Dupa o perioada grea pentru lumea transporturilor, care a afectat serios si constructorii de vehicule comerciale, primavara aceasta inmuguresc premierele, mai ales la Volvo, care a decis sa lanseze, in luna martie, o noua versiune a modelului FM. Constructorul suedez recunoaste necesitatea transportatorilor de a avea la dispozitie vehicule care sa tina pasul cu cele mai recente tehnologii, mai ales in contextul in care astazi, mai mult decat oricand, piata puternic afectata de criza are nevoie de maximum de eficienta.
Cea mai evidenta modificare pe care noul FM o aduce fata de versiunea anterioara, lansata in 2008, este reprezentata de noul design exterior. Printre cele mai importante schimbari se numara o grila de radiator, faruri si admisie aer cu totul noi, toate inspirate de cele ale modelului Volvo FH. Pe scurt, acest autocamion este realizat pentru a arata ca un lider – puternic, modern si eficient. Echipamentele noi, cum ar fi treptele antiderapante si imbunatatirile tapiteriei interioare, sporesc si mai mult confortul si siguranta de prima clasa ale autocamionului.
„Este un autocamion complet din toate punctele de vedere“, spune Claes Nilsson, presedintele Volvo Trucks pentru divizia europeana. „Cu versiunea imbunatatita a Volvo FM, vrem sa sporim si mai mult contributia acestui autocamion in cadrul segmentului si sa consolidam pozitia sa de cel mai bun autocamion pentru distributie regionala in clasa pe care o reprezinta. Volvo FM era atat de avansat din punct de vedere al confortului, sigurantei si eficientei utilizarii combustibilului, incat a fost mai mult o chestiune de rafinare, avand la baza reactiile pe care le-am primit de la clienti.“
Economie si ergonomie
Noua versiune suplimenteaza inovatiile aduse pana acum modelului Volvo FM, inclusiv noul schimbator de viteze I-Shift, recent imbunatatit, si noul motor Volvo lansat de curand, care ofera o putere mai mare, cu un consum mai mic de combustibil. Conform testelor realizate de Volvo, motorul de 13 litri in combinatie cu Volvo I-Shift permite reducerea consumului de combustibil cu pana la trei procente, comparativ cu versiunea anterioara.
D13C ofera forta necesara pentru diverse aplicatii de transport, 60% din cuplu fiind disponibil deja la o turatie de 800 rpm. Motorul este disponibil, pentru EURO 5, in versiuni de putere de 380, 420, 460 si 500 CP, iar pentru specificatiile EEV (Enhanced Environmental friendly Vehicles) – 420, 460 si 500 CP.
Motorul D11C ofera puteri maxime, pentru EURO 5, de 330, 370, 410 and 450 CP, iar pentru EEV versiuni de 330, 370 si 410 CP. De asemenea, noua versiune a camionului Volvo FM ofera clientilor mai multe optiuni, si anume o gama completa de pachete de echipare pentru cabina, de la premium la cel de baza. „Noile pachete de echipare pentru cabina ofera clientilor mai multe optiuni si posibilitati de optimizare a autocamionului in functie de nevoile individuale, pentru activitati mai productive si mai profitabile“, spune Claes Nilsson.
Motorizari
D11C330
– putere maxima: 330 CP/1.600-1.900 rpm,
– cuplu maxim: 1.600 Nm/950-1.400 rpm.
D11C370
– putere maxima: 370 CP/1.600-1.900 rpm,
– cuplu maxim: 1.750 Nm/950-1.400 rpm.
D11C410
– putere maxima: 410 CP/1.600-1.900 rpm,
– cuplu maxim: 1.950 Nm/950-1.400 rpm.
D11C450
– putere maxima: 450 CP/1.600-1.900 rpm,
– cuplu maxim: 2.150 Nm/950-1.400 rpm.
D13C380
– putere maxima: 380 CP/1.400-1.900 rpm,
– cuplu maxim: 1.900 Nm/1.000-1.400 rpm.
D13C420
– putere maxima: 420 CP/1.400 -1.900 rpm,
– cuplu maxim: 2.100 Nm/1.000-1.400 rpm.
D13C460
– putere maxima: 460 CP/1.400-1.900 rpm,
– cuplu maxim: 2.300 Nm/1.000-1.400 rpm.
D13C500
– putere maxima: 500 CP/1.400-1.900 rpm,
– cuplu maxim: 2.500 Nm/1.000-1.400 rpm.
Noul Volvo FM, pe scurt
– Atat partea superioara, cat si partea inferioara din fata preiau forma si liniile modelului Volvo FH, usor modificate pentru a se incadra in partea frontala mai scurta a modelului FM.
– Noi faruri, imbunatatite, lansate recent pe modelul FH. Farurile sunt despartite in doua unitati separate; proiectorul si lampa de ceata formeaza un grup optic separat, amplasat sub far. Lentila farului este fabricata din plastic in loc de sticla pentru a fi mai rezistenta la impactul cu pietrele.
– Semnalizatorul nou foloseste tehnologie LED moderna, care asigura functionalitate si durata de utilizare imbunatatite.
– Lampile de ceata si proiectoarele sau, alternativ, luminile pentru viraje, sunt integrate. Luminile adaptive pentru viraje pot fi utilizate pentru iluminarea unei zone mai mari a suprafetei de rulare, in directia virajului.
– Optional, sunt disponibile mai multe tipuri de lampi de lucru/de marsarier, precum si preechipari care asigura o montare rapida si de calitate.
– Priza de aer noua asigura motorului aer mai curat. Pozitia sa permite o vizibilitate imbunatatita la mersul inapoi. Acum este disponibila pentru toate variantele de cabina, inclusiv pentru cabina de zi.
– Adaptarea montarii senzorului ACC in grila inferioara a fost modificata pentru a asigura o functionalitate imbunatatita.
– Treptele fata folosite pentru curatarea parbrizului au fost reproiectate, incorporand acum si conceptul anterior al extensiei rabatabile. Functia antiderapanta imbunatatita este integrata in structura metalica.
– Emblema Volvo, de dimensiuni mai mari, adaptata noului design, impune o nota de indrazneala si mandrie.
– Optional, sunt disponibile rezervoare de combustibil din otel, mai mari, care ofera aproape aceeasi garda la sol ca si rezervoarele actuale.
– Culori noi pentru tapiterie si perdelele din cabina, corespunzatoare celor disponibile pentru gama de modele FH.
– Noi accesorii interioare: masa cu spatii special pentru cesti si pixuri, inclusiv un spatiu de depozitare generos in interiorul acesteia; caseta de depozitare practica, cu doua compartimente pentru amplasarea, de exemplu, a castii, termosului, suportului pentru scris si manusilor; suport pentru hartie, din panza impermeabila.
Raluca MIHAILESCU