Noul Renault Trucks T, pentru distanţe lungi

Spectaculos, puternic, confortabil şi oferind un sentiment de mare siguranţă la volan, noul Renault Trucks T confirmă calităţile promise de producător.

Poate cel mai aşteptat moment al acestei toamne a fost sesiunea de drive-test a noii game de camioane Renault Trucks destinate transportului pe distanţe lungi. Constructorul francez a realizat un camion complet nou şi nu este vorba doar de design. Cabina a fost redesenată, iar din punct de vedere al echipării noului camion nu îi lipseşte nimic, având toate dotările întâlnite la autovehiculele de ultimă generaţie. Renault Trucks T oferă o construcţie modulară şi astfel, un singur model răspunde, prin diferitele sale configuraţii, tuturor nevoilor pieţei de transport pe distanţe lungi.

Confort şi eficienţă

Constructorul francez a căutat să îmbine în noul camion eficienţa modelului Premium pentru distanţe lungi cu prestigiul şi confortul oferite de Magnum, şi totul îmbunătăţit la standardele unui vehicul modern al zilelor noastre. În ceea ce priveşte consumul, Renault Trucks a anunţat o diminuare a acestuia cu 5% faţă de generaţia precedentă, datorită aerodinamicităţii îmbunătăţite, precum şi a configuraţiei trenului de rulare. Bineînţeles, motoarele care echipează noua serie sunt EURO 6. Am apreciat confortul oferit de cabină, spaţiul generos, patul extensibil, numeroasele spaţii de depozitare… Pot fi identificate elemente preluate de la generaţia precedentă, însă practic, discutăm de o cabină complet nouă şi semnificativ îmbunătăţită. Accesibilitatea în interiorul cabinei este bună, tunelul motor având doar 200 mm înălţime. Totodată, există şi varianta cu podea complet plată. Şoferii vor aprecia poziţia mai ergonomică a postului de conducere, oferită atât de noul scaun Recaro realizat special pentru gama T, cât şi de volanul ajustabil pe trei direcţii.

Mai multă siguranţă

Postul de conducere oferă un adevărat spectacol, având un display mare în partea centrală a bordului iar majoritatea comenzilor sunt aduse în zona volanului. De altfel, tocmai acest lucru creează o uşoară derută prima dată când urci la volan. Sunt practic comenzi pe volan, sub volan şi pe manetele din jurul volanului – gestionarea computerului de bord, comenzile pentru cutia de viteze, retarder, comenzile pentru sistemul audio, pilotul automat, semnalizare… Toate sunt comasate în zona volanului şi este nevoie de o anumită perioadă de acomodare. Pe de altă parte, odată ce eşti familiarizat cu toate comenzile, această aparentă aglomerare asigură un confort important pentru şofer, care nu va trebui să îşi desprindă mâinile de pe volan pe parcursul condusului. Bineînţeles, menţinerea ambelor mâini pe volan reprezintă şi un important factor de siguranţă. În plus, având toate aceste comenzi la îndemână, şoferul le poate acţiona cu uşurinţă în timpul condusului. De exemplu, poate consulta diferitele informaţii oferite de către computerul de bord. Astfel, şoferul îşi poate asigura, în condiţii de siguranţă (cu mâinile pe volan) „spargerea“ momentelor de monotonie cu care, nu de puţine ori, se confruntă în activitatea sa. Drive-testul s-a desfăşurat în Franţa, la Blainville, în apropierea fabricii de cabine Renault Trucks. A fost ales un parcurs ce a cuprins toate tipurile de drum – autostradă, drum naţional, localităţi – şi cu numeroase urcuşuri şi coborâşuri. Camioanele testate au fost echipate cu două tipuri de motorizări, de 480 CP, respectiv 520 CP. Astfel, chiar dacă vehiculele au fost încărcate la capacitatea maximă, nu a existat nici un moment de dificultate din punct de vedere al puterii, inclusiv în zonele de rampă accentuată. Însă cel mai important aspect este legat de senzaţia de siguranţă oferită de către noul camion, stabilitatea, direcţia precisă. Iar la acest capitol discutăm de o îmbunătăţire vizibilă adusă de noua gamă T. De asemenea, este de remarcat că noul camion oferă toate dotările specifice actualei generaţii, cum ar fi ACC (Active Cruise Control) sau asistenţa la păstrarea benzii de rulare.

Totul pentru reducerea consumului

Pentru a reduce cât mai mult consumul de energie, există o serie de componente ce pot fi deconectate dacă nu sunt esenţiale sau nu sunt utilizate. Printre acestea se numără compresorul de aer, pompa de direcţie, sistemul de aer condiţionat, acesta din urmă având şi opţiunea Opti mode. Tot în scopul reducerii consumului există şi Eco Cruise Control. În plus, pentru Renault Trucks T este în continuare disponibil programul Optifuel, ce combină pregătirea şoferilor pentru un şofat economic de către experţi Renault Trucks şi Infomax, software dedicat măsurării şi analizării consumului de carburant.

Motoare EURO 6

Renault Trucks T este echipat cu motoare DTI 11 şi DTI 13, EURO 6. Noile motoare au la bază modele precedente EURO 5, care au fost semnificativ modificate. În plus, sistemul SCR a fost regândit pentru o eficienţă crescută. Astfel, se poate opta pentru un motor de 11 litri sau unul de 13 litri. DTI 11 cu şase cilindri în linie oferă trei variante de putere, de 380 CP şi 1.800 Nm, 430 CP şi 2.050 Nm, respectiv 460 CP şi 2.200 Nm. DTI 13, având de asemenea şase cilindri în linie, oferă următoarele variante de putere: 440 CP şi 2.200 Nm, 480 CP şi 2.400 Nm, 520 CP şi 2.550 Nm.

Toate modelele T sunt echipate standard cu transmisie automată Optidriver. Aceasta poate fi combinată cu modul Fuel Eco şi astfel strategia de selectare a treptelor de viteză este modificată pentru a prioritiza în primul rând reducerea consumului de carburant. Clienţii pot opta şi pentru o cutie de viteze manuală, ce oferă un sistem de monitorizare, prin care şoferilor li se recomandă treapta de viteze pe care ar trebui să o selecteze.

Radu BORCESCU

Blainville, Franţa

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.