Noul Actros in Romania

Din luna octombrie a acestui an, noul camion pentru transport de lunga distanta Mercedes-Benz Actros este disponibil in Romania. Pentru realizarea acestui autovehicul, producatorul german a investit peste 1 miliard de euro.

Evenimentul de lansare a noului membru al familiei Mercedes-Benz s-a des­fa­surat la Azuga, pe du­ra­ta a doua zile, la sfar­si­tul lunii octombrie.

Clienti si parteneri au putut ad­mira noul Actros, in cadrul unui program atractiv, plin de suprize si concursuri, avand, in acelasi timp, ocazia de a-l testa.

Noul Actros este primul ca­mi­on care va intra in circulatie si in­de­plineste normele EURO VI.

Imbunatatiri la toate capitolele

Producatorul german a pro­iec­tat noul autovehicul de la zero, iar rezultatul final este remarcabil – un design modern si original, noi standarde de confort si siguranta si, cel mai important, un camion care este extrem de economic in pri­vinta consumului de carburant.

Practic, noul Actros trebuia si a reusit sa depaseasca la toate capitolele modelul actual Actros MP3, un camion foarte apreciat, fiind vandute in Europa peste 700.000 de unitati.

Astfel, economia, mane­vra­bi­li­tatea superioara si confortul au reprezentat prioritatile pe par­cur­sul dezvoltarii noului camion. Au­to­vehiculul are o noua gama de cabine, noi motoare, un nou sasiu si un design atractiv cu unitati de iluminare deosebite.

Mercedes-Benz scrie un nou capitol si in domeniul sistemelor de siguranta prin introducerea sistemului Proximity Control Assist cu functie stop-and-go, care controleaza automat acce­le­ratia si franarea in blocajele din tra­fic – facilitand conducerea in ora­se sau in traficul de tip stop-and-go.

Scaderea consumului

Reducerea consumului de mo­to­rina reprezinta cea mai re­mar­ca­bila realizare a noului Actros si asta in conditiile in care inde­pli­nes­te normele EURO VI.

Astfel, noua generatie de ca­mi­oane, in varianta EURO VI, con­su­ma cu 4,5% mai putin com­bus­ti­bil decat actualul camion Actros.

In varianta EURO V, economia de carburant a noului Actros este si mai importanta.

Spre exemplu, un camion Ac­tros 1845 BlueTec 5 model nou a consumat cu 7,6% mai putin com­bustibil, in cadrul unui test com­parativ de 10.000 de kilo­metri, decat modelul curent Actros 1844 BlueTec5.

Noul model Actros 1845 BlueTec 6 a impresionant cu o re­du­cere de 4,5%, ruland cu 25,9 litri per 100 de kilometri.

Reamintim faptul ca stan­dar­dul de emisii EURO VI va fi obl­i­ga­toriu in Uniunea Europeana in­cepand cu anul 2014.

In plus fata de consumul redus de carburant, consumul de AdBlue este, de asemenea, dras­tic scazut la noul Mercedes-Benz Actros. Testul comparativ a pus in lumina o diferenta de mai mult de 40% intre modelul actual Mer­ce­des-Benz 1844 LS (1,55 l/100 de km) si noul Mercedes-Benz Actros 1845 LS (0,86 l/100 de km) ce raspunde standardului EURO VI. Consumul de AdBlue al versiunii EURO V pe aceasta ruta s-a mentinut sub 1,1 litri per 100 de km.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.