O pledoarie pentru un parteneriat corect

Importanţa unei bune comunicări, pe fondul unui parteneriat corect construit, a reprezentat probabil aspectul asupra căruia clienţii de transport au pus în cea mai mare măsură accentul în cadrul conferinței de la Târgu Mureș, organizată de către Ziua Cargo. De asemenea, printre condițiile esențiale ale colaborării cu un furnizor de servicii de transport, rămân pe poziții foarte înalte siguranța, transparența, seriozitatea și raportul preț-calitate.

Liviu Ion

Demn de remarcat este faptul că, de data aceasta, o mare parte dintre clienţii prezenți la discuții deţin experienţe proprii în ceea ce priveşte gestiunea flotelor, ceea ce asigură un grad mai mare de înțelegere față de problemele cu care se confruntă cărăușii, dar generează, în același timp, o atitudine mai strictă în privinţa cerințelor de transport.

„Plătim întotdeauna la timp”

Covalact, reprezentat în cadrul conferinței de către Liviu Ion, Supply Chain Manager, este unul dintre cei mai mari producători de lactate din România, cu o tradiție de peste 40 de ani în domeniu, administrând, în prezent, mărcile Covalact de Țară și Friss. Compania are un număr de aproximativ 500 de angajați, care lucrează în fabricile din Sfântul Gheorghe și Miercurea Ciuc.

Covalact colectează lapte cu parc propriu de autocisterne, fără să cumpere servicii de transport pe acest segment, din zonele Covasnei și Harghitei. Produsele Covalact se livrează către platformele logistice ale Metro, Billa, Kaufland, Penny, Mega Image, către magazinele Auchan, Profi, Selgros, Carrefour și Cora, precum și direct către magazinele mici la nivel național. Compania deține depozite în Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc și București și rulează volume de 1.750 t pe lună, cu un număr aproximativ de 900 rute și 18.000 livrări. Liviu Ion a subliniat faptul că, în 2015, Covalact își va crește numărul rutelor cu 19%, pentru 2016 fiind estimată o creștere suplimentară de 5%.

Criteriile pentru selectarea partenerilor de transport includ livrarea la timp, costurile reduse, securitatea și disciplina în muncă, o comunicare optimă, reputație bună, un sistem eficient de management al reclamațiilor, un portofoliu extins de servicii disponibile și experiență în business. De asemenea, Covalact este interesat de calitatea și stabilitatea personalului, aria de acoperire a companiei, capacitatea ei de „backhaul”, echipamentele disponibile, vechimea flotei și flexibilitatea în planificare a companiei.

Conceptul de parteneriat promovat de către Covalact este cel de tip win-win. În acest context, câteva interesante exemple de parteneriat logistic sunt cele încheiate cu Delaco, NorbertDentressangle și Caroli. Producătorul urmărește să limiteze numărul de parteneri și dimensiunea colaborărilor și lucrează în sistem „open book”, oferind un grad înalt de predictibilitate și ținându-și întotdeauna promisiunile. Iar punctul forte al Covalact în raportul cu transportatorii se poate rezuma cel mai bine într-o singură frază: „Plătim, și întotdeauna plătim la timp!”.

Indicatori comuni de performanță

Potrivit prezentării Directorului Național de Logistică Macromex, Carmen Vasilescu, compania pe care o reprezintă este de peste 20 de ani lider în industria de produse alimentare, pe segmentul de produse congelate și refrigerate. Compania are în portofoliu branduri precum Edenia (produse congelate premium), înghețata La Strada și Corso, gamă întregită de alte branduri Macromex – Azuris, Casa Gruia.

Macromex are peste 400 de angajați și 1.700 produse în portofoliu, aproximativ 11.000 clienți, 2 centre de distribuție (Câmpia Turzii, București) și 5 puncte de cross-docking (Bacău, Brașov, Craiova, Constanța, Arad). Prin intermediul acestora, asigură o acoperire națională din punct de vedere logistic.

Carmen Vasilescu

Flota auto proprie numără peste 80 vehicule cu temperatură controlată, bi-temperatură, dar distribuția se efectuează și cu flote închiriate. Compania rulează peste 150.000 paleți de marfă anual și realizează între 15.000-20.000 livrări pe lună. Între preluarea unei comenzi și livrare, trec între 24 și 36 ore.

Din punct de vedere al distribuției, cea secundară (către clienți de tip Horeca, IKA, rețeaua Traditional Trade etc) se efectuează în proporție de 75-85% cu flota proprie, cu un număr de 50-55 curse zilnic.

Distribuția către platformele clienților mari (IKA) din Ploiești și București cu încărcare din Câmpia Turzii se face prin intermediul unor camioane cu sarcina utilă de 20 t și este în întregime externalizată, cu volume lunare de aproximativ 180-220 de încărcări din Câmpia Turzii. Distribuția către platformele IKA cu încărcare din București rulează volume lunare de 30-40 încărcări pe lună,

Potrivit prezentării Directorului Național de Logistică al Macromex, o colaborare pe termen lung ajută ambele părți în dezvoltarea de durată, iar aceasta nu presupune numai lucrul în perioadele de vârf, ci o continuitate, cu preluarea de către ambele părți a volumelor suplimentare generate de sezonalitate sau volatilitate. Foarte importantă este, de asemenea, transmiterea către partenerii de afaceri de informații privind volumele preconizate, ceea ce înseamnă că ambele părți se pot pregăti cu resurse din timp. În colaborarea cu partenerii de transport, Macromex practică aceiași indicatori de performanță ca în cazul flotei proprii: timp de livrare, număr de adrese livrate, timp de retur documente, retur paleți.

De la furnizor la client

FAN Courier este lider de piață în România pe segmentul de curierat rapid. Hub-ul central este situat pe Șoseaua de Centură a Capitalei și se întinde pe o suprafață de 30.000 mp. Este compus dintr-un depozit de peste 10.000 mp, cu 119 porți de descărcare, o clădire de birouri P+4 însumând peste 4.000 mp și 10.000 mp de parcare. Conform prezentării realizate de către Cornel Morcov, Development Manager FAN Courier, investiția a depășit 20 milioane euro și a fost lansată în ianuarie 2011.

În 2014, au fost înregistrate 22.200.000 expediții, iar anul acesta se anticipează un număr de 25.000.000. Anul trecut, flota companiei număra 2.520 vehicule, iar anul acesta va ajunge la 2.850 unități. Dintre acestea, 1.930 unități sunt utilitare sub 3,5 t, 550 vanuri, 90 vehicule sub 7,5 t, 50 între 12 și 18 t, 18 capete tractor, 30 remorci 18 t și 22 semiremorci. În prezent, FAN Courier dispune de 111 sedii proprii, având 100% acoperire națională.

Cornel Morcov

FAN Courier oferă servicii de curierat intern (standard 24 h sau express loco – între 1 oră și 6 ore), transport internațional rutier în Europa și aerian peste tot în lume, precum și servicii speciale și logistice.

Dar dacă este vorba despre contractarea de servicii de transport, trebuie să discutăm despre Eurocargo, divizia de Freight Forwarding a FAN Courier. Printre servicii, se numără LTL internațional, FTL, air cargo, sea freight, just-in-time etc.

A fi partener FAN Courier în cadrul acestui serviciu oferă avantajul unui acces la o bază de date de 30.000 clienți activi lunar, la clienți mici și mijlocii greu accesibili pe canalul standard de vânzare, precum și posibilitatea de a deveni reciproc furnizori unii celorlalți (servicii de transport versus servicii de curierat). Cele mai importante condiții pe care le are în vedere FAN Courier sunt calitatea serviciilor, respectarea timpilor de tranzit ofertați, transparența în comunicare, proactivitatea și raportul corect dintre calitate și preț.

Siguranță și punctualitate

IB Cargo, un expeditor de marfă care are deja un nume pe piaţa românească, reprezentat cadrul conferinței de la Târgu Mureș de către Cătălin Putineanu, director general, şi Daniel Șerban, manager de transport, dispune de 50 de angajați și deservește nu mai puțin de 1.923 clienți, operând anual 18.862 curse rutiere și rulând 1.124.000 kg mărfuri în regim aerian și 3.212 containere pe naval (conform cifrelor din 2014).

Camioanele contractate de IB Cargo parcurg zilnic aproape 26.000 km.

Cătălin Putineanu

Una dintre cea mai importante valori a IB Cargo este comunicarea, clienții știind în orice moment ce se întâmplă cu marfa lor. Astfel, foarte important este ca transportatorii contractați să fie capabili să ofere această informație.

Din punct de vedere al flexibilității, compania construiește soluții pentru situațiile neprevăzute și neobișnuite; marfa ajunge întotdeauna întreagă și în siguranță la destinație, iar din momentul plasării comenzii, clienții nu mai au grija transportului.

Daniel Șerban

Acestea se reflectă, desigur, și în cerințele pe care IB Cargo le are atunci când subcontractează servicii de transport în contul clienților săi. De exemplu, din punctul de vedere al siguranței, una dintre cele mai importante cerințe este existența asigurării pentru marfă. De asemenea, transportatorii trebuie să îndeplinească condițiile legale de transport pe drumurile publice.

„Noi avem niște filtre, selectăm transportatori și parteneri serioși și cu siguranță toate expedițiile făcute de noi sunt asigurate și ajung în timp util și în siguranță la destinație”, a subliniat Daniel Șerban.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.