temperatura la evacuare este mai mică: aceasta face ca Noul Stralis să fie camionul ideal pentru lucru în zone restricționate precum aeroporturi, șantiere navale, tuneluri și platforme de încărcare de combustibil, precum și pentru misiuni de transportare de mărfuri periculoase.

Noul Stralis XP

Noul Stralis 480XP și 570XP sunt modele dezvoltate pentru misiuni pe distanțe extrem de lungi. Modelul oferă cea mai cuprinzătoare soluție pentru transportul pe distanțe lungi într-un pachet care integrează produsul și servicii concepute pentru reducerea TCO și CO2. Asigurând economii de combustibil de până la 11% și o reducere impresionantă a nivelului TCO de până la 5,6% în operațiuni de transport pe distanțe lungi, acesta este campionul TCO2 de cursă lungă.

Noul Stralis NP

Noul Stralis NP este primul camion pe gaz care conferă puterea, autonomia, confortul la condus și habitabilitatea la standarde internaționale în domeniul transporturilor. Acesta reduce costul total de proprietate cu 3% față de modelul CNG anterior și perioada de recuperare a investiţiei poate coborî la până 5 ani (în funcție de țara în care este stabilit).

Noul motor pe gaz natural LNG/CNG de 9 litri asigură cea mai bună putere nominală pentru acest tip de combustibil: 400 CP cu un cuplu de 1.700 Nm. Aceasta corespunde unui raport de 10 CP la tona de încărcătură, care este conform standardelor comerciale pentru curse pe distanţe lungi.

Adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.