Prezentă de doi ani în România, platforma de vânzări bilete online de autobuz Obilet se așteaptă, în următorii ani, la o creștere susținută, pe piața locală.

Obilet.com este cea mai mare platformă digitală de călătorii din Europa, fiind originară din Turcia, țară în care a vândut câteva sute de milioane de bilete de autobuz, în cei aproape 15 ani de existență. Din 2021, când a achiziționat cel mai mare competitor local, Obilet și-a extins gama de produse cu bilete de avion și de feribot, rezervări la hoteluri și închirieri de mașini.
În 2022, a debutat și subsidiara din România, care este, în acest moment, cel mai avansat proiect internațional al companiei, prezentă și în Bulgaria, țările din Balcani, Spania, America de Sud și Asia. „În România, acoperim peste 80% din cursele importante. Aici, va urma o perioadă de 2-3 ani de creștere susținută, poate și mai accelerată, în contextul liberalizării curselor interjudețene. Mai ales că piața nici nu este digitalizată într-o proporție foarte mare”, ne povestește Cosmin Ciuciur, country sales manager Obilet România.
După doi ani de atragere de colaboratori, compania se va concentra, în viitor, pe partenerii deja existenți, pentru o mai bună promovare și pentru creșterea vânzărilor. „Nu vrem să mutăm călătorii lor pe platforma noastră, ci să găsim clienți noi. De exemplu, am observat, și transportatorii parteneri pot confirma, mulți cetățeni străini care cumpără bilete, în general persoane care, fără platforma Obilet, nu ar fi știut de companiile respective de transport. Ne ajută și aplicația noastră foarte intuitivă, disponibilă în 16 limbi”, mai spune Cosmin Ciuciur.
Probabilitatea ca utilizatorii să găsească o variantă de călătorie convenabilă în aplicație crește, datorită integrării API făcute alături de concurenți internaționali.
Ionuț PĂDURARU
ionut.paduraru@ziuacargo.ro