Noul Ford Transit, de 5 t

Ford a anunțat un nou model de Transit, cel mai puternic și mai abil de până acum, de 5 tone, dedicat sarcinilor utile mai mari și carosărilor mai speciale.

Cel mai „forțos” model Transit de la Ford are actualizări mecanice semnificative, pentru a le oferi clienților sarcini utile și o capacitate a vehiculului optime, menținând, în același timp, sustenabilitatea, rafinamentul și caracteristicile de rulare la nivel ridicat.

Pentru acest model, au fost aduse îmbunătățiri pe partea de suspensie, lanț cinematic și sistem de frânare. Vehiculul va fi disponibil ca dubă sau cabină cu șasiu cu o masă totală a vehiculului de 5.000 kg (GVM) și sarcină utilă netă de până la 2.383 kg pe dubă, sau de 2.558 kg pe structura plată din fabrică. Masa suplimentară, de 300 kg, pe care o oferă față de vârful de gamă anterior Transit, va atrage în special clienții care doresc un vehicul utilitar cu o valoare mai mare pentru conversii, inclusiv basculante, ambulanțe, autoutilitare de poliție și mini-autocare cu 19 locuri etc.

Croit pe nevoia fiecăruia

Se poate alege dintre trei ampatamente, patru lungimi ale cadrelor și cabine simple sau duble, cu locuri pentru până la șapte ocupanți (inclusiv șoferul), în funcție de cerințelor specifice ale clienților.

Versiunea de cabină cu șasiu este ideală pentru conversii mai grele, cu caroserie deschisă, cum ar fi basculante sau platforme cu acces lateral, platforme de acces aerian și transportoare de vehicule. Masa totală crescută și cutia de viteze automată opțională cu 10 trepte fac din noul Transit autoșasiu de 5 tone un vehicul de intervenție de urgență extrem de capabil, pentru ambulanțe și vehiculele poliției, sau pentru vehicule de comandă/control.

Totodată, această versiune este potrivită și transformării în mini-autocare și vehicule de mare capacitate de transport, accesibile pentru scaune cu rotile, unde sarcina utilă crescută și greutatea punților autoliftante reduc riscul de supraîncărcare.

Versiunea cunoscută popular ca Ford „Jumbo”, L4 cu acoperiș supraînălțat, are o sarcină utilă netă de până la 2.383 kg, cu volum de încărcare de 15,1 mc și suficient spațiu pentru a transporta cinci europaleți de marfă. Noile caroserii ranforsate susțin durabilitatea, atunci când transportă marfă mai grea; podeaua de încărcare plană existentă, cârlige de ancorare, treapta integrată a barei de protecție spate și lungimea de încărcare de 4.217 mm sunt concepute să faciliteze încărcarea și transportarea obiectelor de lungime standard, cum ar fi țevi sau scânduri.

Duba Transit este, de asemenea, potrivită pentru conversii mai grele, inclusiv camionete de poliție, camionete de asistență socială și vehicule de construcție.

Mecanică inovatoare

Pentru toate modelele Transit de 5 tone, este oferită tracțiune pe puntea spate, pentru o propulsie optimă atunci când sunt complet încărcate și sunt echipate cu sistemul de propulsie HDT Ford pentru durabilitate optimă, performanță și eficiență a consumului de combustibil.

Motorul diesel de 2 litri este de tip EcoBlue și oferă o putere de 170 CP, cu un cuplu maxim de 390 Nm, pentru a facilita deplasarea sarcinilor grele. Poate fi cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau la o transmisie automată cu 10 trepte. Consumul în ciclu WLTP al versiunii dubă cu transmisie automată este de 11,6 l/100 km și emisii de CO2 de 305 g/km, în timp ce, în raport NEDC, valorile sunt de 7,3 l/100 km consum și emisii de 193 g/km.

Transit-ul de 5 tone introduce, pentru prima dată în Europa, o punte spate de 3.500 kg, care și-a dovedit, deja, forța și durabilitatea pe modelele Transit din America de Nord. Dacă vehiculul este dotat cu cutia de viteze automată, el are și o nouă punte față, de 2.100 kg, care oferă o capacitate suplimentară de încărcare de 225 kg față de versiunea standard.

Sarcina utilă crescută a „necesitat” elemente mecanice revoluționare care să ofere capacitate suplimentară, păstrând, în același timp, ușurința în întreținere și operare. Șasiul a fost modificat la nivelul ansamblului roată-butuc, anvelopele spate sunt de 205 mm, au apărut și noi frâne pe puntea spate, ceea ce facilitează transportul încărcăturilor mari. Duba beneficiază de structuri ranforsate ale părții superioare și de accesorii necesare pentru a susține greutăți mai mari.

Conectivitate

În pas cu vremurile, Ford propune cea mai recentă versiune a sistemului de comunicații și divertisment SYNC3 și a modulului de interfață Upfitter, care oferă capabilități îmbunătățite vehiculelor convertite. Acest sistem conectează elementele convertite la datele vehiculului de la bord, pentru siguranță și productivitate optimă.

Funcțiile inovatoare de conectivitate ale Ford ajută la planificarea întreținerii și la supravegherea securității vehiculului, ceea ce crește durata de funcționare. În standard, clienții beneficiază de FordPass Connect, sistem ce permite actualizări de software de la distanță, pentru a reduce vizitele la service și afișarea informațiilor cheie, cum ar fi poziționarea vehiculului, durata de viață a uleiului și presiunea anvelopelor, prin intermediul aplicației FordPass Pro, simplificând, astfel, mentenanța vehiculului.

Pentru flotele mai mari, FordPass Connect permite accesul la date privind vehiculele de la producători atunci când utilizează sistemul Ford Telematics, facilitând o gestionare și o optimizare mai eficientă ale flotei.

Hans Schep, director general Vehicule comerciale, Ford Europa: „Știm că sarcina utilă este un factor cheie pentru productivitatea întreprinderilor, motiv pentru care noul Transit emblematic al Ford este cea mai capabilă, cea mai puternică autoutilitară pe care am construit-o vreodată. I-am ascultat pe partenerii noștri din domeniul vehiculelor carosate și pe clienții lor, care au nevoie de această cerință suplimentară pentru afacerile lor, indiferent dacă este vorba despre o basculantă, o ambulanță sau un minibuz de mai mare capacitate. Designul durabil și flexibilitatea noului Transit de 5 tone îl fac o alegere ideală, indiferent de specificul activității lor.”

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.