Din luna octombrie a acestui an, noul camion pentru transport de lunga distanta Mercedes-Benz Actros este disponibil in Romania. Pentru realizarea acestui autovehicul, producatorul german a investit peste 1 miliard de euro.
Evenimentul de lansare a noului membru al familiei Mercedes-Benz s-a desfasurat la Azuga, pe durata a doua zile, la sfarsitul lunii octombrie.
Clienti si parteneri au putut admira noul Actros, in cadrul unui program atractiv, plin de suprize si concursuri, avand, in acelasi timp, ocazia de a-l testa.
Noul Actros este primul camion care va intra in circulatie si indeplineste normele EURO VI.
Imbunatatiri la toate capitolele
Producatorul german a proiectat noul autovehicul de la zero, iar rezultatul final este remarcabil – un design modern si original, noi standarde de confort si siguranta si, cel mai important, un camion care este extrem de economic in privinta consumului de carburant.
Practic, noul Actros trebuia si a reusit sa depaseasca la toate capitolele modelul actual Actros MP3, un camion foarte apreciat, fiind vandute in Europa peste 700.000 de unitati.
Astfel, economia, manevrabilitatea superioara si confortul au reprezentat prioritatile pe parcursul dezvoltarii noului camion. Autovehiculul are o noua gama de cabine, noi motoare, un nou sasiu si un design atractiv cu unitati de iluminare deosebite.
Mercedes-Benz scrie un nou capitol si in domeniul sistemelor de siguranta prin introducerea sistemului Proximity Control Assist cu functie stop-and-go, care controleaza automat acceleratia si franarea in blocajele din trafic – facilitand conducerea in orase sau in traficul de tip stop-and-go.
Scaderea consumului
Reducerea consumului de motorina reprezinta cea mai remarcabila realizare a noului Actros si asta in conditiile in care indeplineste normele EURO VI.
Astfel, noua generatie de camioane, in varianta EURO VI, consuma cu 4,5% mai putin combustibil decat actualul camion Actros.
In varianta EURO V, economia de carburant a noului Actros este si mai importanta.
Spre exemplu, un camion Actros 1845 BlueTec 5 model nou a consumat cu 7,6% mai putin combustibil, in cadrul unui test comparativ de 10.000 de kilometri, decat modelul curent Actros 1844 BlueTec5.
Noul model Actros 1845 BlueTec 6 a impresionant cu o reducere de 4,5%, ruland cu 25,9 litri per 100 de kilometri.
Reamintim faptul ca standardul de emisii EURO VI va fi obligatoriu in Uniunea Europeana incepand cu anul 2014.
In plus fata de consumul redus de carburant, consumul de AdBlue este, de asemenea, drastic scazut la noul Mercedes-Benz Actros. Testul comparativ a pus in lumina o diferenta de mai mult de 40% intre modelul actual Mercedes-Benz 1844 LS (1,55 l/100 de km) si noul Mercedes-Benz Actros 1845 LS (0,86 l/100 de km) ce raspunde standardului EURO VI. Consumul de AdBlue al versiunii EURO V pe aceasta ruta s-a mentinut sub 1,1 litri per 100 de km.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro